Kontrolni popis za osnivanje poduzeća

Kontrolni popis za osnivanje poduzeća

Jeste li spremni osnovati vlastito poduzeće?

To je jedna od najstrašnijih, ali ujedno i najuzbudljiviih stvari koje možete uraditi u svom radnom vijeku.

Kako bi olakšali ovaj proces, kreirali smo popis koraka kako bi vas vodili kroz osnutak vaše nove kompanije. Jednom kad ga pročitate, nadamo ste da ćete biti spremniji i puni samopouzdanja.

Što treba razmotriti kada počinjete poslovanje od nule?

Koristite ovaj kontrolni popis kao putokaz koji će vas voditi kroz proces osnivanja. Pomoći će vam da ostanete na pravom putu i na kraju uistinu uspijete. Ne zaboravite potražiti resurse koji se najbolje mogu primijeniti na vašu situaciju. Ako otvarate Etsy trgovinu, potražite kontrolni popis za Etsy trgovine, a ako otvarate SaaS poduzeće, potražite prikladne informacije o SaaS-u.

Kontrolni popis za osnivanje poduzeća: Korak po korak

Kontrolni popis za osnivanje poduzeća

Prvi i najvažniji korak je odlučiti kakvu vrstu poduzeća želite voditi. Postoji mnogo različitih opcija, tako da se mogućnosti čine beskonačnima. Razmislite u vezi čega ste strastveni i možete li to unovčiti ili ne.

Zašto je pravilan izbor novog poduzeća važan?

To će vam pomoći da odredite trebate li slijediti svoju ideju, koliko novca ćete trebati i u kojem smjeru krenuti.

Figure out what type of business you want to start

Kako saznati koju vrstu poduzeća pokrenuti?

  • Napravite popis stvari koje vas zanimaju. Nemojte nabrajati ideje za koje mislite da su popularne, jer su ta tržišta izazovna, puna konkurencije i teško se uključiti u njih.
  • Kada ste kreirali popis ideja, suzite ih i izaberite one od kojih vam srce brže zakuca.
  • Odredite koje imaju najviše smisla za poslovanje. Zapišite koji tip ljudi bi zanimao taj proizvod ili usluga i zašto bi ga htjeli koristiti.

Kada ste kreirali taj popis, počnite razmišljati kako se on može pretvoriti u posao.

Savjet: zapamtite da vaša ideja ne mora biti pretjerana niti prekomplicirana.

Koje alate koristiti kada želite pokrenuti novo poduzeće?

  • online istraživanje
  • brainstorming s ljudima koji imaju poslovnog iskustva
  • poslovne novine i magazini

 

Kada ste odredili koju vrstu poduzeća započeti, vrijeme je da istražite vašu konkurenciju i općenito industriju.

Zašto je istraživanje toliko važno?

Dat će vam bolji pogled na to ima li vaše poduzeće potencijala ili ne. Također ćete naučiti koliko veliko može biti tržište za proizvod ili uslugu. To će osigurati da nećete pokušati prodati nešto za što već postoji dosta konkurencije.

Koristite ovaj korak da odredite ima li prostora za još poduzeća, koliko novca je potrebno za lansiranje vaše ideje i kakav marketing ćete trebati.

Research the industry and competition in your area

Kako istražiti vašu konkurenciju?

Postoji dosta načina za to, ali najjednostavnije je koristiti Google.

  • Počnite tipkati vrstu vašeg poduzeća, lokaciju na kojoj planirate otvoriti kompaniju i neke povezane ključne riječi u Googleovu traku za pretragu. To će vam prikazati sva slična poduzeća u vašem području koja trenutno rade.
  • Pokušajte isprobati fraze kao što su “Vaša industrija + vaš grad” ili “konkurent + vaša industrija + vaš grad”.
  • Napravite popis za svako poduzeće, njihove web adrese i kontakt informacije. Provjerite kako izgledaju online tako da to možete usporediti s planovima za vaše poduzeće.

Savjet: ako nađete nešto što izgleda vrlo jeftino ili zastarjelo, to može biti znak da nema puno konkurencije, tako da vaše poduzeće može imati potencijala.

Koje alate koristiti za istraživanje vaše konkurencije?

  • Čitanje novosti i blogova o vašoj industriji je odličan način da naučite što ostale kompanije rade i vidite potencijalne buduće trendove.
  • Razgovor s ljudima koji trenutno rade u poduzećima sličnima onome koje vi planirate pokrenuti također može biti jako korisno.
  • Pogledajte web stranice konkurenata i njihove račune na društvenim medijima za više informacija o njima.

 

Koje su osnovne vještine potrebne za vođenje poduzeća?

Na primjer, recimo da osnivate marketinšku agenciju. U tom slučaju, pomaže ako vlasnik ima iskustva u marketingu i zna koje taktike rade za različite tipove poduzeća, a koje ne.

Koje vještine su općenito korisne?

  • upravljanje vremenom
  • vještine vođenja i komunikacije
  • snažna radna etika, profesionalnost, iskrenost i slično
  • posvećenost detaljima
  • IT (posebno ako želite osnovati online poduzeće)

Zašto je popis kvalifikacija važan?

Takav popis će vam pomoći odrediti koje vještine već imate, a koje trebate razviti za učinkovito vođenje vašeg poduzeća.

Create a list of qualifications

Kako kreirati popis kvalifikacija?

  • Zapišite popis vještina koje već posjedujete.
  • Neka vaši kolege i članovi obitelji kažu što cijene u vezi vas. To možete uraditi i putem anonimne ankete kako bi osigurali da ćete dobiti iskrene odgovore.
  • Možete pričati s vlasnicima poduzeća ili ljudima koji trenutno rade za slična poduzeća o tome koje kvalitete te kompanije najviše cijene.

Koji alati vam mogu pomoći da kreirate popis kvalifikacija?

  • LinkedIn profili (profesionalaca iz vaše industrije kao i ljudi koji rade za konkurentske kompanije) kako bi vidjeli koji tip kvalifikacija oni posjeduju za svoje poslove.

Započeti s određivanjem cijene vašeg proizvoda ili usluge je uvijek dobra ideja.

Zašto je procjena cijene proizvoda/usluge važna?

Trebat ćete imati malo financijske neovisnosti kako ne bi ovisili od pozajmica drugih ljudi.

Ako trenutno imate posao s punim radnim vremenom, bilo bi mudro da počnete štedjeti što više novca, tako da kada odlučite dati otkaz imate dovoljno novca sa strane.

LiveAgent's pricing old price

Kako postaviti pravu cijenu za vaš proizvod/uslugu?

  • Istražite cijene sličnih proizvoda/usluga, po kojoj cijeni ih vaši konkurenti prodaju i koliki je njihov trošak proizvodnje.
  • Kada identificirate vašu ciljanu grupu i potencijalne klijente, anketirajte ih kako bi otkrili koliko su voljni platiti za proizvod koji imate namjeru prodavati.
  • Izaberite cjenovnu strategiju koja pristaje vašim potrebama.

Savjet: pogledajte državne potpore i zajmove koji će vam pomoći da osnujete svoje poduzeće.

Koje alate koristiti da nađete najbolju cijenu?

  • SurveyMonkey ili Google Forms
  • Google Sheets (Google Drive) ili Excel.

 

Fizička poslovnica je idući korak u osnutku poduzeća.

Zašto je dobra lokacija važna za novo poduzeće?

Pomoći će vam odrediti ima li dovoljno prostora, koliko novca trebate uložiti prije otvaranja i slično.

travellling-searching location-illustration

Kako pronaći dobru lokaciju za novo poduzeće?

Razmislite o idućim stvarima:

  • Ima li dovoljno prostora za vaše poduzeće?
  • Koliko lako ljudi mogu doći u vaš ured (da kupe ono što prodajete ili slično)?
  • Ima li zgrada dovoljno dostupnih parking mjesta vani ili će ljudi morati ostaviti svoja vozila drugdje i hodati?
  • Koliko je najamnina po metru kvadratnom?
  • Gdje su vaši konkurenti locirani?
  • Je li odabrani dio grada prikladan i cjenovno pristupačan za vaše ciljane klijente?

Koji alati će vam pomoći u pronalasku dobre lokacije za novo poduzeće?

  • Google Maps/Street View je odličan način pregleda područja gdje će vaše poduzeće biti locirano.

Sada je vrijeme da potražite agenta za nekretnine koji vam može pomoći u svemu, od pronalaska pravog mjesta do organiziranja inspekcija i pregleda.

Osnivanje poduzeća može biti prilično skupo. Trebat ćete imati dovoljno rezervi za mjesece kada su vaše prodaje niske ili nepostojeće, pa planirajte proračun sukladno tome. Možda će vam trebati godine prije nego krenete zarađivati, ako ne budete imali plan za sporiji dio godine.

Zašto je važno imati dovoljno novca za osnivanje poduzeća?

To će vam omogućiti da odredite može li to vaše poduzeće podnijeti ili ne te postoje li načini za uštedu više novca prije otvaranja kako bi izbjegli financijske probleme.

Kako riješiti ovaj korak?

  • Hoćete li raditi sa partnerom ili sami? Ako je ovo prvo u pitanju, koliko novca oni imaju kako bi doprinijeli poduzeću odmah (i imaju li ga uopće)?
  • Koliko mjesečnih troškova možete pokriti bez uzimanja zajmova ili korištenja kreditne kartice kompanije?
  • Koliko gotovine ste dosad uštedjeli i koliko vam to može trajati ako poduzeće ne bude dovoljno zarađivalo?
  • Sami odredite proračun da vidite koliko novca će vaše poduzeće zahtijevati odmah (troškovi osnivanja) i što se treba dogoditi kako bi počeli zarađivati unutar 12 mjeseci ili manje (vaši ciljevi), na primjer.
  • Ako ćete imati zaposlenike, uračunajte doprinose na plaću i pakete povlastica u ostale troškove koji će povećati vaše mjesečne rashode.

Koje alate koristiti u ovom koraku?

  • Softver za financijske modele kako bi dobili brz i točan model budžeta s pogledom na planiorane poslovne troškove i pojednostavljeno predviđanje prihoda.
  • Računovodstveni softver kao što je Mint, za praćenje koliko zarađujete svaki mjesec, koliko štedite i koje račune treba platiti.

Osim znanja o tome koliko novca će vam trebati za osnivanje vašeg poduzeća, trebate odrediti i što još treba uraditi (zalihe, marketing).

Zašto je važno imati model poslovanja?

On će pomoći u sprječavanju ogromnih financijskih gubitaka i dati vam ideje za poboljšanje vašeg poslovanja.

counting costs in notepad

Kako kreirati popis troškova za vaše novo poduzeće?

  • Obratite se profesionalcima u industriji i zatražite savjet oko toga što možete očekivati.
  • Zapišite troškove osnivanja, uključujući bilo kakvu opremu koju ćete trebati kupiti (trošak najamnine), eventualne troškove osiguranja i slično.

Koje alate koristiti za kreiranje popisa troškova?

  • Vodite evidenciju o novcu koji zaradite čuvajući račune i slično. Ako je to prekomplicirano za vas, koristite Mint ili neki drugi sustav za računovodstvo i vođenje knjiga. Na njihovu sigurnu platformu također možete učitati bilo koje poslovne dokumente povezane s porezom, tako da je sve na jednom mjestu i odmah dostupno.
  • Koristite tablicu kako bi pratili sve vaše troškove. Tako će vam biti lakše vidjeti koliko novca ulazi u vaše poduzeće svaki mjesec, a koliko izlazi iz njega (i pokazati vam gdje se događaju odstupanja).

Ako možete zaposliti samo jednu osobu, to treba biti knjigovođa koji će se pobrinuti da se svi vaši administrativni zadaci obave. Međutim, ako možete priuštiti joj jednog zaposlenika, razmislite o nekome tko će pokrivati korisničku službu ili prodaju.

Zašto je zapošljavanje radnika za obavljanje svakodnevnih operacija važno?

Prvo, to će vam omogućiti delegiranje zadataka kako bi se mogli fokusirati na širu sliku, da vas ne muče sitni detalji ili svakodnevni zadaci. Također omogućava da se jedan zaposlenik potpuno fokusira da prodaju dok se drugi fokusira na npr. marketing.

HR job interview

Kako pronaći nove zaposlenike?

  • Trebat ćete opis posla za vaše potencijalne zaposlenike i njihove upravitelje.
  • Pobrinite se da su svi potrebni dokumenti unaprijed kreirani. To uključuje priručnik za zaposlenike, ugovor o tajnosti i politiku kompanije o intelektualnom vlasništvu.
  • Proces zapošljavanja bi trebao početi što prije. Pronalazak osobe koja je kvalificirana za vođenje svakodnevnih operacija može zauzeti dosta vremena.
  • Obratite pažnju na ljude koji imaju iskustva u osnivanju vlastitih poduzeća ili vođenju malih timova.

Koje alate koristiti za naći nove zaposlenike?

  • Provjerite LinkedIn, Indeed, UpWork ili Monster i Glassdoor kako bi našli potencijalne zaposlenike i saznali više o njima.
  • Nađite zaposlenike putem Facebook poslovnih grupa. Velik broj ljudi tamo traži posao.

Pobrinite se da slijedite sve nužne legalne korake za osnivanje poduzeća, posebno ako vam je ovo prvi put.

Zašto je posjedovanje svih potrebnih dozvola, certifikata i licenci važno?

Ako slijedite sve pravne zahtjeve za osnivanje vlastitog poduzeća, izbjeći ćete bilo kakve potencijalne probleme zbog kršenja zakona u budućnosti.

Business law

Kako dobiti sve potrebne dozvole, certifikate i licence?

Započnite ovaj proces čim osnujete svoje poduzeće i neka to bude redovni dio vaših operacija.

  • Provjerite koje dozvole, certifikati i poslovne licence se zakonom zahtijevaju kako bi mogli poslovati u vašoj državi. To možete provjeriti na web stranici vaše lokalne vlade.
  • Pobrinite se da su vaši zaposlenici završili svu potrebnu obuku za svaku poziciju u kompaniji. To uključuje čitanje i potpisivanje priručnika za zaposlenike koji je napisao odvjetnik ili HR stručnjak.

Koje alate koristiti za dobivanje svih potrebnih dozvola, certifikata i licenci?

  • Internet pretraživanja ili izravan razgovor s uredom lokalne vlade
  • Udruženje malih poduzetnika, koje ima informacije o tome koje dozvole i licence trebate.
  • Konzultirajte se s odvjetnikom ili računovodstvenim savjetnikom i dobijte profesionalni savjet.

Ovo je vaša prilika da ostavite odličan prvi dojam na potencijalne nove klijente i mušterije.

Zašto je kreiranje emaila važno za novo poduzeće?

Posjedovanje aktivne i profesionalne email adrese i web stranice omogućuje ljudima da vas kontaktiraju s lakoćom. To je posebno važno ako nemate poslovnu lokaciju, tj. ako kompanija posluje isključivo online.

Business Email Templates

Kako kreirati email za novu kompaniju?

  • Kreirajte email adresu koja uključuje vaše ime ili naziv kompanije. To će pomoći da ljudi znaju da vas kontaktiraju kao profesionalca
  • Kreirajte atraktivnu web stranicu sa svim vašim kontakt informacijama. Uključite lokaciju i sate za fizičku poslovnicu plus sve ostale važne detalje

Koje alate koristiti za kreiranje emaila za novu kompaniju?

  • NameMesh, EmailFormat ili Domainr kako bi našli pravo ime za email adresu vašeg poduzeća

Ako je moguće, nastojte koristiti domenu koja je ista kao i naziv vaše kompanije, kako bi ljudi mogli više saznati o vašem poslu online.

Zašto je dobro ime važno za novu kompaniju?

Ono može postaviti ton kako ljudi ispočetka vide vašu kompaniju. Izaberite nešto jedinstveno i prepoznatljivo što odražava o čemu je vaše poslovanje.

Laptop brand on display

Kako izabrati ime za vašu novu kompaniju?

  • Isprobajte brainstorming sesije s prijateljima koji imaju poslovnog iskustva ili marketinške ekspertize, uključujući ljude izvan vaše uobičajene mreže. To će vam datii priliku da dobijete različite perspektive u vezi imenovanja.
  • Osigurajte da su domena i računi društvenih medija povezani s nazivom kompanije dostupni.

Savjet: izbjegavajte imena koja se teško pišu, obavite istraživanje u vezi zaštitnih znakova i uvjerite se da ime zvuči odlično kada ga se izgovori naglas.

Koje alate koristiti za kreiranje imena za vašu kompaniju?

  • Generator imena kao što je NameVine će vam dati više prijedloga za nazive koji se mogu razvrstati po popularnosti i unikatnosti. Što je ime popularnije (što je bliže vrhu popisa), to znači da veći broj drugih poduzeća koristi slične riječi. Ako je moguće, izaberite nešto drugo.
  • Procjenjivač imena provjerava koliko bu određeno ime moglo biti uspješno u rezultatima pretraživanja ili je li dostupno za registraciju kao naziv domene.

Ako mislite ozbiljno u vezi vašeg poduzeća, onda će vas dodavanje legalnog poslovnog entiteta (npr. društvo s ograničenom odgovornošću) zaštititi ako netko dovede u pitanje naziv vaše kompanije ili pokuša uzeti što vam pripada tvrdnjom da su oni to prvo radili (slično kao sa zaštitnim znakovima).

Zašto je pravna zaštita vašeg novog poduzeća važna?

Kreiranje zasebnog poduzeća s vlastitim pravima i obavezama će pomoći zaštititi vašu imovinu. Čak i ako ne krenete s puno novca, kreiranje legalnog entiteta je važno za zaštitu vaše kompanije.

Kako zaštititi vaše novo poduzeće?

Ovaj proces se može razlikovati u ovisnosti o državi, regiji ili saveznoj državi:

  • Kada imate naziv i lokaciju vaše kompanije, možete izabrati vrstu entiteta. Svaki od njih ima prednosti i nedostatke, tako da će vaše okolnosti odrediti najbolju opciju.
  • Trebate pripremiti svu potrebnu dokumentaciju.
  • Dobijte OIB (osobni identifikacijski broj).
  • Otvorite zasebni poslovni bankovni račun.
  • Postavite vaše poslovne knjige ili zaposlite knjigovođu.

Koje alate koristiti za pravnu zaštitu vaše kompanije?

  • LegalZoom je online resurs koji vam pruža pravnu podršku za osnivanje d.o.o. ili drugih pravnih entiteta. Košta $129 kako bi započeli i uključuje hrpu resursa, npr. ugovore s dobavljačima.
  • Lokalni odvjetnik vam može pomoći sa savjetima i nacrtom potrebnih dokumenata
  • Lokalni izvori informacija kao što je web stranica vaše države ili odlazak u gradsku vijećnicu će vam dati dodatne resurse za osnivanje poduzeća u vašem okruženju.

Velik broj novih startupa započne iz kućnog ureda ili prostora za zajednički rad. Iako te opcije mogu pomoći u smanjenju troškova i omogućiti fleksibilnost u pitanju kada i koliko zaposlenici rade, rastom vašeg poduzeća i tima, trebat ćete novi prostor.

Zašto je važno naći dobar uredski prostor?

Pobrinite se da uredski prostor odražava kulturu i imidž koji želite da vaša kompanija ima.

Ako netko posjećuje vašu web stranicu ili dođe u vašu trgovinu, hoće li dobiti najbolji mogući dojam?

Quality unit Office space 6

Kako naći dobar uredski prostor?

Najbolje mjesto za početi je potraga za agentom za nekretnine u vašoj blizini koji vam može pomoći pronaći oglase s poslovnim prostorima i komercijalnim nekretninama.

Kada identificirate neke potencijalne opcije, morate razmotriti faktore kao što su lokacija (je li dovoljno blizu vašoj kući kako bi mogli raditi iz ureda svaki dan), sadržaji (što nude i koliko te usluge koštaju ako ih zatrebate) i cijena.

Onda ćete moći izabrati najbolji uredski prostor od svih dostupnih opcija.

Koje alate koristiti za pronaći dobar uredski prostor?

  • Craigslist omogućuje korisnicima postavljanje oglasa za dostupna poduzeća ili prostore. Također možete vidjeti postoje li coworking opcije u vašem području.
  • OfficeFinder ima tražilicu za lociranje svih vrsti tradicionalnih poslovnih prostora, za velike kompanije kao i za mala poduzeća
  • Stranice kao što su Yelp i Google također omogućuju korisnicima postavljanje recenzija za različite tipove ureda ili poslovnih prostora, što vam može pomoći kada budete tražili najbolju lokaciju za vaš startup.

Opišite izjavu o misiji i vrijednostima vaše kompanije kako bi pomogli u navođenju zaposlenika tijekom teških vremena ili projekata.

Zašto su ciljevi važni za novo poduzeće?

Vaši zaposlenici će točno znati što treba postići i kako oni mogu pomoći. Jasna izjava o misiji i vrijednostima će osigurati da svi jednako razmišljaju kada je u pitanju kultura kompanije. Uključite metrike kao što su rast prihoda ili broj novih klijenata dobivenih svaki tjedan/mjesec.

introduce web metrics - illustration

Kako ustanoviti jasne ciljeve za budućnost kompanije?

Najbolji način za to je kreiranje SMART ciljeva za vašu kompaniju, što znači specifičnih, mjerljivih, mogućih, relevantnih i vremenski određenih ciljeva.

Postavite ciljeve koji su realistični, ali dovoljno izazovni da rastu s vama kako širite obzore kompanije.

Koje alate koristiti kako bi ustanovili jasne ciljeve za budućnost?

  • Tražilica kao što je Google ili Bing, putem koje možete online naći primjere kako izjave o misiji drugih kompanija izgledaju.
  • Stranice poput Teamwork PM pomažu s kreiranjem izjave o misiji i vrijednostima za vašu kompaniju.
  • Stranice poput CompanyCheckup vam daju izvještaje o tome koliko učinkovito vaše poduzeće slijedi svoje ciljeve.

Razmislite o tome kako će vaš proizvod riješiti probleme vaših potencijalnih klijenata na inovativan način. Fokusirajte se na ono što vaš proizvod ili uslugu čini jedinstvenima i boljima od ostatka.

Zašto je važno poznavati vašu ciljnu grupu?

Poznavanje bolnih točaka vašeg idealnog klijenta će pomoći u kreiranju proizvoda koji rješavaju te probleme.

Customer feeedback illustration

Kako pronaći ciljanu grupu?

Najbolji način da saznate o vašim klijentima je da razgovarate o njima. Jedan od načina za to je kreiranje anketa kako bi dobili izravne povratne informacije od klijenata.

Koje alate koristiti kako bi pronašli ciljanu grupu?

Postoji velik broj načina na koje vlasnik startupa može saznati više o svojoj ciljanoj publici. Neki od odličnih resursa koje možete koristiti su:

  • Ankete vam mogu pomoći da naučite više o vašim klijentima i što oni misle o trenutnoj ponudi proizvoda. Razmislite o alatima kao što su SurveyMonkey ili InstaSurvey.
  • Stranice poput Google Analytics otkrivaju vrijedne uvide u to tko posjećuje vašu web stranicu i koje stranice najčešće gledaju.
  • Stranice kao što je Teamwork PM i LiveAgent vam omogućuju da kreirate sustav tiketa korisničke podrške kako bi pratili povratne informacije.

Pobrinite se da imate računovođu za vođenje knjiga koji je sposoban voditi financije kompanije.

Zašto je organiziranje vašeg računovodstva važno?

Vaš poslovni računovođa će se pobrinuti da su sve porezne implikacije i računovodstvene evidencije pokrivene, dok će se vaš knjigovođa brinuti za svakodnevne aspekte kao što je izdavanje računa i procesuiranje prodajnih narudžbi.

Planning budget

Kako organizirati vaše računovodstvo?

Ako je moguće, sastanite se s njima licem u lice u njihovom uredu kako bi sami vidjeli okruženje. Ako to nije moguće, telefonski poziv ili sastanak putem Skypea će biti bolja opcija.

Pobrinite se da imaju iskustva unutar vaše poslovne industrije, pošto će im vjerojatno trebati neko vrijeme da shvate kako vaše poduzeće funkcionira.

Nemojte zaboraviti provjeriti recenzije i preporuke.

Koji alati će vam pomoći da organizirate vaše računovodstvo?

  • Koristite Google da nađete računovođu u vašem području. Uzmite certificiranog računovođu, jer su oni sposobni organizirati poslovne knjige za vašu kompaniju.
  • Provjerite LinkedIn kako bi istražili kvalifikacije vašeg potencijalnog računovođe.

Vaša jedinstvena prodajna ponuda (USP) je fraza koja sažeto predstavlja prednost vaše kompanije nad konkurencijom.

Zašto je važno poraditi na vašem USP-u i kompetitivnoj prednosti?

Snažan USP će pomoći da se istaknete od konkurencije.

Kako naći kompetitivne prednosti?

Najbolji način da odredite kompetitivne prednosti vaše kompanije je prikupljanje povratnih informacija od vaše ciljane baze korisnika. Razmislite o korištenju upitnika ili neformalnih intervjua s nekim od tih ljudi, ako je moguće. Kada to obavite, počnite tražiti uzorke u primljenim povratnim informacijama.

LiveAgent CSM tickets overview

Koje alate koristiti kako bi našli kompetitivne prednosti?

  • Korištenje stranica poput SurveyMonkey ili Google Forms može pojednostaviti ovaj proces i osigurati da su sve potrebne informacije prikupljenje.
  • Koristite Google kako bi saznali što vaši konkurenti nude i kako se razlikuju od vas. To će vam pomoći da shvatite njihove USP i identificirate njihove slabosti koje vama mogu pružiti priliku da budete bolji .
  • Koristite LiveAgent ili neki drugi softver za korisničku službu kako bi komunicirali s vašim klijentima.

Na početku je teško znati koje su promotivne aktivnosti najučinkovitije. Nastojte napraviti plan što prije. Međutim, nemojte pasti u zamku i zaboraviti podešavati vašu kampanju.

Zašto je plan promocije važan?

On će vam pomoći da povećate prodaju i predstavite vaše poduzeće većem broju klijenata.

LiveAgent Facebook Christmas promo

Kako kreirati plan promocije?

Testirajte različite aktivnosti i vidite koje najbolje funkcioniraju za vaše poduzeće. Kada nađete onu koja je dobra za vas, važno je držati se nje dok ne nađete na neku učinkovitiju.

Koje alate koristiti za kreiranje plana promocije?

  • Razmislite o korištenju Google Adwords kako bi testirali različite aktivnosti i vidjeli koja je najučinkovitija za vašu kompaniju. Ovaj alat se može koristiti kao pretraživač koji dostavlja ciljane, trošak-po-kliku oglase na Search i Display Networks.
  • Google Ads je online platforma za oglašavanje koja vam omogućava postavljanje oglasa u rezultate pretrage, kao i na stranice, mobilne poslovne aplikacije i videa.
  • Marketing putem društvenih mreža se može koristiti za promoviranje brenda vaše kompanije, povećanje prodaja i širenje usmene predaje o vašoj ponudi.

Poslovni plan je put prema uspjehu i treba uključivati ključne poslovne prekretnice, vremenske linije i financije.

Zašto je važno imati potpuni poslovni plan?

Postavljanje dostižnih ciljeva, zajedno s realističnim rasporedom i određenim akcijskim stavkama, povećava vaše šanse za njihovim postizanjem.

customer touchpoints report-illustration

Kako kreirati poslovni plan?

Ovo su neke od osnovnih komponenti:

  • sažetak
  • opis kompanije
  • dostupni proizvodi i usluge
  • analiza tržišta
  • strategija i implementacija
  • organizacija i vođenje tima
  • financijski plan i projekcije

Koje alate koristiti za kreiranje poslovnog plana?

  • Lean Canvas je alat (jednostavan predložak na jednoj stranici koji je kreirao Ash Maurya) za razvoj poslovnog plana koji vam pomaže rasporediti ideje.
  • LivePlan vam omogućava praćenje brzo zapisivanje vašeg poslovnog plana, osiguravanja sredstava i dobivanja uvida kako bi vam pomogao da postignete vaše ciljeve.

 

Sažetak kontrolnog popisa za početak poslovanja

  • Otkrijte koju vrstu poduzeća želite osnovati
  • Istražite industriju i konkurenciju u vašem području
  • Kreirajte popis kvalifikacija
  • Procijenite cijenu proizvoda/usluga
  • Nađite lokaciju za vaše novo poduzeće
  • Razmotrite koliko novca vam treba za početak
  • Istražite koliko će vas koštati poslovanje po godini
  • Zaposlite osoblje da vam pomogne u vođenju svakodnevnih operacija kompanije
  • Dobijte sve zakonom propisane dozvole, certifikate i licence
  • Postavite email račun i web stranicu s profesionalnim kontakt informacijama
  • Izaberite ime koje je zarazno i lako se pamti
  • Kreirajte d.o.o. ili neki drugi pravni entitet
  • Pronađite uredski prostor koji odgovara vašim potrebama ili izaberite namještaj za uređenje vašeg trenutnog radnog prostora
  • Ustanovite jasne i mjerljive ciljeve za budućnost kompanije
  • Odredite tko je vaš ciljani klijent, što mu treba i kako će mu vaš proizvod ili usluga pomoći
  • Organizirajte vaše računovodstvo
  • Radite na vašem USP-u i kompetitivnim prednostima
  • Napravite plan promocije i držite ga se
  • Završite konačni poslovni plan s vremenskom trakom i prekretnicama.

Frequently asked questions

Kako započeti poslovanje u 2022?

Započeti poslovanje u 2022. se može činiti teže nego prije jer je pandemija stvorila nesigurnost. Detaljan poslovni plan koji će spriječiti da propustite ključne dijelove je važniji nego ikad. Naš kontrolni popis za osnivanje poduzeća će vam pomoći da budete sigurni da ste na pravom putu.

 

Koliko novca trebate za početak poslovanja?

Točan iznos ovisi o vašoj ideji i njenoj veličini. Općenito gledano, što je više ljudi uključeno u ideju ili proizvod, to će on biti kompleksniji i koštati više. Međutim, ako samostalno osnivate poduzeće, bez vanjskih investitora, to će spriječiti dosta nepotrebnih troškova.

Što trebate uraditi sada?

Sada trebate uraditi svoju domaću zadaću. Trebate istražiti tržište, biti svjesni trendova industrije i preuzeti svježi pristup koji dosad nije bio korišten.

Trebate li imati iskustvo kako bi vodili poduzeće?

Ne nužno. Ljepota interneta je u tome što sada možete naučiti dosta toga korištenjem knjiga, tečajeva, mentora i slično.

Kako smisliti poslovnu ideju?

Najbolji način za to je pronalazak problema na tržištu i smišljanje rješenja za njih. To se može postići proučavanjem vlastitih problema koji se mogu primjeniti i na druge ljude.

Koje su prednosti osnivanja poduzeća?

Neke od najvažnijih su da ste sam svoj šef, kontrola nad onim što radite i kako to radite te razvijanje vještina koje se mogu koristiti u drugim područjima života.

Koje su najvažnije kvalitete u poslovanju?

Najvažnija je imati ideju koja rješava ili ispunjava zahtjeve tržišta. Također ćete trebati kvalitete vođe, vještine kritičkog razmišljanja i sposobnost dobre komunikacije s ostalima, posebno ako želite povećati tim vaše kompanije.

Hoće li vaš proizvod biti konkurentan u svojoj industriji?

Mora biti. Postoi puno načina da to osigurate. Oni uključuju pronalazak niše i inovativnu ideju, kao i korištenje alata za analizu (npr. Google Analytics) i optimizaciju (npr. Google Search Console).

Što ne morate uraditi odmah?

Važno je zapamtiti da je osnutak poduzeća samo vrh ledenog brijega. Postoje brojni različiti koraci za rast vaše kompanije u nešto održivo i eventualno profitabilno. U ovisnosti od industrije, neke stvari nećete morati uraditi odmah, ali to uvelike ovisi o fazi rasta poduzeća u kojoj ste trenutno. Trebate se pobrinuti i za poslovno osiguranje i socijalno osiguranje. Izaberite iskusnog agenta osiguranja i uzmite adekvatno poslovno osiguranje.

Koji su nedostaci osnivanja poduzeća?

Neki od najvećih su rizik gubitka novca i veća količina uloženog rada u težim situacijama.

Povezani resursi

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo