Customer at register

Kontrolni popis za upoznavanje svojih klijenata

Postoji dosta savjeta kako upoznati svoje klijente i može biti teško shvatiti što je najvažnije. Lako je izgubiti se u detaljima i ne vidjeti širu sliku.

Zato smo sastavili ovaj kontrolni popis – kao sažetak najvažnijih stvari koje trebate znati o vašim klijentima. Pogledajte ga i vidite ima li još koji detalj koji trebate pitati vaše klijente.

Važnost kontrolnog popisa za upoznavanje klijenata

Kontrolni popisi za upoznavanje klijenata (KYC kontrolni popisi) su posebno dizajnirani za pomoć u identifikaciji i provjeri klijenata. KYC kontrolni popis je važan jer vam pomaže potvrditi da je svaki klijent uistinu onaj za kojeg se predstavlja. Također pomaže u procjeni bilo kakvih rizika vezanih za poslovanje s njima.

KYC kontrolni popis je prvi korak kako razumjeti vaše klijente i prikladno ih uslužiti.

Tko može imati koristi od kontrolnog popisa za upoznavanje klijenata

Bilo koje poduzeće koje je izloženo rizicima s klijentima, kao što su pružatelji računovodstvenih ili financijskh usluga, treba razviti KYC strategiju za angažiranje klijenata. KYC kontrolni popis se također može koristiti za bilo koja poduzeća koja žele bolje upoznati svoje klijente – može im pomoći da razumiju potrebe potencijalnih klijenata i izgraditi odnose s njima.

  • Vlasnici poduzeća

Ako ste vlasnik poduzeća, onda je važno znati tko su vaši klijenti, a KYC kontrolni popis vam upravo to omogućuje. Također vam pomaže procijeniti rizik povezan s poslovanjem s potencijalnim klijentima.

  • Računovođe

Transakcije koje uključuju novac su podložne dodatnim rizicima. Trebate imati sve relevantne informacije o klijentima koje su potrebne da potvrdite njihov identitet i procijenite potencijalne prijetnje.

  • Pružatelji financijskih usluga

Financijski savjetnici su zakonski obvezni poznavati svoje klijente. Oni moraju čuvati i potvrditi informacije o klijentima kako bi spriječili pranje novca, financijske zločine i financiranje terorizma.

  • Profesionalci za pitanja sukladnosti

Kontrolni popis za poznavanje klijenata vam može pomoći u ispunjenju uvjeta sukladnosti. Kao rezultat toga, možete biti sigurni da vaša kompanija ispunjava sve programe sukladnosti i pomaže u sprječavanju ilegalnih aktivnosti.

KYC kontrolni popisi za pojedince

Kontrolni popis za upoznavanje svojih klijenata

Posjedovanje ključnih informacija o vašim klijentima je ključno u njihovom razumijevanju.

Zašto su osnovne informacije važne?

Ove informacije su ključ gradnje povjerenja s vašim klijentom. Ako ih razumijete na dubljoj razini, moći ćete im pružiti bolju uslugu i proizvode. To zauzvrat vodi do vjerne baze klijenata koja kontinuirano podržava vaše poduzeće.

Kako dobiti osnovne informacije?

Najlakši način dobivanja ovih informacija je da vaši klijenti popune obrazac, online ili uživo. Pobrinite se da je proces što jednostavniji. Uključite podatke kao što su:

  • ime i prezime
  • datum rođenja
  • adresa
  • kontakt detalji (npr. email adresa i telefonski broj9
LiveAgent CRM integrations

Koje alate koristiti za dobivanje osnovnih informacija?

  • sustav za upravljanje vezama s klijentima (CRM)
  • baza podataka klijenata
  • jednostavna tablica

Idući korak u razumijevanju vaših klijenata je potvrda njihovog identiteta. To možete uraditi putem osobnog dokumenta kao što je putovnica ili vozačka dozvola.

Zašto je dokaz identiteta važan?

On potvrđuje da je klijent onaj za kojeg se izdaje i pomaže u procjeni rizika poslovanja s njime.

Kako dobiti dokaz identiteta?

Najbolji način za to je da vam klijent dostavi kopiju svojih osobnih dokumenata, uživo ili elektronski. Pobrinite se da čuvate original na sigurnom mjestu, jer ćete ga trebati za svoje dosjee. Također trebate provjeriti dokumente u pouzdanoj bazi podataka, kao što je nacionalna baza podataka o identitetu.

Koje alate koristiti za dobivanje dokaza o identitetu?

  • pouzdana baza podataka o identitetu
  • osobni dokument izdan od strane države
  • putovnica, vozačka dozvola ili iskaznica za glasanje
  • trenutna osobna iskaznica izdana od strane države
  • bilo koja valjana debitna ili kreditna kartica izdata od strane banke

Idući korak u razumijevanju vaših klijenata je potvrda njihove adrese da se uvjerite da oni uistinu žive gdje tvrde da žive.

Zašto je dokaz adrese važan?

On potvrđuje identitet klijenta i može spriječiti prevare.

Kako dobiti dokaz o adresi?

Obično trebate zatražiti račun za režije ili neki drugi službeni dokument koji sadrži klijentovo ime i adresu. Također možete koristiti usluge kao što je LexisNexis kako bi potvrdili te detalje.

Ako klijent nema stalnu adresu, morat ćete biti kreativni i naći druge načine kako bi potvrdili njihov identitet i lokaciju.

Koje alate koristiti za dobivanje dokaza o adresi?

  • kopija računa režija (npr. račun za električnu energiju) s adresom koju je moguće potvrditi
  • Viza ili vozačka dozvola s digitalnom slikom
  • kopija ovjerenog ugovora o prodaji ili najamnini nekretnine
  • bilo koji identifikacijski dokument na ime jednog od bračnih partnera

Kako bi uistinu upoznali klijente, trebate razumjeti njihov profil rizika.

Zašto je profiliranje rizika važno?

Profiliranje rizika pomaže u određivanju ciljeva klijentovih investicija, vremenskih horizonta i prihvatljivog rizika. Važno je upoznati profil rizika vaših klijenata kako bi ih lakše uparili s pravim proizvodima i uslugama.

Kako odrediti profil rizika kupca?

Postoji nekoliko različitih načina za određivanje faktora rizika kupaca. Jedan od načina je da ih izravno pitate, a drugi je da koristite upitnik ili alat koji će vam pomoći u prikupljanju tih informacija.

Kada dobijete informacije, možete početi uparivati vaše proizvode i usluge s klijentima koji su pravi izbor za njih.

questions illustration

Koje alate koristiti za profiliranje rizika kupaca?

  • upitnik
  • ciljevi ulaganja
  • vremenski horizont
  • prihvatljivi rizik

KYC kontrolni popisi za kompanije

Proces se malo razlikuje kod različitih vrsti kompanija.

Zašto je važno dobiti osnovne informacije o kompaniji?

Te informacije pomažu u sprečavanju prevara i procjeni svih rizika povezanih s poslovanjem s kompanijom.

Kako dobiti osnovne informacije o kompaniji?

Jedan od načina je potražiti kompaniju koristeći Google. Drugi je korištenje usluga poput LexisNexis. Općenito ćete trebati:

  • puni naziv kompanije
  • registriranu adresu kompanije
  • registracijski broj kompanije
  • PDV broj (ako je primjenjivo)
  • kontakt detalje (npr. email adresa i telefonski broj)
Quality Unit Google search results

Koje alate koristiti za dobivanje osnovnih informacija o kompaniji?

  • Google pretraga
  • LexisNexis
  • upitnik

Vrsta ili status kompanije je još jedan od aspekata koje trebate uzeti u obzir.

Zašto je važno znati vrstu/status kompanije?

Veličina kompanije vam može biti pokazatelj njene kupovne moći, na primjer. Poznavanje industrije vam može pomoći u boljem razumijevanju jezika koji vaš klijent koristi, kao i svakodnevnih izazova s kojima se susreća..

Kako pronaći vrstu/status kompanije?

Jedan od načina za to je potražiti kompaniju koristeći Hoovers. Te informacije također možete naći ako potražite kompaniju koristeći Google i odete na njihovu “O nama” stranicu. Na kraju, možete ih izravno pitati i potvrditi s popratnim emailom ili telefonskim pozivom.

LiveAgent About us page

Koje alate koristiti za pronalazak vrste/statusa kompanije?

  • Hoovers
  • Google
  • email/telefonski pozivi

Što ta kompanija radi? Drugim riječima, koja je priroda njihovog poslovanja?

Zašto je važno poznavati prirodu poslovanja kompanije?

To vam može pomoći da odredite koja vrstu proizvoda ili usluga bi ih mogla zanimati.

Kako pronaći prirodu poslovanja kompanije?

Ova pitanja im možete postaviti kako bi bolje razumjeli kompaniju koju gledate.

  • Koji je njihov poslovni model?
  • U kojoj su industriji?
  • Koje su njihove osnovne vrijednosti?
  • Koju vrstu proizvoda ili usluga ova kompanija nudi?
  • Imaju li neke nove proizvode ili usluge koje trenutno promoviraju?
  • Koji su neki od njihovih najpopularnijih proizvoda ili usluga?
G2 - LiveAgent Reviews & Product Details

Koje alate koristiti za ovo istraživanje?

  • web stranica kompanije – stranica O nama
  • pozovite ih
  • čitajte online recenzije – stranice kao što su G2, Capterra

Morate potvrditi registriranu adresu kompanije.

Zašto je važno potvrditi registriranu adresu kompanije?

To pomaže osigurati da je kompanija legitimna i ne skriva nešto.

Kako potvrditi registriranu adresu kompanije?

Za poduzeća na teritoriju SAD-a, jedan od načina je da potražite informacije o registraciji kompanije unutar savezne države gdje je registrirana. Drugi način je da potražite članke o osnivanju ili formiranju kompanije u toj državi. Na kraju, možete provjeriti u uredu općinskog službenika u općini gdje je kompanija registrirana.

Quality Unit - Google maps location

Koje alate koristiti za potvrdu registrirane adrese kompanije?

  • Google Maps
  • LexisNexis

Također je važno potvrditi identitet direktora kompanije.

Zašto je važno potvrditi identitet direktora?

Direktori su ljudi koji kontroliraju kompaniju. Dakle, važno je znati tko su oni i kakva im je pozadina.

Kako potvrditi identitet direktora?

Pitajte ih njihovo puno ime, datum rođenja i trenutnu adresu. Dodatno, trebali bi ih pitati kopiju njihove putovnice ili vozačke dozvole. Također možete provjeriti javne arhive kako bi potvrdili njihov identitet. Poanta je da trebate uzeti dovoljno vremena za potvrđivanje identiteta direktora kompanije prije poslovanja s njima.

Quality Unit owners Google search results

Koje alate koristiti za potvrdu identiteta klijenata?

  • Google pretraga
  • LinkedIn
  • Company House (u Ujedinjenom Kraljevstvu)

Relevantno za kompanije smještene u UK, Europi i Australiji.

Zašto je važno dobiti referentni broj kompanije?

To vam može pomoći razumjeti poslovni model i veličinu kompanije.

Kako pronaći referentni broj kompanije?

Najbolji način je da ih izravno pitate. Također možete pronaći ovu informaciju na njihovoj web stranici pretragom kompanije koristeći Google.

Quality Unit VAT number Google search

Koje alate koristiti za pronaći referentni broj kompanije?

  • web stranica kompanije
  • tražilice kao što je Google
  • izravno pitajte kompaniju

Kreditni rejting kompanije je dobar indikator njenog financijskog zdravlja.

Zašto je važno znati kreditni rejting kompanije?

Može vam pomoći u razumijevanju financijskog zdravlja kompanije i njene sposobnosti pravovremenog plaćanja.

Bloomberg app

Kako pronaći kreditni rejting kompanije?

Jedan od načina je da potražite financijske izvještaje kompanije i njene potencijalne rizike. Drugi je da nađete financijski izvještaj za kompaniju od strane kreditne agencije.

Dobar kreditni rejting je obično sve iznad “investment grade”, što znači da ulaganje u kompaniju ima nizak rizik. Loš kreditni rejting je obično sve ispod “investment grade”, što znači da je ulaganje u kompaniju rizično. Ako kompanija nema kreditni rejting, to može značiti ili da je nova pa ga nije mogla dobiti ili da je lošeg financijskog zdravlja.

Koje alate koristiti za nadzor kreditnog stanja kompanije?

  • postavite obavijesti zajedno s kreditnom agencijom
  • koristite alat za praćenje financija kao što je Bloomberg ili Reuters za pregled financijskih aktivnosti

Pobrinite se da dobijete informacije kao što su adresa podružnice i klijentov broj računa, Swift kod i IBAN.

Zašto je važno znati bankovne informacije kompanije?

To vam daje ideju s kime kompanija bankari i kakvu financijsku povijest ima. Ta informacija također može biti korištena za pronaći kompaniju ako vam duguje novac.

Kako pronaći bankovne informacije kompanije?

Najbolji način da saznate bankovne informacije kompanije je da ih izravno pitate. Također možete pronaći te informacije na njihovoj web stranici ili pregledom njihovih financijskih dokumenata.

Quality Unit contact us page

Koje alate koristiti za pronalazak bankovnih informacija kompanije?

  • SEC’s Edgar baza podataka koja uključuje financijske transakcije javnih kompanija
  • D&B Hoovers ima detaljne profie kompanija, uključujući bankarske informacije
  • web stranica kompanije – stranice “Kontaktirajte nas” ili “O nama”

Još jedna važna stvar koju trebate znati je tko su ljudi koji vode cijelu predstavu, uključujući direktore kompanije, partnere i vlasnike.

Zašto je važno poznavati dionike kompanije?

To vam može pomoći u razumijevanju procesa donošenja odluka unutar kompanije te vam također dati uvid u kulturu kompanije.

Quality Unit - LiveAgent & Post Affiliate Pro - Partners

Kako upoznati dionike kompanije?

Napravite popis partnera kompanije, direktora i vlasnika te istražite svakog od njih. Nastojte saznati što je više moguće o njihovoj pozadini, interesima i ciljevima za kompaniju. To će vam pomoći razumjeti što misle i što ih motivira

Koje alate koristiti za upoznati dionike kompanije?

  • web stranica kompanije
  • pretraživači kao što je Google
  • pitajte kompaniju izravno

Certifikati su legalni dokumenti koji pokazuju osnivanje kompanije, vlasništvo i sukladnost s regulacijama. Dokumenti kao što su certifikati o osnivanju, dužnosti i memorandumu, zajedno sa statutima i certifikatom o ugledu vam mogu dati ideju o strukturi kompanije. .

Zašto su certifikati važni?

Oni vam mogu pomoći razumjeti strukturu i operacije kompanije.

LiveAgent - registration of business

Kako dobiti sve relevantne certifikate?

Najlakši način za to je zatražiti ih od same kompanije. Također ih možete naći u lokalnoj gospodarskoj komori ili online putem baza podataka za registraciju poduzeća.

Koje alate koristiti za pronalazak certifikata?

  • pitajte kompaniju
  • lokalna trgovinska komora
  • online baza podataka o registraciji poduzeća

Svaka kompanija je dužna revidirati svoj financijski profil od strane neovisne osobe ili osoba.

Zašto su financijske revizije važne?

Izvještaj revizora će vam pokazati jesu li financijske izjave točne ili ne.

Kako dobiti sve relevantne revidirane godišnje izvještaje/financijska izvješća/izjave?

Najbolji način za doći do tih dokumenata je da ih izravno zatražite od kompanije. Također ih možete pronaći online u bazama podataka za registracije poduzeća ili koristeći SEC Edgar bazu podataka.

data analysis - illustration

Koje alate koristiti kako bi dobili sve relevantne revidirane godišnje izvještaje/financijska izvješća/izjave?

  • pitajte kompaniju
  • online baza podataka za registracije poduzeća
  • SEC Edgar baza podataka

To je popis svih dioničara kompanije koji pokazuje koliko dionica i koji postotak kompanije svaki od njih posjeduje.

Zašto je registar dionica važan?

On vam može pomoći da razumijete tko je vlasnik kompanije i koliku kontrolu ima. Također vam može dati uvid u financijsku situaciju kompanije.

Quality Unit - Extract from the Business Register of the District Court Bratislava I

Kako doći do registra dionica?

Najbolji način je da ga zatražite od kompanije. Također ga možete naći online putem baza podataka o registraciji poduzeća ili SEC Edgar baze podataka.

Koje alate koristiti kako bi došli do registra dionica?

  • pitajte kompaniju
  • online baze podataka o registraciji poduzeća
  • SEC Edgar baza podataka

Svaka kompanija ima profil rizika koji naglašava sve potencijalne prijetnje koje kompanija može imati.

Zašto je profil rizika važan?

Može vam pomoći da razumijete izazove s kojima se kompanija susreće i kako se nositi s njima. Također vam može dati uvid u buduće eventualne klijente kompanije.

Kako dobiti profil rizika

Pitajte kompaniju ili potražite njene financijske izvještaje.

Koje alate koristiti za dobivanje profila rizika?

  • Business Risk Navigator – alat omogućen od strane US Small Business Administration
  • upitnik

Frequently asked questions

Što je KYC sukladnost?

KYC sukladnost je proces provjere identiteta vaših klijenata. To se obično obavlja prikupljanjem informacija i dokumenata klijenta, kao što su vozačka dozvola ili putovnica.

Koji su različiti tipovi KYC verifikacije?

Najčešći su potvrda identiteta i adrese. Prvo se potvrđuje kopijom vozačke dozvole ili putovnice klijenta, dok se drugo potvrđuje računom za režije ili bankovnom izjavom.

Koje su prednosti kontrolnog popisa za poznavanje klijenata?

Glavna prednost je to što vam pomaže u praćenju informacija klijenata tako da možete biti sigurni da im pružiti najbolju moguću uslugu. Također pomaže u izgradnji povjerenja s vašim klijentima, pošto će oni vidjeti da ste ozbiljni u pogledu njihove privatnosti i sigurnosti.

Koje informacije trebam prikupiti od svojih klijenata?

Vrsta informacija koje trebate prikupiti od vaših klijenata će ovisiti od vašeg poduzeća i koju vrstu proizvoda ili usluga nudite. Međutim, postoje neke uobičajene informacije koje većina poduzeća prikuplja, kao što su ime, adresa i datum rođenja.

Koliko često trebam ažurirati svoj KYC kontrolni popis?

Trebate to redovito raditi, pošto se podaci o klijentima mogu promijeniti tijekom vremena. Također ga trebate ažurirati ako napravite promjene na svojim proizvodima ili uslugama, jer to može utjecati na informacije koje trebate prikupiti od svojih klijenata.

Kako tehnologija može pomoći kod kontrolnog popisa za upoznavanje svojih klijenata?

Automatizacijom procesa prikupljanja i potvrde informacija o klijentima. To može olakšati i ubrzati vašu sukladnost sa KYC zahtjevima. Također vam može pomoći u praćenju podataka o vašim klijentima i aktivnosti tijekom vremena kako bi lakše prepoznali bilo kakve promjene ili rizike.

Koja su četiri elementa KYC-a?

Identifikacija klijenta, temeljita analiza klijenta, neprestani nadzor i upravljanje rizikom. Identifikacija klijenta je proces skupljanja informacija o vašim klijentima, tako da možete potvrditi njihove identitete. Temeljita analiza klijenata je proces provjere jesu li vaši klijenti oni za koje se izdaju. Neprestani nadzor je praćenje informacija o klijentima i njihove aktivnosti tijekom vremena. Upravljanje rizikom je proces procjene i upravljanja rizika povezanog s vašim klijentima.

Koje su posljedice neposjedovanja kontrolnog popisa za upoznavanje klijenata?

Ako nemate kontrolni popis za upoznavanje svojih klijenata, bit će vam teško osigurati sukladnost s KYC zahtjevima. To može dovesti do novčanih ili drugih kazni od regulatornih tijela. Također može dovesti do problema s vašim klijentima, jer možda neće povjerovati u vašu ozbiljnost po pitanju njihove sigurnosti i privatnosti. U ekstremnim slučajevima, može dovesti do optužbi za kriminal.

Kako kreirati kontrolni popis za upoznavanje svog klijenta?

Najjednostavije je koristiti naš vodič kao naputak. Možete ga prilagoditi svojim specifičnom poslovnim potrebama ili zahtjevima.

Povezani resursi

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo