Digitalna transformacija

Što je proces digitalne transformacije?

Digitalna transformacija poslovanja je proces uvođenja digitalnih tehnologija u sva područja poslovanja kako bi povećali učinkovitost i efektivnost te pružili više vrijednosti klijentima.

Podaci (npr. IoT, Big Data, itd.) igraju ključnu ulogu u inicijativama digitalne transformacije, pošto daju uvide za redefiniranje procesa donošenja odluka, pokretanje promjena i nadmašivanje konkurencije.

Zašto je digitalna transformacija poduzeća važna?

Digitalna transformacija je ključna kako bi ostali konkurentni. Digitalna inovacija je jedan od ključnih faktora za razvoj novih izvora prihoda, transformaciju poslovnih modela i poboljšanje korisničkog iskustva.

Poslovne inovacije i tehnološke disrupcije također dovode do ekonomskog rasta. Zato je ekonomija inovacija postala vrlo relevantna u današnjem poslovnom okruženju.

S ubrzanjem inovacija, uspješnom transformacijom i novim izvorima prihoda, cjelokupna ekonomija može eksponencijalno rasti, pokrećući više inovacija i kulturnih promjena.

Kako digitalne tehnologije transformiraju poduzeća?

Digitalna tehnologija može promijeniti način na koji poduzeća kreiraju vrijednost. Ona može pomoći transformirati trenutne poslovne modele diljem svih industrija kako bi pomogla ubrzati procese i bolje posluživati klijente.

Na primjer, kompanije u osiguravajućoj industriji mogu ponovno izumiti svoj operativni model implementiranjem IoT-a i prediktivne analitike. One mogu vlasnicima polica pružiti usluge s dodanom vrijednosti, kao što su povratne informacije o vozačima te ponuditi premium smanjenja. S druge strane, kompanije u proizvodnoj industriji mogu ukloniti neefikasne dijelove lanca nabave, smanjiti troškove i postati klijentocentrične.

No kako bi osigurali uspjeh, kompanije moraju savladati izazove digitalne transformacije, kao što je nedostatak IT vještina, loše definirana strategija, loše upravljanje promjenama u organizaciji i neučinkovito upravljanje podacima.

Start your digital transtormation today

LiveAgent can help you meet customer demands and therefore improve your business. Curious about all the opportunities?

Elementi digitalne transformacije

Ključni elementi digitalne transformacije uključuju:

  • Digitalna tehnologija
  • Integracije podataka
  • Optimizacija poslovnih procesa
  • Upravljanje poslovnim procesima
  • Operativna agilnost
  • Upravljanje promjenama
  • Transformacijsko rukovodstvo
  • Iskustva korisnika i klijenata

Učinkovita strategija koja uzima u obzir sve te elemente može pomoći u ispunjenju potražnje klijenata i nadmašiti očekivanja klijenata.

Kako započeti digitalnu transformaciju u poslovanju

Uspješne inicijative digitalne transformacije koriste okvir digitalne transformacije koji planira sve elemente transformacije.

Kako bi se vaši projekti digitalne transformacije isplatili, započnite s procjenom vaših mogućnosti i usklađivanjem ciljeva s poslovnim ciljevima. Surađujte s IT odjelom, izvršnim menadžerima i drugim dionicima kako bi izabrali strateške partnere za implementaciju softverskih rješenja kao što je help desk softver.

Pružite omnikanalno digitalno iskustvo, fokusirajte se na rezultate klijenata i neka vaši zaposlenici budu u toku svega digitalnog.

Plan puta digitalne transformacije

Plan puta digitalne transformacije je plan donošenja promjena unutar organizacije. Plan puta je jedinstven za svaku kompaniju, ali se može svesti na ove faze:

  • Definiranje vrijednosti – okupljanje tima za rukovodstvo, postavljanje ciljeva i osiguranje investicije u digitalnu transfomaciju

  • Izvršenje – lansiranje inicijativa korisničke službe, postavljanje digitalne jedinice za promoviranje agilnosti i izgradnja digitalne kulture

  • Skaliranje naviše – lansiranje digitalnih inicijativa s brzim povratom, poboljšanje sustava i vještina te usvajanje novog agilnog poslovnog modela diljem kompanije.

Plan puta digitalne transformacije - App - Uploads - 2022 - 01 - Succesfull Conversion 1.jpg

Primjeri digitalne transformacije

U svakoj industriji postoji više od jednog predvodnika digitalne transformacije. Na primjer, kompanija koja proizvodi robu šire potrošnje može koristiti tehnologiju za nadzor cijena nastalih na temelju AI-ja ili praćenje automatiziranih procesa.

Neke od najpoznatijih tehnoloških kompanija koje su usvojile inovativni proces su Microsoft sa svojim sustavom cloud mreža i Honeywell sa svojim novim softverskim rješenjima.

Drugi primjeri uspješne digitalne transformacije uključuju Target, Best Buy, Nike, Experian, Netflix, ManpowerGroup, Home Depot, Hasbro i mnoge druge.

Ima li digitalna transformacija kraj?

Digitalna transformacija je beskrajan proces jer se nove tehnologije stalno pojavljuju, a svaka faza transformacije otkriva nove mogućnosti za poboljšanje.

Tržište neprestano evoluira i donosi nove trendove za slijediti i biti konkurentan. Ponašanje potrošača i njihova očekivanja se također mijenjaju, što zahtijeva daljne nadogradnje u svim područjima poslovanja.

Osnovne uloge u digitalnoj transformaciji

Osnovne uloge unutar digitalne transformacije uključuju:

  • Vođe transformacije
  • Tehničke inženjere
  • Upravitelje projektima
  • Arhitekte podataka
  • UX/CX profesionalce
  • Financijske analitičare
  • Specijaliste za sigurnost i sukladnost

Kako mogu znati funkcionira li digitalna transformacija?

Ključni faktori koji ukazuju na uspješnu transformaciju su:

  • Stručni vođe koji pokreću pozitivne promjene
  • Novi, agilni načini rada
  • L&D oprilike za poboljšanje talenta
  • Integracija svakodnevnih digitalnih alata s ostalim softverom
  • Poboljšana komunikacija putem platformi korisničke službe
  • Snažnije veze s klijentima
  • Vjerna baza korisnika

Okvir digitalne transformacije

Okvir digitalne transformacije se smatra referentnom točkom koja pomaže poduzećima u upravljanju promjenama.
Kao primjer možemo uzeti AIMultiple framework za digitalnu transformaciju.

Okvir digitalne transformacije

Izvor slike

To je nacrt ključnih strategija za digitalizaciju i optimizaciju internih procesa. Posjedovanje okvira je ključno za izbjegavanje ponora digitalne transformacije (npr. otpor promjenama i loše vodstvo) i osiguravanje njene primjene diljem kompanije.

Strategija digitalne transformacije

Strategija digitalne transformacije je plan akcije za iskorištavanje tehnologije za promjenu poslovnih modela, poboljšanje procesa i davanje više vrijednosti potrošačima.

Razvoj učinkovite strategije zahtijeva:

  • Procjenu organizacijske strukture i kulture kompanije
  • Procjenu vještina zaposlenika
  • Prepoznavanje praznina u vještinama
  • Mapiranje poslovnih procesa
  • Identifikaciju neučinkovitosti i prilika
  • Analizu iskustva klijenata
  • Definiranje ciljeva i objektiva
  • Kreiranje plana puta za digitalnu transformaciju

Use the best strategy

LiveAgent can help you improve you processes and deliver more value to your consumers. Are you interested?

Frequently asked questions

Što je proces digitalne transformacije?

Digitalna transformacija je proces integracije digitalnih tehnologija u sve aspekte poslovanja zbog poboljšanja operacija, prilagodbe promjenama na tržištu i poboljšanja korisničkih iskustava.

Zašto je digitalna transformacija poduzeća toliko važna?

Ključna je kako bi ostali relevantni i kompetitivni, za otvaranje novih prilika za prihode i potporu ekonomskom rastu.

Kako digitalne tehnologije transformiraju poduzeća?

One im omogućuju da optimiziraju procese, postanu agilnija, pruže više vrijednosti potrošačima i budu profitabilnija.

Koji su elementi digitalne transformacije?

Elementi digitalne transformacije uključuju integracije za tehnologiju i podatke, optimizaciju poslovnih procesa i upravljanje njima, agilnost širom kompanije, promjene upravljačke strukture, transformacijsko rukovodstvo i korisnička iskustva.

Kako započeti digitalnu transformaciju u poslovanju?

Procijenite vaše trenutne digitalne mogućnosti, postavite ciljeve u skladu s poslovnim ciljevima, nađite strateške partnere za prijelaz na digitalno i osigurajte da vaša radna snaga ima pravi set vještina. Fokusirajte sve oko potreba klijenata i izgradite pravi digitalni ekosustav kako bi poboljšali operacije i iskustva korisnika.

Kako napraviti plan puta digitalne transformacije?

Fokusirajte se na tri faze: definiranje vrijednosti, izvršenje i skaliranje naviše. Okupite tim za rukovođenje, lansirajte inicijative, njegujte digitalnu kulturu i neprestano poboljšavajte vještine i sustave.

Koji je primjer digitalne transformacije?

Najčešći primjeri digitalne transformacije su uvođenje AI tehnologije (npr. AI-pogonjeni chatbotovi). Drugi primjeri su samostalni treninzi za prodavače, samoposlužne opcije za potrošače, praćenje automatiziranih procesa i nadzor cijena nastalih na temelju AI-ja.

Ima li digitalna transformacija kraj?

Digitalna transformacija je proces koji nikad nije gotov. Barem bi takva trebala biti. Uvijek ima mjesta za poboljšanje, a konstantni napredak tehnologije donosi više načina za optimizaciju i pojednostavljenje usluga.

Koje su osnovne uloge za digitalnu transformaciju?

Osnovni stručnjaci koje trebate imati u timu za digitalnu transformaciju uključuju upravitelje projektima, vođe, tehničke inženjere, arhitekte podataka, specijaliste za sigurnost i sukladnost, UX/CX profesionalce i financijske dionike.

Kako mogu znati funkcionira li digitalna transformacija?

Ako svakodnevno koristite digitalne alate za internu i eksternu komunikaciju, imate agilnije poslovanje, imate digitalno potkovane vođe na pravim mjestima te zadovoljnije i vjernije klijente, vaša inicijativa funkcionira.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo