A/B testiranje

U današnje vrijeme su podaci i analitika pokretački dijelovi procesa donošenja odluka u dosta područja. U online svijetu, jedna od najkorištenijih metoda za prikupljanje vrijednih uvida je A/B testiranje.

Ispod možete naći sve što trebate znati o A/B testiranju. Od same definicije, pa sve do razumijevanja metrika.

Što je A/B testiranje?

A/B testiranje se često naziva i razdvojeno testiranje. Drugim riječima to je proces usporedbe dvije verzije istog proizvoda. U online okruženju se najčešće koristi za usporedbu dvije verzije određenog marketinškog sredstva, emaila ili web stranice. To može značiti jednostavne promjene poput isprobavanja različitih boja gumba pa sve do promjene cijelog dizajna web stranice. U E-commerce poslovanju se najčešće koristi za mjerenje izvedbe web stranice.

Ručno izvođenje A/B testova je doslovno nemoguće. Sva poduzeća koriste test programe koji su posebno napravljeni za A/B svrhe testiranja kako bi automatizirali proces. Proces testiranja je jednostavan poput kreiranja dvije verzije web stranice. Jednu verziju date jednoj grupi vaših web posjetitelja, a drugoj grupi date drugu verziju. Obadvije grupe će procijeniti svoje iskustvo.

Nakon što je A/B testiranje gotovo, dobit ćete uvid u rezultate i otkriti koja verzija ima bolju izvedbu.

Svi ti uvidi su nevjerojatno vrijedni kada je u pitanju vaša marketinška strategija. Bilo da je riječ o marketingu sadržaja, korisničkim iskustvima ili isprobavanju različitih pristupa strategiji oglašavanja. Vaši marketing timovi će imati ogromnu korist od plivanja u podacima koje ste dobili izravno od vaše ciljne publike.

Developer infrastrukture

Što trebate uraditi prije A/B testiranja?

Početak A/B testiranja bez plana nije praktičan. Postoji nekoliko osnovnih zadataka koje trebate odraditi prije početka A/B testova:

  • Identificirajte svoje ciljeve – postoji hrpa testnih elemenata koje možete ciljati. To uključuje opise proizvoda, određene gumbe ili CTA. Kako bi identificirali koje elemente trebate testirati, trebate identificirati svoje ciljeve. Na primjer, vaš cilj može biti poboljšanje stope konverzije, tako da trebate testirati sukladno tom cilju;

  • Odredite hipotezu – hipoteza će vam pomoći da bolje pregledate rezultate testa. To je zapravo predviđanje koje rezultate očekujete vidjeti nakon završetka testova;

  • Odredite koje A/B testove želite provoditi – uz ciljeve i hipoteze će vam biti lakše odrediti koje točno A/B testove želite provesti;

  • Izaberite program za A/B testiranje – nisu svi programi za A/B testiranje isti. Neki testovi značajki će se provesti, a neki ne. Ako znate koje testove trebate izvesti, to će vam olakšati izbor. Pri tome razmotrite i koja vam buduća testiranja trebaju.

Koliko dugo trebate provoditi A/B testiranje?

Učestalost testiranja utječe na vremensko trajanje eksperimenta, što zauzvrat utječe na veličinu i važnost uzorka. Što je veći uzorak, rezultati će biti sveobuhvatniji. Dnevni broj posjetitelja vaše web stranice varira. Upravo zbog toga je duže trajanje testiranja bolje.
Koliko će dobivanje vjerodostojnih podataka trajati? Potrebno je razmotriti više faktora, kao što su način provođenja A/B testova i veličina uzorka. Dobra je ideja pričekati dok ne budete imali dovoljno prometa kako bi dobili statistički značajne rezultate.

Koliko dugo trebate provoditi A/B testiranje? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research Peakhrs.svg

Alati za A/B testiranje

Softver za A/B testiranje je dostupan svugdje, ali najčešće korišteni su Google Analytics A/B alat za testiranje i personalizaciju, Google Optimize i LiveAgent helpdesk softver.

Google Analytics je besplatan alat za testiranje stvoren da pojednostavi A/B testiranje web stranice. Možete odrediti koji naslov privlači posjetitelje, koji dizajn i raspored rezultira s više provedenog vremena na vašoj stranici, koji CTA generira više klikova i slično.

LiveAgent softver dolazi s A/B test alatom za email, tako da možete testirati odaziv primatelja vaših emailova i mjeriti njihove stope klikanja i otvaranja.

Većina alata će vam omogućiti promatranje rezultata u realnom vremenu, što omogućuje mijenjanje vaše marketinške kampanje dok je ona u tijeku.

Kada ne treba koristiti A/B testove?

Ako ne možete pristupiti relevantnim rezultatima ili imate kompliciranu procjenu, trebali bi izbjegavati A/B testiranje. Što to znači? Ako želite kompleksniju procjenu, bit će vam potrebno testiranje više varijanti i podijeljeno URL testiranje zajedno s učitavanjem testova izravno na poslužitelj. A/B testiranje vam tada neće dati pouzdane podatke.

Kako bi dobili vjerodostojne podatke, trebate imati dovoljan promet. Bez dovoljno prometa, vaši rezultati neće biti vjerodostojni. Kao dodatak, trebate stručnu hipotezu i dovoljno vremena da odredite što ćete testirati, postavljanje svega i pažljivu procjenu rezultata.

Kako se vrši A/B testiranje?

Što A/B testiranje znači

Recimo da želite saznati hoće li vas nova web stranica približiti vašim ciljevima ili je za to bolja trenutna verzija stranice. Vi ste odgovorni za kreiranje ciljeva u rasponu od poboljšanja ukupnog korisničkog iskustva do poboljšanih stopa konverzije.

U A/B testiranju, A je varijabla kontrolne verzije, što je vaša trenutna web stranica. B označava varijaciju nove verzije web stranice. Kada su A i B stranice spremne, morate odlučiti kojem postotku vaše ciljane publike ćete prikazati trenutne stranice, a koji postotak će dobiti varijacije stranica.

Poduzeća obično podijele bazu korisnika na dva jednaka dijela. Na taj način dobivamo najpouzdanije rezultate testa i možemo izravno usporediti te dvije opcije.

Na koje metrike trebate obratiti pažnju kada je u pitanju A/B testiranje?

Nakon završetka A/B testa i postavljanja distribucije prometa, primit ćete izvještaj. Kako bi dobili akcijske uvide, trebate obratiti pažnju na prave metrike. Vaši ciljevi bi trebali biti odlučujući faktor za izbor metrika.

Izvještaji u help desk softveru- LiveAgent

Recimo da želite privući više posjetitelja i povećati svijest o vašem brendu. U tom slučaju trebate obratiti pažnju na metrike prometa. Klikovi su osnovna metrika koju trebate pratiti ako želite poslati više klijenata kroz vaš prodajni lijevak. Možete pratiti i ostale metrike, na primjer, padove aplikacije, preferencije publike i povećanje angažmana.

Usporedba tih metrika vam može dati bolji uvid i pomoći vam da izaberete stranicu s najboljom izvedbom.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture​

Frequently asked questions

Što je A/B testiranje?

A/B testiranje uspoređuje dvije verzije web stranice. Marketari i UX specijalisti ga često koriste kako bi usporedili marketinška sredstva, kao i email sadržaje.

Što trebate uraditi prije početka A/B testiranja?

Prije početka A/B testiranja trebate odrediti i definirati svoje ciljeve, ustvrditi početnu hipotezu, izabrati koje A/B testove ćete izvoditi i izabrati pravi alat za testiranje za vaše specifične potrebe.

Koliko dugo trebate provoditi A/B testiranje?

Vaši A/B testovi se trebaju provoditi sve dok ne dobijete statistički značajne rezultate. Najbolje je pustiti ih da traju sve dok web stranica ne dobije dovoljno prometa za generiranje vjerodostojnih rezultata.

Što su alati za testiranje?

Alat za A/B testiranje je posebno dizajnirani softver za testiranje i izvršavanje A/B testova. Google Optimize je napravljen da pojednostavi A/B testiranje za web stranice, a LiveAgent vam pomaže kod A/B testova za emailove.

Kada ne bi trebali koristiti A/B testiranje?

Ne trebate koristiti A/B testove kada vam treba složenija procjena koja može zahtijevati druge vrste testova. Nadalje, ne trebate ih provoditi bez dovoljne količine prometa i stručne hipoteze.

Kako se vrši A/B testiranje?

A/B testiranje započinje kreiranjem nove verzije trenutne stranice. Zatim podijelite svoju korisničku bazu na dva jednaka seta korisnika i jednoj polovici poslužite originalnu verziju, a drugoj novu verziju.

Na koje metrike trebate obratiti pažnju kada je u pitanju A/B testiranje?

Trebate obratiti pažnju na metrike rezultata A/B testova temeljenih na vašim ciljevima i hipotezama. Klikovi su metrike koje će vam reći rade li vaši posjetitelji određene akcije koje vi želite da rade, konverzija vam pokazuje koliko dobro web stranica konvertira korisnike, a promet vam jednostavno govori koliko prometa web stranica generira.

Što znači A/B testiranje?

A/B testiranje je način usporedbe dvije različite verzije web stranice ili aplikacije da vidite koja ima bolju izvedbu.

Koji test se koristi za A/B testiranje?

A/B testiranje je vrsta eksperimenta gdje se dvije verzije web stranice međusobno uspoređuju. Verzija A je originalna stranica, a Verzija B je varijacija.

Što je AB i MTV testiranje?

AB testiranje je vrsta podijeljenog testiranja koje vam omogućuje usporedbu dvije verzije web stranice ili emaila. MTV testiranje je sofisticiranija vrsta AB testiranja koje vam omogućuje usporedbu rezultata više verzija web stranice ili emaila.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

    Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

    ×
    Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

    Dostupni smo na više datuma

    Dogovorite demo