Što je proces digitalne transformacije?
Digitalna transformacija poslovanja je proces uvođenja digitalnih tehnologija u sva područja poslovanja kako bi povećali učinkovitost i efektivnost te pružili više vrijednosti klijentima.
Podaci (npr. the IoT, Big Data, itd.) igraju ključnu ulogu u inicijativi digitalne transformacije, jer pružaju uvide za jasnije donošenje odluka, privlačenje promjena i nadmašivanje konkurencije.
Zašto je digitalna transformacija poduzeća važna?
Digitalna transformacija je ključna ako želite ostati konkurentni. Digitalna inovacija je jedan od ključnih faktora razvoja novih izvora prihoda, transformacije poslovnih modela i poboljšanja iskustva klijenata.
Poslovne inovacije i tehnološke disrupcije također dovode do ekonomskog rasta. Zato je ekonomija inovacija postala vrlo relevantna u današnjem poslovnom okruženju.
S ubrzanjem inovacija, uspješnom transformacijom i novim izvorima prihoda, cjelokupna ekonomija može eksponencijalno rasti, pokrećući više inovacija i kulturnih promjena.
Kako digitalne tehnologije transformiraju poduzeća?
Digitalna tehnologija može promijeniti način na koji poduzeća kreiraju vrijednost. Ona može pomoći u transformaciji trenutnih poslovnih modela u svim industrijama kako bi pomogla u ubrzavanju procesa i boljem usluživanju klijenata.
Na primjer, kompanije u osiguravajućoj industriji mogu ponovno izumiti svoj operativni model implementiranjem IoT-a i prediktivne analitike. One mogu vlasnicima polica pružiti usluge s dodanom vrijednosti, kao što su povratne informacije o vozačima te ponuditi premium smanjenja. S druge strane, kompanije u proizvodnoj industriji mogu ukloniti neefikasne dijelove lanca nabave, smanjiti troškove i postati klijentocentrične.
No kako bi osigurali uspjeh, kompanije moraju savladati izazove digitalne transformacije, kao što je nedostatak IT vještina, loše definirana strategija, loše upravljanje promjenama u organizaciji i neučinkovito upravljanje podacima.
Start your digital transtormation today
LiveAgent can help you meet customer demands and therefore improve your business. Curious about all the opportunities?
Elementi digitalne transformacije
Ključni elementi digitalne transformacije uključuju:
- Digitalna tehnologija
- Integracije podataka
- Optimizacija poslovnih procesa
- Upravljanje poslovnim procesima
- Operativna agilnost
- Upravljanje promjenama
- Transformacijsko vodstvo
- Korisničko i klijentsko iskustvo
Učinkovita strategija koja uzima u obzir sve te elemente može pomoći u ispunjenju potražnje klijenata i nadmašiti očekivanja klijenata.
Kako započeti digitalnu transformaciju u poslovanju
Uspješne inicijative digitalne transformacije koriste okvir digitalne transformacije koji planira sve elemente transformacije.
Kako bi se vaši projekti digitalne transformacije isplatili, započnite s procjenom vaših mogućnosti i usklađivanjem ciljeva s poslovnim ciljevima. Surađujte s IT odjelom, izvršnim menadžerima i drugim dionicima kako bi izabrali strateške partnere za implementaciju softverskih rješenja kao što je help desk softver.
Pružite omnikanalno digitalno iskustvo, fokusirajte se na rezultate klijenata i neka vaši zaposlenici budu u toku svega digitalnog.
Plan puta digitalne transformacije
Plan puta digitalne transformacije je plan donošenja promjena unutar organizacije. Plan puta je jedinstven za svaku kompaniju, ali se može svesti na ove faze:
Definiranje vrijednosti – okupljanje tima za vodstvo, postavljanje ciljeva i osiguranje investicije za digitalnu transformaciju
Izvršenje – lansiranje inicijativa korisničke službe, postavljanje digitalnih jedinica za promociju agilnosti i izgradnja digitalne kulture
Skaliranje naviše – lansiranje digitalnih inicijativa s brzim povratom, poboljšanje sustava i vještina te usvajanje novog agilnog poslovnog modela na razini kompanije.

Primjeri digitalne transformacije
U svakoj industriji postoji više od jednog predvodnika digitalne transformacije. Na primjer, kompanija koja proizvodi robu šire potrošnje može koristiti tehnologiju za nadzor cijena nastalih na temelju AI-ja ili praćenje automatiziranih procesa.
Neke od najpoznatijih tehnoloških kompanija koje su usvojile inovativni proces su Microsoft sa svojim sustavom cloud mreža i Honeywell sa svojim novim softverskim rješenjima.
Drugi primjeri uspješne digitalne transformacije uključuju Target, Best Buy, Nike, Experian, Netflix, ManpowerGroup, Home Depot, Hasbro i mnoge druge.
Ima li digitalna transformacija kraj?
Digitalna transformacija je beskrajan proces jer se nove tehnologije stalno pojavljuju, a svaka faza transformacije otkriva nove mogućnosti za poboljšanje.
Tržište neprekidno napreduje i donosi nove trendove za slijediti kako bi bili konkurentni. Ponašanje potrošača i njihova očekivanja se također mijenjaju, što zahtijeva daljnju nadogradnju u svim područjima poslovanja.
Osnovne uloge u digitalnoj transformaciji
Osnovne uloge unutar digitalne transformacije uključuju:
- Vođe transformacije
- Tehnički inženjeri
- Upravitelji projekata
- Arhitekti za podatke
- UX/CX profesionalci
- Financijski analitičari
- Specijalisti za sigurnost i sukladnost
Kako mogu znati funkcionira li digitalna transformacija?
Ključni faktori koji ukazuju na uspješnu transformaciju su:
- Stručni vođe koji pokreću pozitivne promjene
- Novi, agilni načini rada
- L&D mogućnosti za poboljšanje talenta
- Integracija svakodnevnih digitalnih alata s ostalim softverom
- Poboljšana komunikacija putem platformi za korisničku službu
- Jače veze s klijentima
- Odana baza klijenata
Okvir digitalne transformacije
Okvir digitalne transformacije se smatra referentnom točkom koja pomaže poduzećima u upravljanju promjenama.
Kao primjer možemo uzeti AIMultiple framework za digitalnu transformaciju.

To je nacrt ključnih strategija za digitalizaciju i optimizaciju internih procesa. Posjedovanje okvira je ključno za izbjegavanje ponora digitalne transformacije (npr. otpor promjenama i loše vodstvo) i osiguravanje njene primjene diljem kompanije.
Strategija digitalne transformacije
Strategija digitalne transformacije je plan akcije za iskorištavanje tehnologije za promjenu poslovnih modela, poboljšanje procesa i davanje više vrijednosti potrošačima.
Razvoj učinkovite strategije zahtijeva:
- Procjena organizacijske strukture i kulture kompanije
- Procjena vještina zaposlenika
- Prepoznavanje rupa u vještinama
- Mapiranje poslovnih procesa
- Identifikacija neučinkovitosti i prilika
- Analiza korisničkog iskustva
- Definiranje ciljeva i objektiva
- Kreiranje plana puta za digitalnu transformaciju
Use the best strategy
LiveAgent can help you improve you processes and deliver more value to your consumers. Are you interested?
Kratki uvodni video za digitalnu transformaciju
Otkrijte bit digitalne transformacije uz ovaj zanimljiv video. Naučite što ona zaista znači i što ne uključuje, kao što je samo digitalizacija. Istražite kako digitalna transformacija obuhvaća čitavu organizaciju, uključujući procese, zaposlenike i stratešku viziju za akcije organizacije. Shvatite promjenu načina razmišljanja i integraciju novih tehnologija u sva poslovne područja. Dobijte uvid u to kako digitalna transformacija utječe na interakcije s klijentima, upravljanje podacima, proizvodne procese, dostavu proizvoda, planiranje budućnosti i još mnogo toga. Pogledajte sada kako biste dograbili snagu i potencijal digitalne transformacije.
Topics
- Digitalna transformacija
- Big Data
- Auotmatizacija
Video summary
Digitalna transformacija je proces koji se ne odnosi samo na digitalizaciju procesa, već obuhvaća čitavu organizaciju. Uključuje sve procese i zaposlenike te se temelji na drugačijoj strategiji vizije o tome kako bi organizacija trebala djelovati i reagirati putem radikalnog pomaka u mentalitetu zaposlenika. Digitalna transformacija ne samo da poboljšava učinkovitost, već omogućuje i bolje razumijevanje potreba i situacija kupaca, povećava brzinu na tržištu i povećava zadovoljstvo kupaca, a istodobno smanjuje nepotrebne troškove. Primjeri digitalne transformacije uključuju marketing, big data analitiku, automatizaciju i kolaborativne robote. Digitalna transformacija nije samo pitanje prijelaza s papira na računala, već zahtijeva planiranje unaprijed i posebnu pozornost na znanje i vještine zaposlenika za nove tehnologije.
Frequently asked questions
Što je proces digitalne transformacije?
Digitalna transformacija je proces integracije digitalnih tehnologija u sve aspekte poslovanja zbog poboljšanja operacija, prilagodbe promjenama na tržištu i poboljšanja korisničkih iskustava.
Zašto je digitalna transformacija poduzeća toliko važna?
Ključna je kako bi ostali relevantni i kompetitivni, za otvaranje novih prilika za prihode i potporu ekonomskom rastu.
Kako digitalne tehnologije transformiraju poduzeća?
One im omogućuju da optimiziraju procese, postanu agilnija, pruže više vrijednosti potrošačima i budu profitabilnija.
Koji su elementi digitalne transformacije?
Elementi digitalne transformacije uključuju integracije za tehnologiju i podatke, optimizaciju poslovnih procesa i upravljanje njima, agilnost širom kompanije, promjene upravljačke strukture, transformacijsko rukovodstvo i korisnička iskustva.
Kako započeti digitalnu transformaciju u poslovanju?
Procijenite vaše trenutne digitalne mogućnosti, postavite ciljeve u skladu s poslovnim ciljevima, nađite strateške partnere za prijelaz na digitalno i osigurajte da vaša radna snaga ima pravi set vještina. Fokusirajte sve oko potreba klijenata i izgradite pravi digitalni ekosustav kako bi poboljšali operacije i iskustva korisnika.
Kako napraviti plan puta digitalne transformacije?
Fokusirajte se na tri faze: definiranje vrijednosti, izvršenje i skaliranje naviše. Okupite tim za rukovođenje, lansirajte inicijative, njegujte digitalnu kulturu i neprestano poboljšavajte vještine i sustave.
Koji je primjer digitalne transformacije?
Najčešći primjeri digitalne transformacije su uvođenje AI tehnologije (npr. AI-pogonjeni chatbotovi). Drugi primjeri su samostalni treninzi za prodavače, samoposlužne opcije za potrošače, praćenje automatiziranih procesa i nadzor cijena nastalih na temelju AI-ja.
Ima li digitalna transformacija kraj?
Digitalna transformacija je proces koji nikad nije gotov. Barem bi takva trebala biti. Uvijek ima mjesta za poboljšanje, a konstantni napredak tehnologije donosi više načina za optimizaciju i pojednostavljenje usluga.
Stope konverzije su ključni aspekt marketinških napora. Razumijevanje i optimizacija stope konverzije mogu povećati profitabilnost oglašivačkih kampanja. Važno je istraživati i primijeniti marketinške strategije i taktike kako bi se povećala stopa konverzije. Dodatno, privlačenje potencijalnih klijenata i poboljšanje njihovog iskustva može povećati stopu konverzije. Potrebno je pratiti rezultate i koristiti pisani sadržaj kao dio marketinške strategije. Povećanje broja posjetitelja može generirati više potencijalnih klijenata i poboljšati konverziju. Optimizacija stope konverzije je kontinuiran proces koji zahtijeva analizu ponašanja korisnika i implementaciju ciljanih strategija.