Predlošci za email poslije kupnje

Neovisno od toga što prodajete i kome —  je li to stalni klijent ili netko tko kupuje prvi put – dobro sastavljeni i pravovremeni automatski emailovi poslije kupnje mogu imati trenutačan pozitivan utjecaj na vaše poslovanje. Ove vrste emailova mogu zadržati angažman vaših klijenata, njegovati dugotrajne veze s kupcima i generirati više ponovljenih prodaja. Email kampanje poslije kupnje su jedna od najlakših i najefikasnijih taktika za poboljšanje zadržavanja i zadovoljstva klijenata. A pošto privlačenje novih klijenata obično košta pet puta više nego zadržavanje postojećih – ovi emailovi bi definitivno trebali biti dio vaše email marketinške strategije.

Asos post-purchase email template
Post-purchase email template from ASOS

Zašto slati emailove poslije kupnje?

Emailovi poslije kupnje imaju najveće stope otvaranja i klikanja od svih email marketinških kampanja. Zapravo, sudeći po Klaviyo podacima, emailovi poslije kupnje imaju 217% veću stopu otvaranja, preko 500% veću stopu klikova i 90% veći prohod po primatelju u odnosu na vaše obične email kampanje. Izvješće koje je napravila Medallia (tvrtka za korisničko iskustvo) i objavljeno je u Harvard Business Review-u, također tvrdi da “Klijenti koji su imali najbolja prošla iskustva troše 140% više u odnosu na klijente koji su imali najgora prošla iskustva.”

Mailovi poslije kupnje se mogu koristiti za:

  • Ohrabrivanje klijenata da ponovno posjete vašu web stranicu
  • Polaganje temelja za slijedeću kupnju
  • Konvertiranje novih kupaca u stalne klijente
  • Kreiranje boljeg korisničkog iskustva
  • Građenje veza s klijentima
  • Dobivanje povratnih informacija od klijenata

Naslovi emailova poslije kupnje

  • Znak zahvalnosti za vašu [Brend] kupovinu
  • Potvrda vaše narudžbe
  • Veliko hvala za vašu kupovinu danas
  • Hvala što imate odličan ukus!
  • Odlično. Drago nam je što ste pronašli nešto što vam se sviđa!
  • Vaša narudžba se dostavlja
  • Vaša narudžba je na putu
  • Cijenimo vas kao klijenta – hvala što poslujete s nama!
  • Možemo li vam postaviti pitanje u vezi vaše kupnje?
  • Kakvo je bilo vaše današnje iskustvo kupovine s nama?
  • Je li kupovina bila kao što ste i očekivali?
  • Jednostavno hvala nije dovoljno
  • Naš dar vama: 10% popusta za vašu iduću kupnju
  • Dopustite da vam uzvratimo uslugu
  • Posebna zahvala od nas za vas
  • Mali znak pažnje kao zahvala
  • Vrijeme za obnavljanje zaliha
  • Tanke zalihe? Popunite ih!
  • Ponovno naručite sada i dobit ćete besplatnu dostavu/15% popust/bonus poklon

10 predložaka za email poslije kupnje

Emailovi poslije kupnje služe različitim svrhama u ovisnosti od toga što je važnije vašem poduzeću – da učinite da se klijenti osjećaju posebno, podsjetite ih da popune zalihe proizvoda, usputno prodate slične proizvode ili pokupite povratne informacije – kada se pravilno izvedu, emailovi poslije kupnje su nevjerojatno moćni. Ispod imamo 10 email predložaka za email poslije kupnje, koji pokrivaju najčešće scenarije. Možete ih koristiti za kreiranje vlastite kampanje emailova poslije kupnje.

Email za potvrdu narudžbe


Hello [Name],

Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.

How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).

Here’s your order confirmation:

Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***

Your Order Details:
[listing items purchased]

Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]

Email za potvrdu dostave

YOUR ORDER HAS SHIPPED

Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺

Here are a few things you should know:

Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.

Here’s what we shipped:

[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]

TRACK MY ORDER

Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?

Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.

Email zahvale za kupnju


Dear [Name],

WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.

There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].

Email preporuke proizvoda


Hey [Name],

Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].

We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:

[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]

If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Email podsjetnik za popunjavanje zaliha 


[Name],

Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.

According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.

RESTOCK NOW

Order in the next 24 hours and shipping is on us.

Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]

Email poticanja na iduću kupnju


Hey [Name], we’ve missed you!

Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?

We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]

SHOP NOW

If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Email fokusiran na proizvod


Dear [Name],

Congratulations on your new purchase of [product]!

You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.

Here are a few great tips on using your [product]:

[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]

I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.

If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.

Once again, thank you very much for purchasing [product]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email zahtjev za anketom o proizvodu


Name,

A great big thank you for shopping with [Brand]!

We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.

START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]

Email zahtjev za recenzijom proizvoda

[Name],

We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).

Write a Review of [Brand]

We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]

Email za SaaS uključivanje


[Name],

Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.

Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].

In the meantime, you might find these resources helpful:

[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]

If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Emailovi poslije kupnje – Najčešća pitanja

Što je iskustvo poslije kupnje?

Iskustvo klijenta poslije kupnje je komunikacija i akcije koje se održavaju nakon što je klijent obavio kupovinu od poduzeća.

Kako pružiti korisničku podršku poslije kupnje?

Možete pružiti korisničku podršku poslije kupnje automatskim slanjem emaila praćenja s poveznicom na članke baze znanja za 24/7 podršku.

Što je disonanca poslije kupnje i što kompanije mogu uraditi kako bi je smanjile?

Disonanca poslije kupnje je negativan osjećaj koji se javlja nakon što je pojedinac kupio proizvod ili uslugu. Kako bi to smanjili, organizacije trebaju imati dobar način za pružanje podrške svojim klijentima, uključujući trenutačno rješavanje problema i jednostavan način za kontaktiranje podrške.

Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.

Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Što je iskustvo poslije kupnje?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Iskustvo klijenta poslije kupnje je komunikacija i akcije koje se održavaju nakon što je klijent obavio kupovinu od poduzeća.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kako pružiti korisničku podršku poslije kupnje?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Možete pružiti korisničku podršku poslije kupnje automatskim slanjem emaila praćenja s poveznicom na članke baze znanja za 24/7 podršku. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Što je disonanca poslije kupnje i što kompanije mogu uraditi kako bi je smanjile?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Disonanca poslije kupnje je negativan osjećaj koji se javlja nakon što je pojedinac kupio proizvod ili uslugu. Kako bi to smanjili, organizacije trebaju imati dobar način za pružanje podrške svojim klijentima, uključujući trenutačno rješavanje problema i jednostavan način za kontaktiranje podrške.” } }] }
Nazad na predloške Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo