Optimizacija stope konverzije (CRO) pomaže modernim poduzećima da im web stranice budu funkcionalnije, time poboljšavajući stvaranje novih potencijalnih klijenata i njihovu konverziju. Svi mogu postati potencijalni klijenti nakon posjeta vašoj web stranici – trik je u tome kako ih konvertirati i kako raditi s lijevcima konverzije.
U današnje vrijeme većina marketinških timova neprestano radi na stopi konverzije u oglašavanju kako bi privukla više posjeta na web stranicu i nada se da će taj promet rezultirati s više kvalificiranih potencijalnih klijenata. Što više potencijalnih klijenata prikupi web stranica poduzeća, to ona raste više.
S time na umu, pogledajmo pobliže što je CRO, kako optimizirati vašu stopu konverzije i više.
Što je optimizacija stope konverzije?
Kako bi bolje razumjeli procese optimizacije stope konverzije, trebamo definirati što je konverzija. Svaki put kada posjetitelj web stranice ispuni određeni cilj na vašoj web stranici, to je poznato kao konverzija. Taj cilj može biti kupnja, prijava za pretplatu ili probni period ili nešto sasvim drugo.
To je način na koji digitalna poduzeća pretvaraju posjetitelje u potencijalne klijente. Glavni cilj konverzije je pretvoriti promet u potencijalne klijente kako bi poboljšali prosječnu stopu konverzije i generirali više prihoda. Upravo zbog toga moderni marketinški timovi neprestano traže inovativne načine poboljšanja svoje optimizacije konverzije i generiranja više prometa za svoje stranice.
Trik za poboljšanje vaše trenutne stope konverzije je u posjedovanju dobre strategije za optimizaciju stope konverzije i podizanju vaše korisničke podrške na višu razinu omogućavanjem podrške u stvarnom vremenu za vaše potrošače.
Digitalna poduzeća s fokusom na poboljšanje korisničke podrške i usluge mogu imati 11% veću stopu konverzije.
S time na umu, CRO se najbolje definira kao sustavni proces povećanja postotka potencijalnih klijenata koji ispune određeni cilj na vašoj web stranici.
CRO pomaže digitalnim poduzećima u boljem shvaćanju njihovih klijenata, njihovog ponašanja na stranici, što tamo rade i zašto te koje stvari ih sprječavaju u ispunjavanju određenih ciljeva na web stranici.
Kako optimizirati stopu konverzije
Optimizacija konverzije ne treba biti ništa više nego vaš pošteni napor kako bi svima pružili fantastično korisničko putovanje, od trenutka kada su upotrijebili pretraživač i došli na vašu odredišnu stranicu pa sve do naplate. Tako osiguravate da su vaši online marketinški napori uistinu uspješni.
Visoka stopa konverzije je jasan znak klijentocentričnog poduzeća i dokaz da je vaša web stranica funkcionalna. Najbolji način za optimizaciju vaše trenutne stope konverzije je korištenje alata za optimizaciju stope konverzije.
To je najučinkovitiji način da osigurate da vaši kvalificirani potencijalni klijenti izvrše konstruktivne akcije. Poradite na vašem CRO optimizacijom vaše web stranice. Kako bi to uradili, morate se pobrinuti da vaša web stranica ima brzo učitavanje i da je vaš CTA gumb jasno vidljiv i lak za naći.
Neka vaš proces naplate bude što jednostavniji i pobrinite se da vaši klijenti dobiju višekanalnu korisničku podršku. Također trebate razmisliti o optimizaciji odredišne stranice kako bi osigurali da se vaš sadržaj ispravno prikazuje na računalima, kao i mobilnim uređajima.
Razmotrite sljedeće korake kako bi postigli maksimalnu optimizaciju konverzije:
- Postavite niže cijene za vaše proizvode/usluge kako bi privukli više posjetitelja i pobijedili vašu konkurenciju;
- Poboljšajte funkcionalnost vaše web stranice osiguravajući da su sve vaše web stranice potpuno funkcionalne i dovoljno se brzo učitavaju;
- Ponudite nagrade, kao što su besplatne stvari, besplatna dostava i ostale dodatne pogodnosti kako bi povećali konverziju i vjernost klijenata;
- Neka vaša ponuda bude konkurentnija;
- Koristite CTA koji privlače pažnju te internetske marketinške elemente;
Omogućite 24/7 korisničku uslugu i podršku u realnom vremenu;
- Pojednostavite vaš proces naplate;
- Omogućite samoposlugu.
- Pokažite svjedočanstva klijenata i povratne informacije korisnika
Koliko dugo trebaju trajati vaši eksperimenti optimizacije konverzije?
Optimizacija konverzije je često dugotrajan proces sličan optimizaciji za pretraživače. Kada je riječ o duljini trajanja vaših A/B testova konverzije, ne postoji univerzalan odgovor, kao ni prosječno trajanje. Prema tvrdnjama većeg broj CRO ponuđača, moguće je izvesti testove optimizacije konverzacije na web stranicama sa slabim prometom. Međutim, problem je što ćete dobiti podatke koji vas mogu dovesti u zabludu.
S druge strane, vaši eksperimenti mogu trajati mjesecima kako bi pružili točne podatke. Dužina vaših eksperimenata optimizacije konverzije ovisi o CRO koracima koje poduzimate. Ovi koraci će izravno odrediti prosječno vrijeme testa.
Pošto vaš CRO ovisi o kvaliteti korisničkog iskustva i klijentskog iskustva koju pružate, trebate si dati više vremena za korisničko testiranje i preći više scenarija korisničkog putovanja kako bi razumjeli ponašanje korisnika na stranici i dobili najtočnije rezultate.
CRO također može pomoći osigurati da vaš brend dobije pozitivne recenzije klijenata. Ovo je popis faktora koji mogu pomoći u otkrivanju optimalnog vremena za vaše korisničko testiranje:
- Postojeća stopa konverzije;
- Minimalno povećanje konverzije koje se nadate postići;
- Postotak pojedinačnih korisnika uključenih u vaše eksperimente;
- Prosječan broj potencijalnih kupaca koji dolaze na odredišnu stranicu na kojoj eksperimentirate.
Ograničenja koja za optimizaciju stope konverzije imaju Google Analytics i Adobe Analytics
Ključ uspješne optimizacije nije razumijevanje kako vaši posjetitelji dolaze na vašu odredišnu stranicu, nego i što rade dok su na vašoj stranici, njihovo ponašanje, preference, navike i slično. Kako bi to razumjeli, trebate korisničke podatke koji vam pokazuju što optimizirati i za koga to optimizirati. To je ključni element razvoja uspješne CRO strategije.

Alati za prikupljanje podataka, analizu podataka i optimizaciju stope konverzije kao što su Google Analytics i Adobe Analytics vam mogu pomoći u kreiranju CRO strategije koja je temeljena na analitici i pomoći će vam s idućim faktorima:
- Glavne web stranice na koje vaši posjetitelji prvo dođu;
- Značajke s kojima se angažiraju;
- Stranice na kojima provode najviše vremena;
- Kanal putem kojeg su tu došli;
- Poveznice koje su koristili kako bi došli na vašu stranicu;
- Pretraživači i uređaji koje koriste.
Iako sve ovo izgleda super, ovi neobrađeni podaci i toplinske mape nisu same po sebi dovoljne za poboljšanje korisničkog iskustva ili određivanje što je dovelo potencijalnog klijenta na vašu web stranicu. Analitički alati vam omogućuju da uradite kvantitativnu analizu i saznate način interakcije korisnika s vašom stranicom, ali vam ne mogu reći zašto korisnici rade to što rade. Trebate kvantitativnu analizu kako bi shvatili njihovo ponašanje i odluke o kupnji.
Takva analiza će vam reći:
- Zašto se posjetitelji angažiraju s vašom stranicom?
- Koji je razlog njihovog dolaska na vašu stranicu?
- Koja stranica, proizvod ili usluga su im se najviše svidjeli?
- Zašto vjeruju da vaša stranica ima nešto što konkurentske nemaju?
- Kako oni vide vaš brend u svojim recenzijama?
- Kako oni opisuju interakciju s vašim uslugama, proizvodima i brendom?
- Kako vaši proizvodi/usluge odgovaraju na glavne bolne točke vaše ciljane publike?
Kada imate sve ove informacije i kombinirate ih s podacima vaših analiza, bit će vam puno lakše razumjeti kako optimizirati vašu web stranicu da bolje posluži vašoj ciljnoj publici.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently asked questions
Što je optimizacija stope konverzije?
Optimizacija stope konverzije je proces povećanja postotka posjetitelja koji izvrše određeni cilj na vašoj web stranici kako bi vam omogućili da ih pretvorite u klijente. Ovi napori obično uključuju smanjenje stope odbijanja ili stope napuštanja kolica. Proces optimizacije konverzije može uključivati multivarijacijske testove, praćenje mikrokonverzija i druge taktike.
Kako optimizirati stopu konverzije?
Prvi korak u optimizaciji vaše stope konverzije je ponovna procjena ponude na vašoj web stranici da vidite koliko je funkcionalna vaša web stranica i koliko su vaše cijene konkurentne. Idući korak je optimizacija vaše web stranice provjeravanjem vaših CTA, testiranjem različitih elemenata web stranice i osiguravanjem da je vaš sadržaj potpuno optimiziran. Najbolji način optimizacije vaše stope konverzije je da pružate višekanalnu korisničku podršku u realnom vremenu i pojednostavite proces naplate. Kada iskombinirate sve akcije, trebali bi vicjeti porast stope konverzije.
Koja ograničenja za optimizaciju stope konverzije imaju Google Analytics i Adobe Analytics?
Google Analytics i Adobe Analytics vam omogućuju prikupljanje neobrađenih podataka kroz kvantitativnu analizu. Međutim, problem s neobrađenim podacima je taj da ne mogu odgovoriti na pitanje zašto vaši klijenti rade to što rade ili koji je motiv njihovog dolaska na vašu web stranicu. Analitički alati vam samo omogućavaju da razumijete interakciju korisnika s vašom web stranicom, ali vam ne mogu pomoći shvatiti razloge iza akcija korisnika.
Koliko dugo trebaju trajati vaši eksperimenti optimizacije konverzije?
Ne postoji prosječno vrijeme kada je u pitanju dužina trajanja vašeg truda oko optimizacije konverzije. Što duže radite testove, više ćete podataka prikupiti.