VoIP

Zanima vas VoIP i kako vam može dati mogućnost za obavljanje jeftinih poziva. Nastavite čitati da saznate kako VoIP radi.

Što je VoIP?

VoIP je skraćenica za protokol prijenosa glasa putem interneta. Tradicionalni telefonski sustav vas povezuje s drugim ljudima koristeći mrežu bakrenih žica i drugih sustava. Kao suprotnost tome, VoIP pozivi se prenose putem interneta. Svaki dio razgovora se šalje kao paket podataka osobi s kojim razgovarate te se zatim ponovno pretvara u zvuk.

VoIP pozive koriste milijuni ljudi svaki dan. Ako ste nekada radili u modernoj uredskoj zgradi, postoji velika mogućnost da ste već zvali i primali VoIP pozive koristeći ovaj sustav.

Pogledajmo sada pobliže kako VoIP sustavi rade i drže vas povezanima.

Kako VoIP radi?

Za zvanje i primanje poziva putem VoIP tehnologije ne trebate poznavati sve detalje rada sustava. Međutim, visoka razina poznavanja mehanike VoIP usluge je korisna.

Kako bi vam približili djelovanje VoIP tehnologije u akciji, pretpostavimo da imate VoIP rješenje i vaš najbolji prijatelj vas zove. Idući koraci objašnjavaju kako poziv funkcionira.

  • Vaš prijatelj okreće vaš telefonski broj. Ovaj poziv se na kraju povezuje s vašim pružateljem VoIP usluga i njegovom IP mrežom.
  • Pružatelj VoIP usluga šalje poziv na vaš VoIP telefon koristeći internetsku vezu.
  • Čujete zvuk dolaznog poziva i odgovarate na telefon. Čim vas vaš prijatelj pozdravi, vi krećete s razgovorom.
  • Kako se razgovor odvija, svaki zvuk vašeg razgovora se prebacuje naprijed i natrag putem IP mreže. VoIP tehnologija neprestano prenosi te digitalne informacije i pretvara ih u audio kako razgovor teče.
VoIP

Kako optimizirati vašu internetsku vezu za VoIP?

Brza internetska veza je ključna za obavljanje VoIP poziva. Postoji samo jedan izazov: vjerojatno imate više uređaja u vašem domu i uredu koji istovremeno koriste vašu širokopojasnu internetsku vezu. Kada na vašoj širokopojasnoj internetskoj vezi ima previše zahtjeva, vaša VoIP veza može imati smetnje.

Kako bi spriječili razočaranje, iskoristite ove savjete za optimiziranje vaše internet veze.

  • Udaljenost od bežičnog rutera. Vaše računalo ili mobilni uređaj su vjerojatno povezani s internetom korištenjem bežičnog interneta. Možete postići bržu vezu ako budete locirani bliže vašem ruteru tijekom poziva.

  • Isključite ostale uređaje i programe koji koriste vašu internetsku vezu. Prije svakog VoIP poziva razmislite o isključivanju aplikacija koje prenose audio i video (npr. usluge video streaminga kao što je Netflix te video igre putem interneta). Kada su ti drugi uređaji i usluge isključeni, vaš VoIP poziv će vjerojatnije imati bolju kvalitetu.

  • Ako vam ovi savjeti nisu pomogli u optimizaciji vaše širokopojasne internetske veze, kontaktiranje vašeg pružatelja internet usluga (ISP) je dobar idući korak. Oni mogu imati dodatne tehničke savjete o tome kako ubrzati vašu internetsku vezu.
VoIP

Koje su prednosti i nedostaci VoIP-a?

Kao i svaka druga tehnologija, korištenje VoIP-a ima svoje prednosti i nedostatke. Prije nego se prebacite na pružatelja poslovnih VoIP usluga i otkažete svoje tradicionalne telefonske sustave, dajte si par minuta da shvatite sve prednosti i nedostatke.

Prednosti VoIP-a

Niži troškovi u usporedbi s tradicionalnim telefonskim linijama. Nadalje, pružatelji VoIP usluga često nude veću fleksibilnost (npr. možete obavljati VoIP pozive putem vašeg računala, pametnog telefona ili tableta). Još jedna od prednosti VoIP-a u odnosu na analogne telefone je brzina. Možete postaviti VoIP telefonske sustave za par minuta ili par sati, dok prijava za analogni telefon ili mobilni telefon može trajati puno duže.

Nedostaci VoIP-a

Morate imati funkcionalnu širokopojasnu mrežu kako bi mogli koristiti VoIP. Još jedan potencijalni nedostatak je vrijeme potrebno za potpuno korištenje VoIP-a, ako ste se navikli na pozive putem tradicionalnih linija. Kao dodatak tome, nestanak struje može otežati pristup VoIP-u putem računala, ali i dalje možete koristiti VoIP mobilnu aplikaciju.

Tradicionalni telefonski sustavi također imaju prednosti i nedostatke. Glavna prednost tradicionalnih telefonskih sustava je da i dalje rade kada nestane struje. Kao dodatak tome, analogni telefon ne zahtijeva internetsku vezu za obavljanje poziva. S druge strane, nedostatak obavljanja poziva analognim telefonom je viša cijena i nedostatak fleksibilnosti.

Koja je razlika između VoIP-a i ujedinjenih komunikacija?

Prije promjena u vašoj mrežnoj infrastrukturi i kupovine IP telefona za svakog zaposlenika, razmislite trebate li možda izabrati ujedinjenu komunikaciju. Postoje neke ključne razlike između ta dva rješenja.

  • Fokus na poslovnu komunikaciju. Sustav za ujedinjenu komunikaciju kombinira više mogućnosti kao što su video konferencije, audio konferencije, mobilna aplikacija i poslovna telefonska usluga. S druge strane, VoIP telefon mogu koristiti pojedinci, kao i poduzeća.

  • Razlika u troškovima. Ključno je razumjeti troškove vaših poslovnih komunikacija. U većini slučajeva, pružatelj poslovnih VoIP usluga će biti vjerojatno jeftiniji nego ujedinjena komunikacija, posebno ako su vam potrebni samo telefonski pozivi.

  • Profesionalne usluge. Zbog kompleksnosti i hrpe opcija uključenih u ujedinjenu komunikaciju, možda ćete trebati platiti profesionalne usluge (npr. usluge savjetovanja) kako bi postavili sustav. Kao kontrast tome, VoIP implementacija je puno jednostavnija.

Kako izabrati najboljeg VoIP ponuđača?

Kao vlasniku poduzeća, neke vaše odluke o kupnji su važnije od ostalih. Kada birate pružatelja VoIP usluga, zapamtite da ćete koristiti taj sustav svakodnevno. Dakle, isplati se potrošiti malo vremena uspoređujući različite pružatelje VoIP usluga prije konačnog izbora. Kako bi pojednostavili proces, koristite sljedeće kriterije kao početnu točku.

  • ugled pružatelja VoIP usluga – Pitajte vaše prijatelje i kolege za preporuku o ponuđaču VoIP usluga kojeg oni koriste. Dalje, uzmite dovoljno vremena za pregled online recenzija koje naglašavaju prednosti i nedostatke različitih pružatelja usluga (npr. kvaliteta glasa), tako da možete suziti svoj popis.

  • međunarodni pozivi – VoIP ponuđači različito pristupaju međunarodnim pozivima. Neki nude neograničene međunarodne pozive za više država, dok drugi nude međunarodne pozive za desetke lokacija.

  • sigurnosne opcije – Pri razgovoru s vama, klijenti mogu podijeliti povjerljive informacije kao što su informacije o plaćanju (npr. brojevi kreditnih kartica). To je jedan od razloga zašto je sigurnost toliko važna značajka pri izboru pružatelja VoIP usluga.

  • kvaliteta usluge – Jeste li ikada imali prekinuti važan telefonski poziv? To iskustvo izaziva nevjerojatnu količinu frustracija. Po pitanjima kvalitete usluge, posebno obratite pažnju na audio kvalitetu ponuđenu od pružatelja VoIP usluga. Dodatno, provjerite koju vrstu korisničke podrške (npr. email, telefon ili chat) oni nude.

  • troškovi – Nemojte misliti da je svaki plan pretplate usporediv. Neki uključuju dodatne značajke kao što su video pozivi, SMS i mogućnost povezivanja s vašim sustavom za  upravljanje vezama s korisnicima. (CRM).

VoIP

Napravite popis vaših ključnih značajki (npr. mora uključivati međunarodne pozive i glasovnu poštu) prije gledanja cijena.

Choose the right VoIP provider

LiveAgent offers plenty of integrations with various VoIP providers so you can pick the right one for you. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Što je VoIP?

VoIP je akronim za protokol prijenosa glasa putem interneta. To je način za obavljanje telefonskih poziva korištenjem interneta umjesto telefonske kompanije.

Kako to radi?

Prijenos glasa putem IP-a radi na principu povezivanja vašeg fiksnog telefona s internetom i prijenosa vaše konverzacije putem IP mreže. Na kraju, VoIP vam omogućuje pozivanje bilo kojeg broja, neovisno od toga koristi li taj broj fiksni telefon ili mobilni telefon.

Kako optimizirate vašu internet konekciju za VoIP?

Kako bi poboljšali kvalitetu usluge VoIP poziva, morate se pobrinuti da usluge s većom potrošnjom podataka (npr. video streaming) ne koriste vašu internet vezu istovremeno s vašim pozivima. Ako i dalje imate poteškoća, budite što bliže vašem mrežnom ruteru. Ako nijedan od tih savjeta ne radi, zatražite daljnje savjete od vašeg pružatelja internet usluga.

Koje su prednosti i nedostaci VoIP-a?

VoIP prednosti uključuju nevjerojatno jeftine telefonske usluge i fleksibilnost (npr. možete koristiti svoj pametni telefon za VoIP pozive). Nedostaci VoIP-a uključuju povremene probleme s kvalitetom glasa i potrebu za posjedovanjem kvalitetne internet veze.

Koja je razlika između VoIP-a i ujedinjene komunikacije?

VoIP je tehnologija za obavljanje telefonskih poziva putem interneta umjesto korištenja mobilnih usluga ili tradicionalnog telefona. Kao kontrast tome, ujedinjena komunikacija je set alata za poslovnu komunikaciju koji mogu uključivati telefaks, email, telefonske pozive, video konferencije i više.

Kako izabrati najboljeg pružatelja VoIP usluga?

Prvo definirajte što vam je važno. Na primjer, ako trebate jeftine međunarodne pozive, fokusirajte se na ponuđače VoIP usluga koji nude tu značajku. U većini slučajeva, savršeno rješenje će ponuditi niže troškove, visoku kvalitetu usluge, korisničku podršku i odličnu reputaciju pružatelja usluga.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo