Besplatna proba

Kako pristojno odbiti

Potpuno je prirodno da se čovjek želi svidjeti drugima i traži potvrdu od drugih. Ali, na žalost, koliko god se trudili, ponekad se moramo ne složiti ili odbiti nešto učiniti i reći ne osobi s druge strane. To može biti nevjerojatno teško za one ljude koji se boje povratne reakcije i žele da ih svi vole. Evo nekoliko načina da pristojno odbijete, bilo da se radi o poslu poput korisničke službe ili bilo koje druge svakodnevne situacije.

Ovi savjeti su primjenljivi u u e-porukama, razgovorima uživo, razgovorima telefonom, u aplikaciji za chat ili u bilo kojoj drugoj situaciji u kojoj trebate odbiti nečiji zahtjev.

Prvo se ispričajte

Ovo se može činiti neobičnim savjetom, pogotovo ako objektivno niste učinili ništa loše. Međutim, ispričati se prije nego što kažete ne ima određene prednosti. Prvo obavijestite drugu osobu da dolaze loše vijesti. Drugo, pokazujete empatiju, koja može ublažiti i najteže udarce. Tako jednostavno pristojno odbijate.

Ne okolišajte

Ako na neko pitanje izradite razrađen odgovor samo da biste odbili njegovu molbu, mogu se dogoditi dvije stvari.

Prvo, mogli bi pomisliti da lažete zbog toga koliko je detaljan Vaš odgovor.

Drugo, pronaći će način da Vas nagovore da kažete da pronalazeći rupu u Vašem odgovoru.

Dakle, umjesto da uzmete deset minuta da objasnite zašto govorite ne, učinite to brzo i bezbolno. Bit će iskrenije i manje su šanse da kasnije dođe do argumenta.

Dakle, umjesto: “Žao mi je, ali ne mogu Vas sutra odvesti na kolodvor, jer moja kći ima satove plivanja i ako joj promaknu, šanse za odlazak na državno prvenstvo su u opasnosti.

Jednostavno recite…

Koristite pravu riječ

Ponekad uljepšavanje situacije može donijeti više štete nego koristi. Umjesto da pronađete načine kako ublažiti udarac, budite hrabri i upotrijebite pravu riječ s osobom koja razgovara s vama.

Na taj način osoba koja sluša neće sumnjati da je Vaš odgovor negativan. Ovo je najlakše rješenje od svih, ali istodobno i najrizičnije jer se možete izreći netaktično ili previše izravno.

Recite NE dva puta, ako morate

Ponekad će ljudi nastaviti da inzistiraju nakon što prvi put čuju da odbijate njihov zahtjev. Mogli bi pomisliti da je moguće promijeniti Vaše mišljenje ili da nakon dovoljno uvjeravanja možete popustiti. Jednostavno (i pristojno) potvrdite svoj negativan odgovor.

Proslijedite ih nekom drugome

Jedna od situacija kada ljudi nemaju problema da čuju ne jest kada ih pošaljete nekome drugome tko bi mogao biti od veće pomoći. Na taj način, oni to neće smatrati odbijanjem, nego pomoći pri dobivanju onoga što im zaista treba. Naravno, prvo se pobrinite da osoba kojoj ih šaljete može obaviti taj zadatak.

Zrcalite njihov zahtjev

Kad smo već kod empatije, jedna od najboljih taktika da se izvučete sa negativnim odgovorom je zauzimanje istog stava kao i oni. Ako imate tešku situaciju (ili osobu) s kojom imate posla, to Vam može pomoći da Vaš odgovor izgleda ne toliko negativan. Baš kao i u prethodnom scenariju, odgvor započnite na lijep način prije nego što odbijete.

Predložite alternativu

Svakako, dobivanje ne kao odgovora neće prijati za osobu s druge strane. Međutim, ako im date alternativu koja se čini jednako dobrom, vjerojatno će puno bolje prihvatiti odbijanje.

To nije uvijek mogućnost, jer ponekad ne postoji alternativna opcija. Također, imajte na umu da davanje alternative može otvoriti nepotrebnu raspravu.

Odgovorite im

Često nečiji zahtjev jednostavno nije moguće odmah ispuniti. Možda ne znate je li moguće, trebate odobrenje druge osobe ili može biti nešto sasvim drugo. U tim situacijama recite osobi da ćete provjeriti i javiti joj se kasnije. Naravno, pobrinite se da im se stvarno javite.

Primjer iz stvarnog života:

Kako odbiti pozivnicu?

Pogledajmo konkretan primjer. Kako odbiti pozivnicu za vjenčanje? Ako ne možete prisustvovati vjenčanju ili možda ne želite doći na vjenčanje, odgonetanje kako da odbijete poziv može predstavljati poteškoću.

Primjeri kako odbiti poziv na vjenčanje:

Zaključak

Reći ne ili pristojno odbiti jedna je od najtežih stvari, bez obzira na situaciju, osobu ili jezik. Ovi savjeti pomoći će Vam da lakše kažete NE i izbjegnete neugodne situacije s osobom s druge strane. Ako želite saznati više, pogledajte naš članak Komunikacija sa korisnikom kako biste proširitli svoje znanje.

Saznajte sami

Znanje je snaga, ali samo kad se provodi u praksi. Testirajte sve u našoj akademiji upravo unutar LiveAgent-a.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.