Što je VoIP PBX?
VoIP PBX se često naziva IP PBX, a to je poslovni telefonski sustav koji prebacuje telefonske pozive putem IP mreže umjesto korištenja PTSN-a (javne komutirane telefonske mreže) ili tradicionalne telefonske mreže s komutacijom linija. VoIP PBX može biti postavljen na lokaciji ili putem clouda (hostani PBX ili PBX temeljen na cloudu).
Hostani VoIP PBX je poznat kao jedan od najfleksibilnijih i najštedljivijih poslovnih telefonskih sustava.
Neke od glavnih prednosti korištenja hostanog VoIP PBX-a su:
- manji troškovi održavanja
- niže cijene poziva za domaće i međunarodne pozive
- jednostavna skalabilnost
- povećana mobilnost
- kompatibilnost s različitim vrstama uređaja (stolni telefoni, softphone-i, konferencijski telefoni i mobilni uređaji)
- unaprijeđena sigurnost podataka
- nema potrebe za internom IT infrastrukturom
Po čemu se razlikuju PBX i VoIP?
PBX (privatna telefonska centrala) i VoIP (protokol prijenosa glasa putem interneta) su poslovni telefonski sustavi koji se koriste za postizanje istog cilja – zvanje i primanje telefonskih poziva. Razlika između njih je u načinu na koji rade i njihovim prednostima i nedostacima.
PBX analogni telefonski sustav je povezan na lokalnu javnu komutiranu telefonsku mrežu (PTSN) putem fiksne linije. On povezuje sve uredske telefone na istu mrežu i omogućuje im interne i eksterne pozive. Također nudi više značajki koje nisu dostupne na tradicionalnim telefonima (transferi poziva, IVR izbornik). PBX sustavi se smatraju pouzdanima, sigurnima i nude visoku kvalitetu poziva, ali troškovi početnog postavljanja i održavanja su obično visoki.
VoIP telefonski sustavi konvertiraju analogne telefonske pozive u IP pakete koji se šalju putem interneta. Iako je to prilično nova tehnologija u telefonskim sustavima, pokazala se kao vrlo fleksibilna, lako skalabilna i isplativija od PBX-a. Međutim, nestajanje internet signala ili poremećaji u konekciji mogu utjecati na izvedbu VoIP-a i kvalitetu zvuka poziva.
Sa čime je PBX kompatibilan?
Tradicionalni PBX sustav koristi fizičke telefonske linije i kompatibilan je s analognim telefonima (fiksnim telefonima). PBX povezuje telefone i ekstenzije unutar organizacije jedne s drugima, kao i s vanjskim analognim linijama. Sa PBX sustavom kompanija može imati više telefona nego telefonskih linija. Iako PBX sustavi tradicionalno koriste bakrene fiksne linije, VoIP je promijenio pravila igre. Danas je VoIP PBX (ili IP PBX) obično kompatibilan s većim brojem SIP telefona i softphone-a.
Što je PBX hardver?
Tradicionalni analogni PBX sustavi se povezuju na javnu komutiranu telefonsku mrežu (PTSN) putem običnih telefonskih linija (POTS). PBX sustav upravlja pozivima između telefona i telefaksa na način da je fizički povezan s njima putem bakrenih žica. Hardver za PBX telefonski sustav je obično lociran u ormaru za uredski telekom ili sobi za poslužitelje. Hardver se treba postaviti, konfigurirati i održavati od strane IT osoblja kompanije. U slučaju korištenja hostanih PBX sustava, PBX hardver je lociran van premisa dok se pozivi usmjeravaju na vaše telefone putem interneta. Hostani PBX telefonski sustav postavlja i održava kompanija čiji je PBX hardver.
Zahtijeva li VoIP PBX?
VoIP funkcionira neovisno i ne zahtijeva PBX telefonski sustav kako bi učinkovito radio. VoIP samo treba aktivnu internet vezu i VoIP telefon. Današnji pružatelji VoIP usluga mogu poduzećima ponuditi većinu PBX značajki, a da ne moraju imati PBX hardver na lokaciji. Međutim, ako izaberete IP PBX unutar kompanije (PBX temeljen na VoIP-u), sustav će i dalje zahtijevati PBX. Umjesto fizičkog povezivanja s PBX-om putem bakrenih žica, telefoni će se povezati s PBX-om putem interneta.
Kako IP PBX telefonski sustav funkcionira?
IP PBX telefonski sustavi zovu i primaju telefonske pozive putem interneta umjesto tradicionalnih telefonskih linija. Sustav pretvara analogne glasovne signale u digitalne pakete i onda ih usmjerava prema pružatelju VoIP usluga koji rješava početak i kraj svakog poziva. IP PBX se temelji na SIP standardima i može biti kompatibilan s IP telefonima, mobilnim uređajima i softphone-ima. IP PBX uključuje indeks svih korisnika, telefona i njihovih pripadajućih SIP adresa.
Kada korisnik nazove, PBX poslužitelj raspoznaje je li to interni ili eksterni poziv. Interni pozivi se preusmjeravaju na SIP adresu telefona ili korisnika koji prima poziv. Eksterni pozivi se preusmjeravaju na željenu destinaciju koristeći VoIP gateway ili pružatelja VoIP usluga.
Po čemu se razlikuju PBX i PABX?
Dok je PBX ‘Privatna telefonska centrala’, PABX je ‘Privatna automatska telefonska centrala’. Razlika između ta dva pojma nas vodi u povijest telefonskih sustava. Originalno, PBX sustav je zahtijevao od operatora na ploči s prekidačima da ručno povežu interne pozivatelje s pravom ekstenzijom. To je uspostavljalo vezu između dvoje ljudi korištenjem POTS-a (obične stare telefonske usluge). Postupno je PBX evoluirao u PABX kada su elektronski prekidači postali dostupni. On je omogućio korisnicima biranje dodatnog broja za interne pozive bez potrebe za operaterom. Tehnički, pošto neautomatski PBX više ne postoji danas, svi današnji PBX sustavi su PABX.
Što je PBX broj?
PBX broj je telefonski broj koji olakšava kompaniji organizaciju dolaznih poziva. Uz pomoć PBX broja kompanije prikupljaju sve dolazne pozive na jedan broj i onda prebacuju pozive prema pravom uredu, odjelu ili ljudima. PBX broj se može programirati da automatski prebacuje poziv na drugi broj kada prvi broj ne odgovara ili je zauzet.
VoIP service providers offer greater flexibility
Curious about VoIP and how it can give you the ability to make affordable calls?
Pogledajte video o VoIP PBX-u
Veza između Live Agent helpdesk softvera i VoIP PBX (Private Branch Exchange) leži u njihovoj suradnji kako bi se optimizirale operacije korisničke podrške. Live Agent helpdesk softver omogućuje tvrtkama pružanje pomoći i podrške korisnicima putem različitih komunikacijskih kanala u stvarnom vremenu. VoIP PBX, s druge strane, služi kao centralizirani sustav za upravljanje telefonskim pozivima unutar organizacije. Integracijom Live Agent helpdesk softvera s VoIP PBX-om tvrtke mogu poboljšati svoje mogućnosti korisničke podrške. Pozivi upućeni helpdesku mogu se učinkovito usmjeravati, stavljati u red čekanja i distribuirati dostupnim agentima putem VoIP PBX-a, što osigurava da upiti klijenata budu brzo riješeni. Ova integracija omogućuje besprijekornu komunikaciju, poboljšano rukovanje pozivima i bolju koordinaciju između helpdesk softvera i VoIP infrastrukture, što rezultira poboljšanom zadovoljstvu klijenata i učinkovitim operacijama podrške.
Topics
Video summary
Frequently Asked Questions
Što je VoIP PBX?
VoIP PBX je poslovni telefonski sustav koji koristi VoIP tehnologiju. Razlikuje se od tradicionalnog PBX sustava po tome što prenosi telefonske pozive putem IP mreža, a ne kroz telefonske mreže s komutacijom linija. VoIP PBX sustavi mogu biti lokalni ili hostani (temeljeni na cloudu).
Po čemu se razlikuju PBX i VoIP?
PBX (privatna telefonska centrala) je poslovni telefonski sustav koji je povezan s lokalnim PSTN-om putem fiksne linije i omogućuje zaposlenicima interno i eksterno povezivanje. VoIP (protokol prijenosa glasa putem interneta) koristi internet konekciju za pozive i smatra se fleksibilnijim, skalabilnijim i štedljivijim rješenjem u odnosu na tradicionalni PBX sustav.
Sa čime je PBX kompatibilan?
Tradicionalni PBX sustav koristi fiksne linije povezane s telefonskom kompanijom. Dakle, kompatibilan je samo s fiksnim telefonima. Međutim, PBX sustav s omogućenim VoIP-om koristi digitalne signale umjesto analognih i obično je kompatibilan s više SIP telefona i softphone-a.
Što je PBX hardver?
Tradicionalni analogni PBX telefonski sustavi koriste bakrene kablove i hardver koji je fizički lociran u tvrtkinom ormaru za telekom ili sobi s poslužiteljima. PBX hardver se postavlja, konfigurira i održava lokalno. Kod hostanih PBX sustava koji rade koristeći internet konekciju, PBX hardver je lociran izvan tvrtke i vodi ga kompanija čiji je hardver.
Zahtijeva li VoIP PBX?
VoIP telefonski sustavi ne trebaju PBX kako bi radili. Jedino što trebate je povezanost na širokopojasnu internet mrežu velike brzine i VoIP telefon. Standardni pružatelj VoIP usluga može ponuditi raspon PBX mogućnosti bez potrebe za PBX hardverom unutar vaše tvrtke.
Kako IP PBX funkcionira?
IP PBX telefonski sustav radi putem interneta umjesto korištenja tradicionalnih telefonskih linija. Sustav operira na principu konvertiranja analognih glasovnih signala u digitalne pakete i njihovom usmjeravanju na VoIP pružatelja usluga kako bi koordinirao početak i kraj poziva.
Po čemu se razlikuju PBX i PABX?
PABX (Privatna automatska telefonska centrala) je idući korak u evoluciji tradicionalnih PBX sustava koji su zahtijevali radnike u centrali koji ručno povezuju pozive između ekstenzija. PABX je automatizirao cijeli proces nakon usvajanja tehnologije elektronskih prekidača.
Što je PBX broj?
PBX broj pomaže kompanijama u organizaciji dolaznih poziva prikupljanjem svih dolaznih poziva na jedan broj i njihovim daljnjim transferom prema pravim ljudima ili odjelima. PBX broj se može postaviti da prebaci poziv na drugi broj u slučaju da je prvi broj zauzet ili se ne javlja.
Trošak po kontaktu je ključni KPI za analizu operativnih troškova pozivnog centra. Važno je pravilno izračunati trošak po kontaktu, uzimajući u obzir različite načine komunikacije s klijentima. Postoje opcije za smanjenje troškova, poput interaktivnog glasovnog odgovora i funkcije povratnog poziva. LiveAgent softver za pozivni centar može pomoći u smanjenju troškova i poboljšanju zadovoljstva klijenata.
VoIP telefonija omogućuje telefonske pozive putem interneta, s nižim troškovima i naprednim značajkama. LiveAgent pruža integracije i podršku za VoIP telefonske sustave, a poslovni VoIP ClickPhone omogućuje zvanje klijenata i suradnju putem poslovnih poziva. Korisnici mogu neograničeno zvati i koristiti timske poruke, konferencijske pozive i video sastanke za poboljšanje komunikacije s timom.