Primjeri loših emailova

Kao brz i učinkovit način stupanja u kontakt s ljudima, email je važan dio poslovne komunikacije. On može biti odličan način gradnje veza s potencijalnim klijentima, postojećim klijentima, članovima tima, dionicima i potencijalnim suradnicima.

Međutim, ako niste oprezni, vaši emailovi mogu ispasti neprofesionalni ili čak nekulturni.

U ovoj blog objavi ćemo pogledati neke primjere loše napisanih emailova i raspraviti kako možete izbjeći iste pogreške.

Važnost primjera loših emailova

Email je jedan od najvažnijih alata za svakog vlasnika poduzeća ili zaposlenika, pošto se ova metoda komunikacije može koristiti za sve, od marketinga do kontakta putem cold emaila i korisničke službe. Međutim, ako se ne odradi kako treba, email može donijeti više štete nego koristi.

Zato je korisno imati nekoliko primjera neprofesionalnih email praksi, kako bi se mogli podsjetiti prije slanja bilo kakvih poruka potencijalnim klijentima ili kolegama.

Znajući što ne treba raditi, moći ćete pisati učinkovite poslovne emailove umjesto onih koji se i ne otvore ili – još gore – naštete vašem profesionalnom imidžu.

Kako izbjeći loše naslove emaila

Naslov svakog emaila koji pošaljete treba biti koncizan i relevantan za sadržaj poruke. Dakle, uvijek navedite temu vašeg emaila u naslovu, umjesto općenitih fraza kao što je “Pozdrav”.

Na primjer, ako šaljete email da se povežete s nekim koga ste sreli na nedavnom događaju, naslov kao što je “Bilo mi vas je drago upoznati na konferenciji posljednji tjedan” će ponuditi dosta konteksta primatelju. Oni će točno znati o čemu je email i bit će puno učinkovitije nego samo “Hej, povežimo se”, što će se vjerojatno ignorirati ili preskočiti u prepunom poštanskom pretincu.

Srdačan pozdrav od - predložak

Pojašnjenje teme vašeg emaila u samom naslovu je još važnije kad šaljete cold emailove, pošto primatelj neće prepoznati ime pošiljatelja.

Kada email bude odgovoren i konverzacija se nastavi, naslov obično počinje sa “RE”. To je prihvatljiva praksa sve dok se tema razgovora ne mijenja. U tom slučaju je najbolje promijeniti naslov tako da ostane relevantan za trenutnu temu i kreirati novi email thread.

Dodatno, uvijek trebate izbjegavati korištenje velikih slova ili previše uskličnika u vašem naslovu, jer to može izgledati agresivno ili neprofesionalno. Nadalje, korištenje tog formata ili načina pisanja može pokrenuti spam filtere i spriječiti da vaša poruka dođe u glavni poštanski pretinac primatelja.

Primjeri loših naslova emailova

  • HITNO!!!!
  • Trebamo razgovarati
  • Mogu li pokupiti par informacija od tebe?
  • Brzo pitanje
  • Samo da se javim
  • Hej!
  • Kako ste?
  • Re: Re: [Tema]
  • Fwd: Fwd: [Tema]
  • Jeste li vidjeli ovo???

Kako ne napisati loš email

Za sadržaj emaila je važno koristiti uljudan i profesionalan ton. To znači bez korištenja slenga, skraćenica ili žargona koje primatelj možda neće razumjeti, kao i emotikona kojima nije mjesto u formalnom razgovoru.

Također je najbolje da izbjegavate šale, dosjetke ili sarkazam, pošto se teško prebacuju u pisani oblik i mogu dovesti do čudnih ili čak neugodnih nesporazuma. Isto vrijedi za pritužbe ili tračeve o kolegama ili privatnom životu, što treba biti ograničeno na privatne emailove.

Dodatno, neka vaše email poruke budu što kraće i jasnije moguće. Nitko ne želi čitati duge i nabacane emailove, tako da odmah prijeđite na stvar i stavite sve relevantne informacije ili privitke na stol.

Loši primjeri emailova - Jeste li vidjeli ovo???

Pretjerano korištenje velikih slova u sadržaju emaila ili u ovom slučaju, naslovu, također može izgledati agresivno i potencijalno pokrenuti spam filtere. Korištenje različitih boja i/ili fontova je također nepotrebno jer se prilagođeni tekstovi primatelju mogu i dalje pojaviti s osnovnim izgledom ili još gore, ne pojaviti se uopće.

Početak vaše poruke korištenjem loše ili neučinkovite fraze je još jedan od načina na koji ćete zasigurno ostaviti loš dojam. Neke od najčešćih su “Hej” i “Nadam se da ste dobro”. Ove fraze su klišeizirane i prečesto se koriste.

Oblikovanje vašeg emaila u bilo što osim poslovnog pisma je još jedan od previda. To uključuje već spomenuta velika slova, boje i fontove, kao i dodavanje videa ili slika koji nisu relevantni za raspravu.

Još jedan od elemenata lošeg emaila bi bilo uključivanje nejasnih poziva na akciju (CTA) ili njihovo pretjerano korištenje. Upute za email primatelja koje im govore što iduće uraditi, kao što su “Molimo vas da nas nazovete što je prije moguće” mogu biti učinkovite. Međutim, ako su vaši CTA neodređeni ili ih ima previše, mogu biti potpuno ignorirani.

Što može biti uključeno u loš email

  • Sleng
  • Skraćenice
  • Žargon
  • Emotikoni
  • Šale
  • Dosjetke
  • Sarkazam
  • Pritužbe
  • Tračevi
  • Previše informacija
  • Predugi odjeljci teksta
  • Previše velikih slova
  • Nepotrebno korištenje boja i/ili fontova
  • Loša ili neučinkovita početna fraza
  • Nebitne slike, videa ili drugi formati
  • Nejasni ili pretjerani CTA
  • Slika osobnog potpisa
  • Predugo odricanje od odogovornosti ili tekst nakon potpisa

Primjeri i predlošci neprofesionalnih emailova

HITNO!!!!

Hi [Name]!

Sorry to bother you, but I need help with [Pain Point] IMMEDIATELY!!!

PLEASE GET BACK TO ME ASAP!

Thanks in advance!!

[Your Name]


Trebamo razgovarati

Hey,

How’s it going?
Do you have time for a quick call? I need to ask you for a favor.

Cheers,
[Your name]

Subject: Can I pick your brain?
I’m just wondering if you could do me a quick favor?

I was hoping you could call me back at your earliest convenience. Please let me know if that works for you.

Thanks


Brzo pitanje

Hello [name],

I hope thus email finds you well. I wad wondering if you could help me out with a [Pain Point] I’m facing.

I’ve tried reaching out to [Colleague’s Name] but their too busy right now, so you’re help would be much appreciated.

Kind Regards,

[Your Name]


Samo da se javim

Dear [name],

Thank you for your email. I apologize for the inconvenience. However, I can not help you with that problem.

Please call customer service at [phone number].

Thank you for your time.

Sincerely,

[Your name]

The contents of this message and any attachments are confidential. If you have received this email in error, please inform us by replying to this message and then delete it. Copying, forwarding, or in any way revealing the contents of this email or any attachments to anyone is forbidden. The integrity and security of this email cannot be guaranteed over the Internet, hence the sender is not liable for any damage that this message may cause.


Hej!

Hello [Name],

I’m [Your Name], a [Position] from [Company Name].

[Website]

We sell [Product/Service], which helps people in [Industry] solve [Pain Point].

[More Info]

If you would like more information, you can go to the [Product/Service] page by clicking below.

[Click]

If you have any questions, please don’t hesitate to get in touch with me and I’d be happy to answer.

[Questions?]

Kind Regards,

[Your Name]

[LinkedIn]


Kako ste?

Hi [Name]

Good to catch up with you yesterday. It would be good if you have time to talk again soon to carry on discussing [Topic]. I think we could do some great things together.

By the way, have you heard about what happened with [Colleague’s Name]? We’ll have to chat about it in person next time!

Best wishes,

[Your Name]


Re: Re: [Tema]

Hi all,

Me again

Sorry, I forgot to include the attachment.

Here it is this time:

[Attachment]

Best,

[Your Name]

—————————————————————————–

Hi all

Further to our discussion last week about [Topic], I’m attaching a document below with all of the additional information you might require.

Best,

[Your Name]

—————————————————————————–

Thanks for attending the meeting yesterday. I’ll be sending out some more details next week.

Best,

[Your Name]


Fwd: Fwd: [Tema]

Hi all

Would anyone know how to help [Name] with [Pain Point] (please see the messages below)?

This is outside my area of expertise.

Best

[Your Name]

—————————————————————————–

Hello [Your Name],

I’ve just received the message below and thought you might be able to help more than me.

Please let me know and get back to [Name] directly if you would be able to offer any assistance.

Kind Regards,

[Colleague’s Name]

—————————————————————————–

Dear [Colleague’s Name]

Name of Mutual Contact] suggested that I get in touch, as they think that your knowledge in [Area of Expertise] could help me solve [Pain Point] that I’m facing.

If you would be able to assist me in any way, it would be great to schedule a call whenever you have time.

Sincerely,

[Name]


Jeste li vidjeli ovo???

Hi everyone,

Thought you might enjoy this!

[Inserted gif]

[Your Name]

Loše email prakse

  • Uključivanje previše primatelja u “To:” polje – koristite email popise ako šaljete poruku za više ljudi odjednom.

  • Uključivanje ljudi u razgovor bez njihovog znanja – uključite nekoga u razgovor samo uz njegov pristanak, inače to može dovesti do nesporazuma.

  • Zaboravljanje privitka spomenutog u emailu – ovo je česta greška i može biti frustrirajuća za osobu kojoj šaljete email. Onda ćete morati poslati popratni email s privitkom te vjerojatno dodatno zakrčiti ulaznu poštu primatelja.

  • Slanje velikih privitaka – umjesto toga, ako šaljete veliku datoteku, učitajte je na uslugu cloud pohrane kao što je Google Drive ili Dropbox i podijelite poveznicu. 

  • Nepotrebno odgovaranje svima – uključite sve u razgovor samo ako je vaš odgovor relevantan za baš svakoga od njih.

  • Beskrajno prosljeđivanje – izbjegavajte slanje emaila koji je proslijeđen toliko puta da se osnovna poruka jedva razaznaje. Ako prosljeđujete prethodni email, skratite ga na relevantne dijelove.

  • Neuključivanje pozdrava (kao što je Štovani) ili završne fraze (npr. Srdačan pozdrav) – to je osnovni bonton koji se ne smije zaboraviti.

  • Izostavljanje “from” imena – ako ne uključite vaše ime u email, primatelj možda neće znati tko ga šalje. To može biti posebno zbunjujuće ako odgovarate na email thread gdje su imena drugih sudionika vidljiva.

  • Izostanak kolekture vašeg emaila prije slanja – uvijek si dajte malo vremena da provjerite vaše poruke prije slanja, kako bi izbjegli sramotne greške u tipkanju ili gramatičke greške.

  • Slanje emaila kada ste iziritirani – uvijek je najbolje pričekati par sati (ili još bolje, dan) prije slanja neke od bijesnih poruka koju ćete poslije zažaliti.

  • Pisanje emaila za nešto što ste osobno mogli reći primatelju – ako je moguće, često je bolje imati pravi razgovor umjesto da raspravljate putem emaila.

  • Izostanak korištenja profesinalne email adrese – ako vaš email izgleda nešto kao “iluvkitties@gmail.com”, vrijeme je da kreirate novi za poslovne svrhe.

  • Nedovoljna personalizacija kao rezultat nedovoljnog istraživanja – generičke poruke će se vjerojatnije ignorirati. Dajte si vremena da proučite vašeg primatelja i njegove interese prije nego krenete pisati email.

  • Nedostatak koristi za primatelja – svaki email treba imati svrhu i ta svrha treba biti jasna za osobu kojoj je šaljete. Pobrinite se da je vaša poruka nešto što će oni smatrati korisnim ili zanimljivim.

  • Potpuni izostanak potpisa – u najmanju ruku, uključite vaše ime i kontakt informacije kako bi primatelj znao kako stupiti u kontakt s vama. Također možete dodati naziv vašeg posla, kompaniju i druge relevantne stvari kao što su profili društvenih medija.

  • Slanje poruka pogrešnim primateljima – iako je prilično sramotno, može se dogoditi lakše nego što mislite. Uvijek dvaput provjerite primatelja (primatelje) prije slanja.

Get rid of your bad email practices

Templates by LiveAgent will help you improve your communication, all you have to do is choose the right one.

Sažetak

Loši poslovni emailovi vas mogu koštati vremena, novca i klijenata. Zapamtite da trebate provjeriti svoje poruke, poštovati vrijeme primatelja i pobrinuti se da vaš email ima svrhu.

Slijedeći naše jednostavne savjete i ne ponavljajući loše primjere navedene iznad, sigurno ćete ostaviti dobar dojam u vašoj poslovnoj prepisci.

Frequently asked questions

Što uzrokuje da ljudi griješe u svojim poslovnim emailovima?

Najčešći razlozi su žurba i nedostatak provjera poruka te nepoznavanje email bontona. Neki od drugih uzroka pogrešaka su pogrešno stanje uma (kada ste frustrirani i slično), nedostatak koncentracije (npr. kada ste umorni) ili ometanja (na primjer, od ostalih ljudi u uredu).

Zašto je važno izbjeći pogreške u poslovnim emailovima?

Te pogreške mogu naštetiti vašem profesionalnom imidžu. Ako napravite pogrešku u emailu, ona se može loše odraziti na vas i vašu kompaniju. Dodatno, ako niste oprezni, možete slučajno poslati osjetljive informacije pogrešnoj osobi. Stoga je uvijek najbolje biti oprezan i dvaput provjeriti napisano prije nego ga pošaljete.

 

Kako mogu izbjeći pogreške u mojim poslovnim emailovima?

Prvo, dajte si vremena da naučite sve o pravilnom email bontonu. Drugo, provjerite vašu poruku prije slanja. Na kraju, ako niste sigurni u vezi nečega, nemojte oklijevati da pitate kolegu ili prijatelja za pomoć.

Koga trebam kontaktirati ako imam pitanja o bontonu poslovnih emailova specifičnom za moju kompaniju?

Kontaktirajte odjel za ljudske resurse vaše kompanije, internu bazu znanja, stranicu akademije ili se pozovite na bilo koji od bezbroj online resursa za tu temu. Također možete pitati kolegu ako hitno trebate savjet, no budite svjesni da njegov odgovor ne mora nužno biti točan.

Koje je najbolje vrijeme za slanje poslovnog emaila?

To ovisi o situaciji i primatelju, ali općenito je najbolje izbjeći slanje emailova kasno navečer ili rano ujutro. U to vrijeme primatelj možda neće moći pročitati vašu poruku ili odgovoriti odmah na nju. Ljudi često provjeravaju svoje emailove na početku radnog dana ili tijekom pauza kao što je pauza za ručak, tako da je to optimalno vrijeme za slanje emailova kako bi oni imali najveći mogući utjecaj.

 

Nazad na predloške Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo