Borite li se da vas druga strana čuje tijekom VoIP poziva? Uzrok može biti standardni problem pod nazivom tik ili VoIP tik (tj. protokol prijenosa glasa putem interneta).
Što je VoIP tik?
VoIP tehnologija pretvara zvuk vašeg glasa u podatke pod nazivom paketi. Ovi glasovni paketi se onda prebacuju putem interneta i opet pretvaraju u originalni zvuk.
Nažalost, odgode i problemi ponekad imaju utjecaj na poziv. Kada se dogodi gubitak paketa, kvaliteta vašeg zvuka pati. U najboljem slučaju, odgoda u prijenosu paketa će značiti kraće smetnje. U najgorem slučaju, tikovi paketa znače gubitak cijelih riječi. Na sreću, gubitak cijelog paketa može biti i neprimjetan. Međutim, kada se više paketa izgubi, cijeli niz paketa može biti poremećen. To znači da će cijeli vaš razgovor biti gadno poremećen.
Što je tik mreže?
Tik mreže se odnosi na količinu odstupanja u latenciji primanja paketa. Na primjer, prvi paket stiže za 5 milisekundi, drugi za 10 milisekundi i mreža paketa stiže za 30 milisekundi. U ovome primjeru, latencija mreže progresivno postaje gora. Ako se to dogodi za VoIP promet, vaša konverzacija može postati teško razumljiva. To može biti uzrokovano zakrčenjem mreže ili neadekvatnom VoIP brzinom zbog spore internet konekcije.
Sve mreže imaju određeni stupanj tikova mreže. Male interne mreže kao što su privatna mreža dva računala u istoj sobi bi općenito imala tik mreže blizak nuli. Kao kontrast tome, globalna kompanija može imati mrežne konekcije na većem broju različitih lokacija, samim time i više tikova.
Uzroci tikova tijekom VoIP poziva
Kako bi razumjeli kako problemi s tikovima rezultiraju lošom kvalitetom poziva, korisno je razumjeti izvore tikova. Neki izvori loše kvalitete poziva se mogu lako popraviti od strane vašeg pružatelja VoIP telefonskih usluga. Drugi uzroci loše kvalitete zvuka, kao pogrešno konfiguriran ruter, se mogu pokazati izazovnijima.
brzine preuzimanja i učitavanja – Brzina interneta je često faktor kada imate lošu kvalitetu poziva na video pozivima ili VoIP telefonskim pozivima. Nadogradnja vašeg bežičnog rutera ili plaćanje bržeg interneta može pomoći.
pogrešno postavljena mreža – Promjena postavki vaše mreže kako bi dali prioritete telefonskim pozivima može pomoći odmah. Zatražite od vašeg odjela za operacije mreže (ili IT podrške) da vam pomognu s pogrešno postavljenom mrežom.
pokvaren hardver – Hardver se tijekom vremena kvari, kao rezultat upotrebe. Na primjer, možda vam je pokvaren Ethernet kabel koji povezuje vaš laptop s internetom. U tom slučaju će se pojaviti nerazumljivi pozivi i problemi s kvalitetom zvuka.
nekorištenje poslovnog VoIP-a – Poslovni VoIP sustavi su dizajnirani za visokokvalitetne VoIP pozive. Korištenjem VoIP sustava za obične potrošače ćete teško izbjeći probleme s kvalitetom kao što je sjeckanje zvuka. Zato vaši uvjeti za VoIP trebaju biti jasni u vezi s prihvatljivom razinom tikova.
Postavke kvalitete VoIP poziva – Ponekad je potrebno provesti malo vremena detaljno pregledavajući postavke i značajke vašeg ponuđača VoIP usluga. Početne postavke nisu uvijek prikladne za vašeg pružatelja internet usluga ili vašu mrežnu opremu. Također potražite napredne funkcije kao što su jitter buffer i audio poništavanje jeke.
Učinak tikova na VoIP pozive
Kada smo riješili tehnički pregled, vrijeme je da pokrijemo osnovne praktične točke. Kako točno velik broj tikova utječe na vaše VoIP pozive? Postoje dva glavna načina kako tikovi utječu na vašu VoIP uslugu.
odrezane riječi – Male količine tikova uzrokuju relativno male probleme s kvalitetom. Na primjer, jedna ili dvije riječi u rečenici mogu biti nerazumljive.
smetnje i prekidi u usluzi – Sa slabijom internetskom vezom, vaši pozivi mogu biti prekinuti po nekoliko sekundi. Posebno loš VoIP tik može uzrokovati i potpuni prekid razgovora.
Kako provesti test tikova mreže?
Niska razina tikova će imati minimalan utjecaj na vaš audio signal. Preporučuje se da testirate razinu tikova mreže prije važnih poziva. Na sreću, postoje besplatni testovi propusnosti koje možete koristiti kako bi usporedili svoju mrežnu vezu sa standardima industrije.
Razmislite o isprobavanju jedne od sljedećih aplikacija za test tikova mreže.
Solar winds test tikova – Ovaj projekt uključuje besplatnu probu, tako da ga možete u potpunosti iskušati 30 dana.
PRTG nadzor mreže – Ova aplikacija za testiranje tikova mreže je besplatna za korištenje 30 dana.
Ako ne želite koristiti specijalizirani softverski alat, možete ručno procijeniti tikove. Otvorite prozorčić za naredbe (za Windows – pritisnite Windows gumb i upišite CMD) i izvršite ping naredbu za web stranicu. Onda možete zalijepiti vaše rezultate u kalkulator tikova.

Koji je dobar rezultat za tikove?
Dobar rezultat za tikove je manje od 30 ms (tj. 30 milisekundi).
Koja količina tikova je prihvatljiva za VoIP?
Ciljajte na tikove od 30 milisekundi ili manje kako bi izbjegli probleme s tikovima za vrijeme poziva unutar vaše VoIP usluge. Kako bi dalje poboljšali izvedbu, smanjite količinu tikova na minimum. Na primjer, koristite tehnologiju za kvalitetu usluge (QoS) kako bi prioritizirali VoIP pozive.
Koliko tikova je loše za VoIP?
Općenito, VoIP usluge će imati problema kada tikovi pređu 30 milisekundi. Kako bi poboljšali kvalitetu vaših poziva, postoji nekoliko područja koja možete pogledati.
kvaliteta usluge – Neki ponuđači VoIP usluga vam mogu pomoći smanjiti tikove na prihvatljivu razinu s tehnologijom za kvalitetu usluge.
Ponuđač internetskih usluga – Sveukupna brzina vaše internetske veze je značajan faktor. Dakle, razmislite o traženju savjeta od vašeg ponuđača internetskih usluga kako poboljšati izvedbu.
postavke – Uzmite dovoljno vremena da potanko istražite postavke vaše bežične mreže. Ako imate osnovni bežični ruter, prebacivanje na Ethernet kabel je dobra opcija.
Koji su razlozi čestih tikova?
Postoji više razloga za dugotrajne tikove. Provjerite sve faktore kako bi uspješno prepoznali problem.
brzina interneta – Započnite s pregledom maksimalne brzine koju nudi vaš ponuđač internetskih usluga. Mala brzina interneta je glavni uzrok čestih tikova, tako da se potrudite dobiti najbrži internet koji možete priuštiti.
brzine učitavanja i preuzimanja – Idući razon čestih tikova je sporo preuzimanje i učitavanje.
mrežni promet – brzina VoIP-a može patiti ako je vaš mrežni promet prezakrčen. Kako bi riješili ovaj izazov, programirajte vaš ruter s naglaskom na brzinu VoIP-a.

Savjeti za popravljanje tikova
Postoji nekoliko načina da smanjite tikove i dobijete bolje VoIP pozive.
Uvjeti za VoIP – započnite s pregledom minimalnih uvjeta za VoIP pozive.
postavke bežičnog rutera – Pregledajte postavke i značajke na vašem ruteru. Na primjer, bit će brži ako koristite frekvenciju od 5 GHz umjesto one od 2.4 GHz.
upravljanje mrežom – Ako je poslovni rast prioritet, upitajte vaš mrežni odjel da vam pomogne smanjiti tikove. Oni mogu imati dodatne savjete koje možete iskoristiti za rješavanje problema s nedovoljnom mrežnom propusnosti.
Looking for the best VoIP provider for you?
LiveAgent offers integrations with plenty of VoIP providers, making it easy to choose the best one that fits your needs. Curious about the options?
Frequently asked questions
What is VoIP jitter?
VoIP jitter is a problem that affects the quality of VoIP calls. It is defined as a variation in the delay of received packets during calls. When the delay in receiving packets is high, the call may have audio quality problems.
What is a network jitter?
Network jitter is a situation where there is a significant variation in the latency of receiving packets. It can affect online gaming, video conferencing, and other Internet activities.
What causes jitter on VoIP calls?
The leading causes of jitter include a misconfigured network, faulty hardware, and low Internet speeds. Jitter can also be caused by failing to use quality of service settings properly.
What are the effects of jitter on VoIP?
The main effects of jitter on VoIP calls include dropped calls, missing words, and service disruptions.
What does VoIP jitter sound like?
VoIP jitter is a difficult-to-understand conversation. You may not hear half the words spoken by the other person. Likewise, the person you are speaking to may not be able to hear you properly.
How do you calculate jitter?
The easiest way to calculate jitter is to use a jitter software tool. For example, you can download the Solar winds jitter test app or the PRTG network monitor tool. Both of these tools offer free trials.
What is acceptable jitter for VoIP?
The acceptable jitter for VoIP calls is 30 milliseconds.
Why is my jitter high?
Your jitter may be high for several reasons. First, your Internet connection may be too slow to support VoIP calls. Second, there may be too many demands (e.g., online gaming, VoIP calls, video streaming, etc.) on your connection. Third, your router may not be configured to prioritize VoIP calls (i.e., quality of service settings).
How to fix jitter for VoIP calls?
There are a few easy ways to fix jitter for VoIP calls. Start by switching to an Ethernet cable because it offers higher speeds than wireless. Next, close non-VoIP programs during VoIP calls to maximize your bandwidth. If those steps do not help, try to use quality of service settings to prioritize your VoIP calls.