Poziv na akciju

Definicija poziva na akciju (CTA)

Poziv na akciju (CTA) je marketinški izraz koji se odnosi na specifični dio marketinške poruke koji pokušava uvjeriti korisnike da poduzmu određenu akciju. CTA se koriste na svakom koraku prodajnog lijevka. Poziv na akciju može jednostavno ohrabriti angažman (npr. čitanje još jedne blog objave, prijava za novosti, preuzimanje e-knjige) ili motivirati kupnju odmah. To je osnovni dio bilo koje dolazne digitalne marketinške strategije. CTA koriste marketari za web stranice, kao i za email marketinške kampanje kako bi poboljšali angažman klijenata, vodili potencijalne kupce kroz proces kupnje i potakli konverzije.

Poziv na akciju se može pojaviti kao gumb na koji možete kliknuti (gumb poziva na akciju), banner, tekst s hiperpoveznicama ili pop up obrazac na web stranici. Obično je pisan u obliku imperativnih akcijskih fraza kao što su “prijavite se”, “nazovite odmah”, “saznajte više”, “kupite odmah” i slično. Ideja je motivirati korisnike da poduzmu idući korak čineći ga očitim i uvjerljivim, što povećava šanse da će nastaviti kroz vaš lijevak konverzije. Moćan CTA također može dati korisnicima dobar razlog da kupe odmah. “Kupite danas uz 50% popusta” ili “Naručite prije ponoći kako bi dobili besplatan poklon” su neki od primjera CTA koji stvaraju osjećaj hitnosti.

Što čini dobar poziv na akciju?

Vidljivost

Poziv na akciju mora biti lako primjetan kako bi odmah zaokupio pažnju potencijalne mušterije i imao veću stopu klikanja. Veličina fonta bi trebala biti dovoljna da se ističe od ostatka sadržaja na stranici.

Privlačan dizajn

Dobar poziv na akciju je kombinacija uvjerljivog jezika i privlačnog dizajna. Jarke boje kao što su zelena, crvena, žuta i narančasta su poznate kao bolje od ostalih za CTA gumbe. Boja bi također trebala biti u kontrastu s ostatkom stranice.

LiveAgent-ovi CTA gumbi

Akcijski tekst

Autoritativan jezik i akcijski glagoli kao što su “kliknite”, “kupite” i “započnite” obično rade dobro za sadržaj poziva na akciju. Također je uobičajeno pisati tekst iz perspektive posjetitelja (“Započni moju besplatnu probu” umjesto “Započnite vašu besplatnu probu”).

Osjećaj hitnosti

Efektivna strategija je osigurati da vaš CTA stvara osjećaj hitnosti i kreira FOMO (“Kupujte dok zalihe još traju”, “Prijavite se do petka za 15% popusta”). To pomaže uvjeriti posjetitelje da poduzmu akciju odmah.

Usmjeren na korist

Neki od najboljih CTA su usmjereni na korist i jasno naglašavaju prednost koju korisnici dobivaju od određene akcije (“Dobijte odgovor za manje od 60 sekundi”).

Primjeri poziva na akciju

Pozivi na akciju se mogu smjestiti skoro svugdje na stranici. Ovo su neki od najčešćih primjera poziva na akciju na temelju toga gdje su smješteni na web stranici.

CTA u trajnom zaglavlju/podnožju

Ova vrsta CTA je statična na vrhu ili dnu ekrana, ovisno od listanja. To osigurava da CTA ostaje vidljiv i spreman, neovisno od toga gdje su posjetitelji na stranici, ali se ne miješa sa stvarnim sadržajem.

LiveAgent-ovo zaglavlje

Opcionalni obrasci u bočnoj traci

Obrasci za hvatanje i oglasi u bočnoj traci su neki od najefikasnijih CTA. Oni su smješteni na vrlo vidljivom području web stranice i obično se koriste za gradnju email popisa (“Pretplatite se odmah”).

LiveAgent-ovi opcionalni CTA obrasci u bočnoj traci

CTA na kraju sadržaja

Ovaj poziv na akciju se pojavljuje na kraju sadržaja, obično članka/blog objave. Pomaže u angažiranju čitatelja bloga koji su došli do tog dijela stranice i stoga su skloniji konverziji.

LiveAgent-ov CTA na kraju sadržaja

Pop-up CTA na izlazu

Ovi CTA se pojave kada netko ima namjeru otići s vaše stranice (obično kada se kursor približava gumbu X) i odličan su način za hvatanje potencijalnih klijenata prije nego odu. Istraživanje dokazuje da pop-upovi na izlazu uhvate 35% ljudi koji su htjeli otići.

Kako znate radi li vaš poziv na akciju dobro?

Konstantno mjerenje uspjeha vašeg poziva na akciju, uključujući A/B testiranje različitih verzija će vam pomoći poboljšati odgovor i stope konverzije. Preporučuje se da procjenjujete efektivnost vaših CTA praćenjem i analiziranjem ove dvije metrike:

  • stopa klikanja (CTR): CTR se mjeri dijeljenjem ukupnog broja jedinstvenih posjetitelja s brojem posjetitelja koji kliknu na CTA gumb. Sudeći po Vye istraživanju, prosječan CTR za elemente poziva na akciju je 4.23 posto diljem različitih industrija. Međutim, taj broj može značajno varirati od industrije do industrije.

  • stopa podnošenja: Stopa podnošenja je postotak posjetitelja koji su kliknuli na CTA gumb i zatim podnijeli svoje informacije/ispunili obrazac ili poduzeli bilo koju drugu radnju koju ste vi htjeli da poduzmu.

izvještaji - ilustracija

Na kraju, cilj svakog poziva na akciju je odvesti posjetitelje do konačne odluke (obično je to kupnja vašeg proizvoda ili usluge). Dakle, ako vaš CTA dobro radi, trebali bi vidjeti povećano stvaranje mogućih klijenata i njihovu konverziju.

Engage with website visitors and potential customers

Improve your customer service game with LiveAgent's help desk software packed with features!

Frequently asked questions

Što je poziv na akciju (CTA)?

Poziv na akciju (CTA) je izraz koji se koristi u marketingu za motivaciju korisnika da izvedu određenu željenu akciju. To može varirati od jednostavnog angažiranja potencijalnih klijenata (kao što je ohrabrivanje korisnika da se pretplate na vaše novosti) do njihovog požurivanja da kupe odmah. CTA se obično predstavljaju kao gumbi ili tekstovi sa hiperpoveznicom i mogu se naći u svakom stadiju lijevka konverzije.

Što čini dobar poziv na akciju?

Dobar poziv na akciju se lako primijeti i odmah privlači pažnju posjetitelja. Ima privlačan dizajn i uključuje akcijski tekst koji ohrabruje korisnike da poduzmu akciju odmah. Neki od najefektivnijih CTA izazivaju osjećaj hitnosti i naglašavaju prednosti koje će korisnici imati ako kliknu na CTA gumb.

Koji su primjeri poziva na akciju?

Najčešći i najefikasniji CTA odmah naglašava koristi. On je vidljiv, privlačan, dobro dizajniran, ima akcijski tekst i osjećaj hitnosti. Statički lociran kao CTA u fiksnom zaglavlju/podnožju, opcionalni obrasci sa strane, CTA na kraju sadržaja i pop upovi koji iskaču kada korisnici napuštaju stranicu.

Kako znate radi li vaš poziv na akciju dobro?

Mjerite ga. Najvažnija je vaša stopa klikanja (dio posjetitelja koji kliknu na vaš CTA gumb), a možete voditi računa i o stopi upisa (postotak posjetitelja koji je kliknuo na vaš CTA i onda popunio obrazac ili poduzeo neku drugu željenu akciji). Na kraju, ako vaš CTA dobro radi, trebali bi vidjeti povećanje konverzija.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo