U današnje vrijeme su podaci i analitika pokretački dijelovi procesa donošenja odluka u dosta područja. U online svijetu, jedna od najkorištenijih metoda za prikupljanje vrijednih uvida je A/B testiranje.
Ispod možete naći sve što trebate znati o A/B testiranju. Od same definicije, pa sve do razumijevanja metrika.
Što je A/B testiranje?
A/B testiranje se često naziva i razdvojeno testiranje. Drugim riječima to je proces usporedbe dvije verzije istog proizvoda. U online okruženju se najčešće koristi za usporedbu dvije verzije određenog marketinškog sredstva, emaila ili web stranice. To može značiti jednostavne promjene poput isprobavanja različitih boja gumba pa sve do promjene cijelog dizajna web stranice. U E-commerce poslovanju se najčešće koristi za mjerenje izvedbe web stranice.
Ručno izvođenje A/B testova je doslovno nemoguće. Sva poduzeća koriste test programe koji su posebno napravljeni za A/B svrhe testiranja kako bi automatizirali proces. Proces testiranja je jednostavan poput kreiranja dvije verzije web stranice. Jednu verziju date jednoj grupi vaših web posjetitelja, a drugoj grupi date drugu verziju. Obadvije grupe će procijeniti svoje iskustvo.
Nakon što je A/B testiranje gotovo, dobit ćete uvid u rezultate i otkriti koja verzija ima bolju izvedbu.
Svi ti uvidi su nevjerojatno vrijedni kada je u pitanju vaša marketinška strategija. Bilo da je riječ o marketingu sadržaja, korisničkim iskustvima ili isprobavanju različitih pristupa strategiji oglašavanja. Vaši marketing timovi će imati ogromnu korist od plivanja u podacima koje ste dobili izravno od vaše ciljne publike.
Što trebate uraditi prije A/B testiranja?
Početak A/B testiranja bez plana nije praktičan. Postoji nekoliko osnovnih zadataka koje trebate odraditi prije početka A/B testova:
Identificirajte svoje ciljeve – postoje mnogi elementi testiranja koje možete ciljati. To uključuje opise proizvoda, određene gumbe ili CTA. Da biste identificirali koje elemente testirati, trebate prvo identificirati svoje ciljeve. Primjerice, vaš cilj bi mogao biti povećanje stope konverzije, pa ćete testirati u skladu s time;
Navedite hipotezu – hipoteza će vam pomoći bolje ispitati rezultate testa. To je zapravo predviđanje rezultata koje očekujete vidjeti nakon završetka testa;
Odlučite koje A/B testove želite provesti – uz ciljeve i hipoteze, bit će lakše odrediti točno koje A/B testove trebate provesti;
Odaberite program za A/B testiranje – nisu svi programi za A/B testiranje jednaki. Dok su neki testovi značajki provedeni, drugi nisu. Znanje koje testove trebate izvoditi olakšat će vam odabir. Dok ih birate, razmislite o budućim testovima koje možda želite izvesti.
Koliko dugo trebate provoditi A/B testiranje?
Učestalost testiranja utječe na vremensko trajanje eksperimenta, što zauzvrat utječe na veličinu i važnost uzorka. Što je veći uzorak, rezultati će biti sveobuhvatniji. Dnevni broj posjetitelja vaše web stranice varira. Upravo zbog toga je duže trajanje testiranja bolje.
Koliko će dobivanje vjerodostojnih podataka trajati? Potrebno je razmotriti više faktora, kao što su način provođenja A/B testova i veličina uzorka. Dobra je ideja pričekati dok ne budete imali dovoljno prometa kako bi dobili statistički značajne rezultate.
Alati za A/B testiranje
Softver za A/B testiranje je dostupan svugdje, ali najčešće korišteni su Google Analytics A/B alat za testiranje i personalizaciju, Google Optimize i LiveAgent helpdesk softver.
Google Analytics je besplatan alat za testiranje stvoren da pojednostavi A/B testiranje web stranice. Možete odrediti koji naslov privlači posjetitelje, koji dizajn i raspored rezultira s više provedenog vremena na vašoj stranici, koji CTA generira više klikova i slično.
LiveAgent softver dolazi s A/B test alatom za email, tako da možete testirati odaziv primatelja vaših emailova i mjeriti njihove stope klikanja i otvaranja.
Većina alata će vam omogućiti promatranje rezultata u realnom vremenu, što omogućuje mijenjanje vaše marketinške kampanje dok je ona u tijeku.
Kada ne treba koristiti A/B testove?
Ako ne možete pristupiti relevantnim rezultatima ili imate kompliciranu procjenu, trebali bi izbjegavati A/B testiranje. Što to znači? Ako želite kompleksniju procjenu, bit će vam potrebno testiranje više varijanti i podijeljeno URL testiranje zajedno s učitavanjem testova izravno na poslužitelj. A/B testiranje vam tada neće dati pouzdane podatke.
Kako bi dobili vjerodostojne podatke, trebate imati dovoljan promet. Bez dovoljno prometa, vaši rezultati neće biti vjerodostojni. Kao dodatak, trebate stručnu hipotezu i dovoljno vremena da odredite što ćete testirati, postavljanje svega i pažljivu procjenu rezultata.
Kako se vrši A/B testiranje?
Recimo da želite saznati hoće li vas nova web stranica približiti vašim ciljevima ili je za to bolja trenutna verzija stranice. Vi ste odgovorni za kreiranje ciljeva u rasponu od poboljšanja ukupnog korisničkog iskustva do poboljšanih stopa konverzije.
U A/B testiranju, A je varijabla kontrolne verzije, što je vaša trenutna web stranica. B označava varijaciju nove verzije web stranice. Kada su A i B stranice spremne, morate odlučiti kojem postotku vaše ciljane publike ćete prikazati trenutne stranice, a koji postotak će dobiti varijacije stranica.
Poduzeća obično podijele bazu korisnika na dva jednaka dijela. Na taj način dobivamo najpouzdanije rezultate testa i možemo izravno usporediti te dvije opcije.
Na koje metrike trebate obratiti pažnju kada je u pitanju A/B testiranje?
Nakon završetka A/B testa i postavljanja distribucije prometa, primit ćete izvještaj. Kako bi dobili akcijske uvide, trebate obratiti pažnju na prave metrike. Vaši ciljevi bi trebali biti odlučujući faktor za izbor metrika.
Recimo da želite privući više posjetitelja i povećati svijest o vašem brendu. U tom slučaju trebate obratiti pažnju na metrike prometa. Klikovi su osnovna metrika koju trebate pratiti ako želite poslati više klijenata kroz vaš prodajni lijevak. Možete pratiti i ostale metrike, na primjer, padove aplikacije, preferencije publike i povećanje angažmana.
Usporedba tih metrika vam može dati bolji uvid i pomoći vam da izaberete stranicu s najboljom izvedbom.
Pogledajte video o A/B testiranju
Otkrijte moć A/B testiranja za donošenje odluka podržanih podacima. Naučite kako tvrtke koriste ovu tehniku za optimizaciju performansi, ublažavajanje rizika i donošenje informiranih odluke. Istražite ključne elemente A/B testiranja, uključujući razvoj hipoteze, nasumično testiranje, statističku značajnost i iterativni pristup. Pogledajte ovaj video kako bi otključali potencijal A/B testiranja za privlačenje konverzija i poboljšanje angažmana korisnika.
Topics
- A/B testiranje
- faktori A/B testiranja
- statistička značajnost A/B testiranja
Video summary
Dobrodošli u brzi uvod u A/B testiranje. A/B testiranje je statistički način poredbe dviju ili više verzija, na primjer Verzija A ili Verzija B. Cilj A/B testiranja nije samo da odredi koja verzija bolje obavlja posao, nego i da razumije je li razlika između dvije verzije statistički značajna. A/B testiranje je nužno jer korisnici često ne znaju zašto donose izbore koje donose. U ovom videu naučit ćete kako to funkcionira i kojim faktorima možete testirati.
Frequently Asked Questions
What is A/B testing?
A/B testing compares two versions of a web page. Marketers and UX specialists often use it to compare marketing assets and email copies as well.
What to do before you start A/B testing?
Before starting A/B testing, you should identify and define your goals, state the test hypothesis, choose which A/B tests to conduct and select the right testing tool for your specific needs.
How long should you run an A/B test?
Your A/B test should run until you have statistically significant results. It is best to let it run until your website gets enough traffic to generate credible results.
What are the tools of testing?
A/B testing tools are specifically designed testing software for executing A/B tests. Google Optimize is built to streamline A/B testing for web pages, and LiveAgent helps run A/B tests on emails.
When should you not use an A/B test?
You should not use A/B tests when you need to do a complex evaluation that may require other types of tests. Furthermore, you should not run it without sufficient traffic and an informed hypothesis.
How is A/B testing done?
A/B tests begin with the creation of a new version of the current page. Then you split your customer base into two equal sets of users and serve the original version to one half and the new version to the other.
What sort of metrics should you be paying attention to when it comes to A/B testing?
You should pay attention to the A/B test result metrics based on your goals and hypothesis. Clicks are metrics that tell you if your visitors are performing a specific action you want them to, conversion shows you how well a web page converts, and traffic simply tells you how much traffic the web page generates.
What do you mean by AB testing?
AB testing is a way to compare two different versions of a web page or app to see which one performs better.
What test is used for AB testing?
A/B testing is a type of experiment where two versions of a web page are compared against each other. Version A is the original page, and Version B is the variation.
What is AB and MVT testing?
AB testing is a type of split testing that allows you to compare the results of two versions of a web page or email. MVT testing is a more sophisticated type of AB testing that allows you to compare the results of more than two versions of a web page or email.
Izvještaji o korisničkoj podršci
Počnite poboljšavati svoje proizvode i usluge redovitim pregledom izvještaja o korisničkoj podršci. Isprobajte naše izvještaje s našim besplatnim probnim razdobljem.
Testiranje brzine tipkanja može poboljšati produktivnost i zadovoljstvo korisnika, što dovodi do povećanog prihoda za poslovanje. Brzina tipkanja je bitna u korisničkoj službi kako bi se smanjio broj tiketa i povećalo zadovoljstvo korisnika. Učenje prečaca tipkovnice također može poboljšati produktivnost i efikasnost. Preporučuje se testiranje brzine tipkanja jednom mjesečno kako bi se poboljšala mišićna memorija i točnost pri tipkanju.
Predložak za životopis za posao predstavnika korisničke službe
This text covers various topics related to customer service, including tips for creating a strong resume, best practices for social media customer service, and creating effective job descriptions for call centers. It also includes information about LiveAgent, a popular customer service software, and emphasizes the importance of using action verbs and numbers in resumes. Overall, the text provides practical advice for improving customer service skills and standing out in the job market.