Kontrolni popis za dubinsku analizu klijenta sadrži korake i alate za zaštitu informacija, potvrdu identiteta i sankcija klijenata, procjenu rizika te provjere i prijavu sumnjive aktivnosti računa kako bi se sprečavale financijske posljedice za poduzeća.
Kontrolni popis za dubinsku analizu klijenta (CDD) je ključni dio svakog programa poslovne sukladnosti. Ovaj dokument pomaže kompanijama u identifikaciji i procjeni rizika povezanog s klijentima. Kako bi smanjili te potencijalne prijetnje, poduzeća moraju prikupiti informacije o svojim klijentima i poduzeti korake kako bi ih potvrdila. U ovom članku ćemo raspravljati o ključnim komponentama CDD kontrolnog popisa i pružiti primjere kako dovršiti svaki korak.
Sastavljanje CDD-a je ključni proces za svaku organizaciju ili financijsku instituciju. Završavanjem dokumenta koji sadrži sve potrebne korake koje treba poduzeti, poduzeća mogu osigurati da ispunjavaju svoje pravne i regulatorne obveze. Dodatno, kontrolni popis za CDD sukladnost može pomoći kompanijama u identifikaciji i procjeni potencijalnih rizika poslovanja s nekim klijentima. Ako učine sve što je potrebno za ublažavanje tih rizika, poduzeća i financijske institucije se mogu zaštititi od potencijalnih financijskih gubitaka.
Sva ona mogu imati koristi od CDD kontrolnog popisa, jer im on pomaže u izbjegavanju bilo kakvih pravnih ili financijskih problema koji se mogu dogoditi ako ne odrade dubinsku analizu klijenta. Ispunjavanjem svih koraka iz kontrolnog popisa, poduzeća mogu biti sigurna da su poduzeća potrebne preventivne radnje za izbjegavanje svih potencijalnih problema.
Propisi za sprječavanje pranja novca (AML) zahtijevaju da poduzeća poduzmu dodatne mjere kako bi sprječila financiranje kriminalnih radnji. Dio tih regulatornih zahtjeva uključuje ispunjavanje CDD-a. Kada imaju kontrolni popis za tu svrhu, poduzeća mogu osigurati neprestanu sukladnost s AML propisima.
Takav dokument može pomoći poduzećima da identificiraju i procijene sve potencijalne prijetnje od strane njihovih klijenata. Poduzimanjem koraka za umanjivanje tih rizika, kompanije se mogu zaštititi od financijskih gubitaka koji se mogu pojaviti kao rezultat.
Testirajte sigurnost vaših mreža i sustava te osigurajte da su vaši zaposlenici obučeni u najboljim praksama sigurnosti podataka.
Kako bi zaštitili vaše poduzeće od bilo kakvih potencijalnih gubitaka koji se mogu pojaviti ako identitet bilo kojeg od vaših klijenata bude ukraden. Dodatno, ako se dogodi provala u vaše sustave, možete dobiti ogromnu kaznu od regulatornih tijela.
Prvo trebate provoditi interne kontrole i politike sigurnosti podataka koje naglašavaju razumne mjere koje morate poduzeti kako bi zaštitili vaše mreže i sustave. Zatim provjerite jesu li svi vaši zaposlenici obučeni u najboljim praksama za sigurnost podataka, kao što je nedijeljenje lozinki i nepreuzimanje datoteka koje ne potiču iz pouzdanih izvora.
Prikupite i potvrdite imena, adrese, datume rođenja i druge identifikacijske informacije vaših klijenata.
To pomaže kako bi bili sigurni da poduzimate razumne mjere kako bi potvrdili da su klijenti oni za koje se izdaju. Kao rezultat toga, to će doprinijeti sprječavanju krađe identiteta, kao i sukladnosti s AML propisima.
Prikupite njihove informacije putem online obrasca ili upitnika za upoznavanje klijenata (KYC) i provjerite slažu li se s vašim podacima. Nakon toga bi trebali potvrditi da su detalji točni tako što ćete dobiti kopije njihovih identifikacijskih dokumenata, kao što je putovnica ili vozačka dozvola.
Potražite imena vaših klijenata na popisima sankcija kako bi osigurali da ne poslujete s pojedincima ili entitetima koji su pod zabranom.
Ako poslujete s nekim tko je pod sankcijama, možete dobiti ogromne kazne ili čak završiti u zatvoru. Dakle, morate provjeriti sankcije prije ulaska u bilo kakve poslovne dogovore.
Najčešći način je da potražite imena vaših klijenata na popisima sankcioniranih. Te popise uglavnom vode vladine agencije, tijela provedbe zakona ili financijske institucije, što znači da sadrže točne i ažurirane informacije.
Nakon što ste prikupili i potvrdili njihove informacije, trebate procijeniti profil rizika povezanog s klijentima.
Procjena vjerojatnosti da će klijent počiniti prevaru ili biti umiješan u pranje novca pomaže vam da odredite stupanj dubinske analize potreban za svaku vrstu klijenta. Na primjer, visokorizične vrste klijenata će trebati proći kroz puno strože procjene u odnosu na one niskog rizika.
Možete ocjenjivati svoje potencijalne klijente na temelju faktora kao što je država njihovog porijekla, industrija i povijest transakcija. To će vam dati bolju ideju tko su vaši visokorizični klijenti koji će zahtijevati dublju analizu.
Ovisno od rezultata vaše provjere, možda ćete trebati prikupiti daljnje informacije od vaših klijenata.
To vam pomaže da dalje potvrdite njihov identitet i procijenite njihove razine rizika. Na primjer, možete odlučiti zatražiti kopije njihovih financijskih izvještaja
Možete zatražiti potrebne dokumente izravno od vašeg klijenta ili putem online obrasca. Kada ih imate, provjerite da se informacije podudaraju s već postojećima u vašem dosjeu.
Nakon što ste prikupili sve nužne informacije, trebate ih potvrditi kako bi osigurali da je sve točno.
To doprinosi zaštiti vašeg poduzeća od prevara i potencijalnih rizika u vezi pranja novca. Za to ćete možda trebati potvrditi adresu ili radno mjesto klijenta, na primjer.
Postoji nekoliko načina za to, kao što je pozivanje klijenta ili slanje pisma. Također možete koristiti usluge treće strane kao neovisne izvore za potvrdu njihovog identiteta i/ili adrese.
Ovisno od dosadašnjih rezultata procesa, možda ćete trebati dodatnu verifikaciju vaših klijenata.
To pomaže daljnjoj procjeni razine rizika klijenta i osigurava da su oni ti za koje se predstavljaju. U ovom stadiju bi trebali provjeriti njihovu kaznenu evidenciju ili financijsku povijest, ako odlučite da je to neophodno.
Pretragom online baza podataka ili korištenjem profesionalnih usluga. Kada dobijete potrebne informacije, trebate ih pažljivo pregledati i potražiti bilo kakve znakove upozorenja.
Ako još niste sigurni u vezi određenog klijenta, uvijek možete zaposliti nekoga da vas pravno zastupa.
Oni vam mogu dati stručni savjet u vezi vašeg pristupa procedurama dubinske analize klijenta i osigurati da se sve ispravno radi. Odvjetnik također može pomoći u rješavanju bilo kakvih pravnih problema koji mogu nastati u odnosu s klijentima.
Možete ga potražiti online ili tražiti preporuku od vaše mreže. Kada pronađete nekoliko potencijalnih kandidata, provjerite njihove kvalifikacije i iskustvo kako bi se uvjerili da su oni pravi izbor za posao. Zatim ih intervjuirajte da vidite hoće li pristajati vašem poduzeću.
Čak i kada završite proces dubinske analize klijenta, trebate i dalje paziti na njihove radnje.
Za provjeru obavljaju li sumnjive transakcije i kako bi mogli reagirati ako je to istina. Ako primjetite da veliki klijent često povlači veće svote novca, na primjer, trebate to dalje istražiti kako bi potražili znakove potencijalnog pranja novca.
Redovno pregledajte njihove izvještaje poslovnih računa ili povijest transakcija. Ako primijetite bilo što neobično, poduzmite prikladne akcije kao što je kontaktiranje klijenta ili prijava sumnjivih aktivnosti relevantnim zakonskim tijelima.
Također trebate biti svjesni da, ako klijent krene sudjelovati u bilo kakvim sumnjivim aktivnostima, to može biti znak da nešto nije u redu.
To vam može pomoći da identificirate rane potencijalne probleme i poduzmete radnje kako bi spriječili izazivanje štete. Primjećivanje bilo kakve neobične aktivnosti vam omogućuje da istražujete dalje i saznate je li klijent umiješan u neke kriminalne aktivnosti prije nego bude prekasno.
Obratite pažnju kako se klijent ponaša u interakciji s vama i pratite njihove poslovne aktivnosti tijekom vremena. Ako primijetite bilo kakva odstupanja od norme, to im trebate izravno spomenuti ili označiti račun za daljnji pomniji nadzor.
Čak i ako se sve čini u redu, nakon određenog vremena trebate popričati sa svojim klijentima.
Za gradnju i održavanje dobrih odnosa s klijentima, kao i kako bi ih mogli pitati o bilo kakvim promjenama u okolnostima ili poslovanju koje bi mogle utjecati na njihov račun ili aktivnosti koje se tiču vas. Redovne provjere pokazuju da vas zanima klijent, kao i njegov uspjeh.
Koristite sustav za upravljanje vezama s klijentima (CRM) kako bi zakazali redovan kontakt s klijentima barem jednom godišnje (ali češće, po mogućnosti) ili postavite sustav podsjetnika za sebe. Također se možete jednostavno obratiti klijentu kada imate nešto određeno na umu i kontaktirati ih putem njihove preferirane metode komunikacije koristeći LiveAgent helpdesk softver. To će pomoći u zadržavanju dobrih odnosa s klijentima.
Ako vjerujete da klijent sudjeluje u pranju novca ili nekim drugim kriminalnim aktivnostima, trebate to prijaviti relevantnim zakonskim tijelima.
Zakon nalaže da to morate uraditi, a to pomaže u zaštiti vašeg poduzeća, kao i šire zajednice, od štete. Morate poduzeti radnje ako imate bilo kakve sumnje u pranje novca ili bilo kakve druge kriminalne radnje, pošto ti ozbiljni zločini mogu imati dalekosežne posledice.
Ovisno od države ili regije u kojoj živite, postoje različiti načini za prijavu sumnjivih aktivnosti. Na primjer, u SAD-u možete podnijeti izvještaj o sumnjivoj aktivnosti (SAR) mreži za suzbijanje financijskog kriminala (FinCEN).
Izvršite provjeru pozadine svih klijenata, uključujući provjeru kaznene evidencije i kreditne povijesti
Razmislite o korištenju programa za identifikaciju klijenata (CIP) kako bi potvrdili identitet klijenta. To obično uključuju prikupljanje i potvrdu određenih informacija o klijentu, kao što je njegovo ime, datum rođenja i JMBG. Također trebate provjeriti kaznenu evidenciju i kreditnu povijest, kako bi bili sigurni da klijent nema povijest financijskih zločina ili drugih ilegalnih aktivnosti.
Kada uključujete novog klijenta, pobrinite se da zatražite te i sve druge relevantne dokumente za vaš arhiv. To će vam pomoći da potvrdite da je klijent legitiman i da njegovo poduzeće legalno posluje.
Važno je potvrditi da su informacije koje imate u dosjeu točne i ažurirane. To uključuje njihovo ime, email adresu, poštansku adresu i telefonski broj. Također se trebate pobrinuti da imate način da im se obratite u slučaju nužde.
Provjerite društvene mreže klijenata za bilo kakve sumnjive znakove
Društveni mediji mogu biti odličan način za upoznati vaše klijente, ali je također važno potražiti bilo kakve znakove koji mogu označiti da vaši klijenti nisu oni za koje se predstavljaju ili da sudjeluju u ilegalnim aktivnostima. To uključuje traženje lažnih recenzija, profile koje slijede, neprikladne komentare ili bilo koju drugu vrstu sumnjivog ponašanja.
Ako niste sigurni u vezi s klijentom, jedan od načina da se smirite je da razgovarate s ostalim kompanijama koje su prije poslovale s njime. To vam može pomoći da potvrdite da su legitimni, vjerodostojni i pouzdani za suradnju, što će povećati šanse da i vi imate dobar odnos s njime.
Ako je moguće, uvijek je dobra ideja imati osobni razgovor s nekim prije početka poslovanja. To će vam dati priliku da ih bolje upoznate i naučite o njihovom poslovanju iz prve ruke. To je također prilika da postavite bilo kakva pitanja koja možete imati i dobijete garanciju da su oni ti za koje se predstavljaju.
CDD je proces temeljitog istraživanja potencijalnog klijenta prije ulaska u poslovni odnos s njime. CDD je važan dio svakog plana upravljanja rizikom jer može pomoći u zaštiti vaše kompanije od umiješanosti u ilegalne ili neetične radnje. Neispunjavanje CDD-a je stoga rizičan pristup koji može imati ozbiljne posljedice po vaše poduzeće.
Postavljajte dosta pitanja i istražujte. Ispunjavanjem obrasca za dubinsku analizu klijenata ili kontrolnog popisa kao ovoga u članku, možete biti sigurni da ste proveli temeljite provjere. Odvajanje vremena za provođenje pravilnih mjera za dubinsku analizu klijenta će se dugoročno isplatiti.
Prvo, vaša kompanija može biti odgovorna za bilo kakve gubitke nastale od strane druge stranke kao rezultat vašeg nemara. Drugo, možete biti predmet građanskih ili kaznenih sankcija ako se otkrije da ste, makar i nesvjesno, sudjelovali u pranju novca ili drugim financijskim zločinima. Treće, možete propustiti važne informacije o drugoj stranci koje mogu biti ključne za vaš proces donošenja odluka. Na kraju, vaša kompanija može doći na popis blokiranih zbog neispunjavanja regulatornih zahtjeva ili zahtjeva financijskih institucija, ako se pronađe da ste poslovali s pojedincima ili entitetima koji spadaju u kategoriju visokog rizika.
Vodič za Zakon o stranim korupcijskim praksama (FCPA) od američkog Ministarstva pravosuđa je odličan za početak. Ovaj vodič pokriva širok raspon tema vezanih za dubinsku analizu klijenta koje se trebaju uzeti u obzir kada radite CDD.
Kontrolni popis za program identifikacije klijenata
Proces identifikacije klijenata je važan kako bi se smanjila šansa za suradnju s pojedincima ili organizacijama koje mogu štetiti vašem poslovanju. Koriste se alati poput profila klijenta, alata za procjenu rizika, agencija za izvještaje o potrošačima i komunikacijskih alata kako bi se ocijenio rizik klijenta i donijela odluka o odobrenju ili odbijanju. Primjenjuju se načini poput vođenja evidencije, usporedbe s državnim popisima i davanja pravodobnih obavijesti. Kriteriji izuzeća također su važni kako bi se maksimalno iskoristili resursi i izbjeglo nepotrebno prikupljanje informacija. Redovito ažuriranje programa identifikacije klijenata je ključno.
Kontrolni popis za uključivanje novog klijenta
The article outlines steps for improving customer relations and satisfaction. These steps include identifying areas of concern through cataloging customer feedback, defining expectations, setting both short and long term goals, recording and tracking customer data, and evaluating how customers are utilizing your services or products. Various tools such as text editors, tables, project management software, and customer relationship management software can be utilized in this process.
Kontrolni popis za upoznavanje svojih klijenata
Važno je znati vrstu/status kompanije jer to može ukazivati na njezinu kupovnu moć te olakšati razumijevanje jezika i izazova koje ima. Prirodu poslovanja kompanije možete pronaći na njezinoj web stranici, pitajući ih ili čitajući online recenzije. Poznavanje prirode poslovanja kompanije pomaže odrediti koje proizvode i usluge bi ih mogle zanimati.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team