Što je gumb za poziv na akciju?
Gumbi za poziv na akciju (poznati i kao CTA gumbi) su klikabilni gumbi koji nadahnjuju posjetitelje vaše web stranice da izvrše određenu akciju (vašu željenu konverziju). To može biti bilo što što želite da vaši posjetitelji urade, od pretplate na novosti, prijave na besplatnu probu, zakazivanja dema, dodavanja proizvoda u kolica za kupnju, popunjavanja kontakt obrasca, početka live chata, popunjavanja obrasca za prijavu, ankete, posjete određenog dijela stranice i slično. CTA gumbi mogu ili ciljati na instant konverziju posjetitelja ili služiti kao vrijedni koraci u prodajnom lijevku za dovršavanje sekundarnih ciljeva konverzije.
CTA gumbi se obično mogu naći na naslovnim stranicama, odredišnim stranicama, stranicama proizvoda, stranicama s cijenama, u prodajnim emailovima, novostima, na kraju članaka ili blog objava i u online oglasima. Oni se također mogu postaviti skoro svugdje gdje želite uhvatiti pažnju posjetitelja, angažirati ih i potaknuti da poduzmu željenu radnju i poboljšaju vašu stopu konverzije. To je razlog zašto su gumbi za poziv na akciju obično najveći, najsjajniji i zauzimaju najvažniju poziciju na stranici na koju su smješteni.
Zašto su gumbi za poziv na akciju tako važni?
Uspjeh vaše web stranice je određen time koliko dobro ona može konvertirati posjetitelje i moguće klijente u kupce koji plaćaju. Svaki put kad posjetitelji dođu na vašu web stranicu, oni očekuju neke upute što raditi dalje. U suprotnom se mogu zbuniti i otići s vaše stranice bez poduzimanja daljnjih akcija. Međutim, sudeći po Small Biz Trends istraživanju, oko 70% web stranica malih B2B poduzeća nema poziv na akciju.
Strateški postavljeni gumbi za poziv na akciju kreiraju bolje korisničko iskustvo za posjetitelje, privlače njihovu pažnju, ohrabruju ih da poduzmu iduće korake i povećavaju angažman. Također pomažu u poboljšanju vaše ciljne konverzije i pridonose sveukupnoj stopi konverzije vaše web stranice. Da budemo precizniji, kada su u pitanju vaše odredišne stranice, vizualno privlačan i dobro smješten CTA gumb može na kraju značiti razliku između konverzije i odbijanja. Uspjeh vaših email marketinških kampanja također veoma ovisi o učinkovitosti vaših CTA unutar emailova.
Kako dodati gumb poziva na akciju na web stranicu?
Kada dodajete gumbe za poziv na akciju na svoju web stranicu, postoje tri važna faktora o kojima morate razmisliti kako bi osigurali da učinkovito angažiraju posjetitelje i potiču konverzije. CTA gumbi moraju biti pravilno smješteni i dizajnirani da se mogu primijetiti bez problema.
razmještaj gumba: Razmislite o najprikladnijim pozicijama za vaše CTA gumbe. Oni bi trebali biti smješteni u zaglavlja, bočne strane i podnožja stranica.
dizajn gumba: Izaberite pravi dizajn CTA gumba – razmislite o obliku, veličini i boji gumba, tako da izgledaju vizualno privlačno. Testirajte različite opcije za gumbe da vidite koje dobivaju najviše klikova.
tekst ili sadržaj: Napišite tekst koji je kratak, izravan i akcijski. Trebao bi dati jasnu indikaciju što se dogodi kada posjetitelji kliknu na gumb.
Kako da se vaš gumb za poziv na akciju ističe?
Dizajn vašeg gumba za poziv na akciju igra ključnu ulogu u poboljšanju stopa konverzije vaše web stranice. CTA gumb koji privlači pažnju je zbroj različitih ključnih elemenata (boja, kontrast, oblik i sadržaj). Ovo su neke od najboljih praksi kako istaknuti svoje gumbe za poziv na akciju na vašoj web stranici.
izaberite pravu boju gumba
Iako ne postoji univerzalni pristup za to koja boja je najbolja za CTA gumbe – jarke boje poput crvene, zelene, žute i narančaste su bolje, dok crnu, bijelu, sivu i smeđu treba izbjegavati. Na primjer, HubSpot je jednom testirao crvene i zelene CTA gumbe i primiijetili su da crveni CTA gumb ima 21% veću uspješnost nego zeleni.
kontrast s okruženjem
Općenito se preporučuje korištenje boja koje su u kontrastu s bojom pozadine i ostalim elementima kako bi osigurali da će vaši CTA gumbi lako uloviti pozornost korisnika. No ipak, boja bi se trebala uklopiti u sveukupni dizajn vaše web stranice i paletu boja.
obratite pažnju na veličinu
Dok gumb poziva na akciju treba biti dovoljno velik da bude čitljiv i na računalima i na mobilnim uređajima, ne bi trebao biti značajno veći od ostalih elemenata web stranice. Pobrinite se da također dodate dovoljno bijelog prostora oko gumba kako bi se on isticao.
pronađite najbolji oblik
Kada je u pitanju oblik vašeg CTA gumba, možete izabrati oštre ili zaobljene linije. Iako su obje opcije prilično česte, gumbi za poziv na akciju sa zaobljenim linijama se smatraju privlačnijima za ljudsko oko.
koristite sadržaj fokusiran na akciju
Riječi koje potiču na akciju (kao što su Pridružite se, Naručite, Potvrdite, Preuzmite) zajedno s riječi “Odmah” ili sličnim riječima koje odaju hitnost mogu poboljšati učinkovitost CTA gumba. Istraživanje je pokazalo da korištenje prvog lica (‘Preuzmi moj besplatni predložak’ umjesto ‘Preuzmite vaš besplatni predložak’) može poboljšati CTR stopu i do 90%.
Koja je dobra stopa klika na gumb za poziv na akciju?
Ne postoji univerzalna oznaka što se smatra dobrom stopom klikanja za gumbe za poziv na akciju. Međutim, sudeći po Vye istraživanju, prosječna stopa klikanja za različite vrste elemenata poziva na akciju (gumbi, tekstovi i slike) je 4,23% diljem svih industrija, dok je prosječan CTR za gumbe poziv na akciju 5,31% (uspoređeno s 2,06% za CTA koji imaju samo tekst i 3,53% za dizajnirane CTA koji se temelje na slikama). Istraživanje je također pokazalo da prosječne stope klikova na CTA značajno variraju u ovisnosti do industrije. Dakle, financijska, e-commerce, logistička i industrija nekretninama imaju najvišu stopu klikanja, dok električna, medicinska/zdravstevena i tehnološka imaju najmanju.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Što je gumb za poziv na akciju?
Gumb za poziv na akciju (CTA gumb) je gumb koji cilja na angažirane posjetitelje web stranice i potencijalne klijente i ohrabruje ih da izvrše željenu akciju, kao što je posjećivanje određene stranice, pretplata na novosti, dodavanje artikla u kolica za kupnju, prijava za besplatnu probu, početak live chata i slično. CTA gumbi su obično smješteni na početnoj stranici, odredišnim stranicama, stranicama sa cijenama, novostima, u prodajnim emailovima i oglasima.
Zašto su gumbi za poziv na akciju toliko važni?
Svaki put kada posjetitelji pregledaju vašu web stranicu, gumbi za poziv na akciju im pojašnjavaju koji korak bi trebali poduzeti - u suprotnome će samo otići, bez konverzije. Dakle, CTA gumbi igraju značajnu ulogu u angažmanu posjetitelja web stranice, vodeći ih kroz kupovno putovanje i doprinoseći povećanju konverzije.
Kako dodati gumb za poziv na akciju na web stranicu?
Kako bi dodali gumb poziva na akciju na vašu web stranicu i osigurali da učinkovito konvertira posjetitelje, razmislite o tome gdje će biti pozicioniran, kako će izgledati i što će govoriti. Izaberite pravu lokaciju (zaglavlja, bočne trake, podnožja stranice), dizajn (oblik, veličina i boja koje će ga učiniti privlačnim posjetiteljima vaše web stranice) i tekst koji jasno naglašava što će se dogoditi nakon klika na gumb.
Kako da se moj gumb poziva na akciju istakne?
Kako bi se vaš CTA gumb isticao, izaberite boju koja najbolje pristaje sveukupnom dizajnu vaše web stranice (crvena, zelena, narančasta i žuta se općenito preporučuju). Pobrinite se da je u kontrastu s vašom pozadinskom bojom i da je dovoljno velik da privuče pažnju bez zasjenjivanja ostatka sadržaja. Koristite akcijski tekst koji dodaje osjećaj hitnosti i zapamtite da korištenje prvog lica može dodatno poboljšati CTR vašeg poziva na akciju.
Koja je dobra stopa klikova na gumb poziva na akciju?
Iako nema univerzalnog mjerila što se smatra dobrom stopom klikanja na gumbe za poziv na akciju, istraživanje koje je izvršila marketinška agencija Vye je pronašlo da prosječna CTR stopa za različite elemente poziva na akciju iznosi 4,23% diljem industrija (5,31% za CTA gumbe isključivo). Taj broj, međutim, može značajno varirati u ovisnosti od industrije.
Ako ste naučili sve o gumba za poziv na akciju, sljedeći korak je razumjeti što čini dobar poziv na akciju. Ovaj članak će vas provesti kroz ključne elemente kao što su vidljivost, privlačan dizajn i akcijski tekst, kako biste poboljšali učinkovitost vaših poziva na akciju.
Otkrijte kako učinkovito upravljati količinom poziva u vašem pozivnom centru s LiveAgent-om. Naučite prepoznati veliku glasnoću poziva i primijeniti strategije poput dodatnih servisnih kanala i resursa za samoposluživanje. Optimizirajte svoje operacije kako biste smanjili troškove i povećali zadovoljstvo korisnika. Isprobajte besplatno!"