Glasovno korisničko sučelje

Što je glasovno korisničko sučelje?

Glasovno korisničko sučelje ili VUI služi za interakciju s uređajima putem glasovnih naredbi. VUI nudi rješenje za umor uzrokovan ekranima, što je ozbiljan problem za većinu ljudi, jer omogućuje potpunu kontrolu nad aplikacijama i uređajima bez potrebe za gledanjem u ekrane.

VUI koristi tehnologiju prepoznavanja zvuka i obradu prirodnog jezika kako bi pretvorila jezik korisnika u naredbe. To vam pruža potpunu handsfree kontrolu. Korisnici to smatraju korisnim, na primjer tijekom vožnje ili kuhanja, jer mogu putem glasa pretražiti sve potrebne informacije. Osobe s invaliditetom to također smatraju dragocjenim, jer im omogućuje korištenje uređaja korištenjem glasa, bez potrebe za fizičkom interakcijom.

Primjeri VUI-ja

Najpoznatiji glasovni AI koristi velika petorka tehnoloških kompanija – Microsoft, Apple, Google, Meta (prijašnji Facebook) i Amazon. Velik broj tehnološki potkovanih korisnika je već upoznao popularne glasovne pomoćnike kao što su Amazonova Alexa ili Appleova Siri.

Međutim, zadnjih par godina VUI nije više rezerviran samo za tehnološke divove. Sve više i više kompanija razvija vlastite verzije VUI-ja zbog njegove popularnosti među klijentima.

Vrste VUI uređaja

Neki od različitih tipova uređaja s glasovnim sučeljem uključuju:

  • pametne telefone

  • laptope i stolna računala

  • nosive uređaje – pametne satove

  • audio sustave, pametne zvučnike, pametne TV-ove

Glasovno korisničko sučelje

VUI u okruženju korisničke službe

Najpoznatija vrsta glasovnog korisničkog sučelja u korisničkoj službi je IVR (interaktivni glasovni odgovor). To je automatizirani telefonski sustav koji koristi tehnologiju prepoznavanja govora za interakciju s pozivateljima. IVR omogućuje rješavanje upita klijenata bez potrebe da on zapravo razgovara s predstavnikom korisničke službe. To olakšava klijentima rješavanje problema jer ne moraju čekati. Agenti korisničke službe također imaju koristi od ovog sustava jer ne moraju neprestano odgovarati na jednostavna pitanja i mogu se fokusirati na zahtjevnije zadatke.

IVR sustav

Kako dizajnirati glasovno korisničko sučelje?

Ovih nekoliko koraka trebate imati na umu prilikom dizajniranja glasovnog korisničkog sučelja:

Provedite korisničko istraživanje

Trebate shvatiti profil korisnika na kojeg ciljate. Kada upoznate publiku koja će kupiti vaš proizvod, možete identificirati karakteristike i sposobnosti koje vaš VUI uređaj mora imati.
Amazonova Alexa je odličan primjer razumijevanja profila korisnika i pružanja svega što korisnici žele. To obuhvaća široku paletu opcija, od vremenske prognoze do kontrole pametnih uređaja.

Učite o anatomiji glasovnih komandi:

Kada korisnik da naredbu AI pomoćniku, ona se sastoji od tri komponente:

  • namjera – To je cilj korisnikove glasovne naredbe. Namjera može biti visoko precizna – na primjer, reprodukcija određene pjesme. Može biti i niske preciznosti – neodređena, tako da AI mora postaviti dodatna pitanja.

  • izgovor – To je način na koji korisnik izgovara glasovnu naredbu koja je okidač za određeni zadatak.

  • slot – To je neobavezna ili obavezna varijabla u glasovnoj interakciji. Na primjer, ako korisnik želi rezervirati hotelsku sobu za određeni datum, slot će biti taj datum.

Analizirajte konkurenciju

Kada dizajnirate VUI, uvijek provjerite načine na koje konkurencija implementira automatsko prepoznavanje govora i glasovnu tehnologiju u proizvode. To će vam pomoći da dizajnirate proizvod koji će riješiti bolne točke klijenata na koje vaša konkurencija nije mislila.

Testirajte vaš proizvod

Testirajte glasovno sučelje i glasovni dizajn. Odradite par testova unutar kompanije ili zaposlite treću stranu za to. Trebate biti sigurni da glasovna interakcija teče na prirodan način. Nitko se ne želi osjećati kao da priča s robotom, tako da se trebate pobrinuti da vaš VUI uređaj oponaša prirodni ljudski razgovor.

5 načela dobrog VUI-ja

Omogućavanje korisnicima da imaju potpunu kontrolu nad svojim uređajima bez potrebe za fizičkom interakcijom s njima zna biti nezgodno.

Pogledajmo nekoliko načela na koja morate obratiti pažnju kada dizajnirate VUI.

  • dobro definirana ciljana publika – VUI proizvod koji ispunjava potrebe svoje ciljane publike će postići bolji angažman klijenata i dugotrajnije zadržavanje.

  • proces uključenja korisnika – Edukacija korisnika pomaže klijentima da se prilagode na glasovno iskustvo.

  • fizički elementi – Uključite neke fizičke elemente u vaš VUI uređaj, kao što je gumb za paljenje. Time osiguravate alternativni način interakcije s uređajem, ne samo putem glasovnog sučelja.

  • mapiranje tijeka razgovora – Proučite tijek razgovora kako bi vaš VUI bio lak za navigaciju. Na primjer, korisnici se mogu zbuniti i frustrirati kada IVR ponudi previše opcija za izabrati.

  • slojeviti dizajn – Glasovna interakcija između korisnika i uređaja bi trebala biti dvosmjerni razgovor.

Ovo su osnovni savjeti, ne potpuni vodič za dizajn pouzdanog VUI uređaja. Trebate se fokusirati na potrebe vaše baze korisnika i dizajnirati vaš VUI proizvod sukladno tome. Zatražite povratne informacije, slušajte njihova iskustva i analizirajte njihovo ponašanje. Na taj način ćete moći kreirati proizvod koji će vaši klijenti smatrati korisnim i uživat će u njegovom korištenju.

Glasovno korisničko sučelje - Glasovni pomoćnik

Prednosti VUI-ja

Potpuno handsfree iskustvo

Kada telefon zvoni u okolnostima kada se korisnik ne može javiti i prisloniti ga na uho, VUI spašava stvar. Dalje, tehnologija glasovnog pretraživanja se često koristi kući, kao i u poslovnom okruženju.

Pristupačnost

VUI je odlična opcija za ljude koji imaju tjelesna oštećenja. VUI uređaji mogu čitati tekst slijepim i slabovidnim osobama ili pretvarati glasovne poruke u tekst za gluhe i nagluhe osobe. Za većinu ljudi s invaliditetom, fizička interakcija s uređajima je izazovna. Dakle, VUI alati su potrebni za njihove svakodnevne zadatke.

Brzina

Jednostavno rečeno, puno su brži od tipkanja. Nadalje, gašenje svjetla u spavaćoj sobi kada već ležite na krevetu je puno lakše ako jednostavno kažete Google asistentu da to uradi.

Multitasking

Virtualni pomoćnici kao što je Google Home omogućuju korisnicima da kontroliraju hrpu pametnih uređaja istovremeno, kao što su TV-ovi, kuhala za vodu, mikrovalne pećnice i slično.

Multitasking - ilustracija

Fleksibilnost

Glasovna naredba se može izreći na različite načine te i dalje postići željeni ishod.

Nedostaci VUI-ja

Briga o privatnosti

Kada koristie VUI uređaj, vaši privatni podaci se mogu pratiti i prikupljati od strane proizvođača. Postoje optužbe koje tvrde da Amazon Alexa i Google Home prisluškuju privatne razgovore korisnika.

Cijena

Pametni kućni uređaji koji omogućuju interakcije s virtualnim asistentima mogu biti vrlo skupi. Također, ne zaboravimo na veće račune za električnu energiju koje ćete morati plaćati ako posjedujete više ovakvih uređaja.

Glasovni asistenti mogu biti skupi

Kompleksnost razvoja

Iako je popularnost VUI uređaja u porastu, oni su još uvijek vrlo kompleksni i teški za razvoj. Kada kreiraju VUI proizvod. dizajneri moraju savladati izazove kao što su naglasci, pozadinska buka, glasovne nijanse i slično.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!

Frequently asked questions

Što je korisničko sučelje temeljeno na glasu?

To je tehnologija prepoznavanja glasa koja omogućuje korisnicima interakciju sa svojim uređajima korištenjem glasovnih naredbi. Ona omogućuje handsfree iskustvo osiguravajući potpunu kontrolu za različite pametne uređaje. VUI se koristi sve češće u zadnjih nekoliko godina. Najpoznatiji primjeri virtualnih pomoćnika koji koriste VUI tehnologiju su Microsoftova Cortana, Amazonova Alexa, and Appleova Siri.

Kako glasovno sučelje funkcionira?

VUI je kombinacija više tehnologija umjetne inteligencije i strojnog učenja. To uključuje automatsko prepoznavanje glasa, prepoznavanje imena i sintezu govora. VUI tehnologija razumije naredbe korisnika i odgovara na njih putem VUI uređaja.

Kako koristiti glasovnu tehnologiju za rješavanje problema klijenata?

Kao primjer ćemo uzeti dugotrajno vrijeme čekanja u pozivnim centrima za brigu o korisnicima. Odličan način za riješiti ovaj problem je uvođenje sustava za interaktivni glasovni odgovor (IVR). To je značajka za poslovne telefone koja ima interakciju s pozivateljima i daje im izbor putem izbornika. Svaki VUI proizvod je dizajniran da riješi određene bolne točke klijenata. Analizom baze korisnika proizvoda dizajneri mogu pružiti najbolja rješenja različitih problema s kojima se klijenti mogu susresti.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo