Troškovi konverzije

Biti u tijeku vaših financija je ključno, posebno kada procjenjujete ROI za različite poslovne inicijative. Jedna od najvažnijih metrika koje kompanije prate su troškovi konverzije.

Što znači izraz troškovi konverzije?

On predstavlja sve troškove koji su potrebni za postizanje vaših ciljeva konverzije. Definicija izraza je: “Troškovi konverzije su cijena po kojoj poduzeća ili web oglašivači stječu stvarne klijente”.

Većina ih spada u troškove oglašavanja koji izravno rezultiraju većim stopama konverzije. Razumijevanje troškova konverzije je važno jer vam može pomoći procijeniiti učinkovitost vaših oglašivačkih kampanja i odrediti uspjeh vaše marketinške strategije.

Izračun troškova konverzije

Vaši troškovi konverzije uvijek ovise o strategiji koju koristite za postizanje vaših poslovnih ciljeva. Općenita formula za računanje troškova konverzije je:

troškovi konverzije = ukupan trošak generiranja prometa

Ako podijelite ukupan trošak generiranja prometa s ukupnim brojem konverzija, dobit ćete trošak po konverziji (CPC). Ukupan trošak generiranja prometa uključuje trošak vaših oglasa.

trošak po konverziji (CPC) = ukupan trošak generiranja prometa / ukupan broj konverzija

Na primjer, ako koristite PPC (plaćanje po kliku) kampanje, moći ćete pratiti i kontrolirati trošak oglasa. To je moguće zahvaljujući metrici kvalitete rezultata, koja označava relevantnost vaših PPC oglasa i ključnih riječi.

Izračun troškova konverzije - App - Uploads - 2021 - 12 - 01 Keyword.jpg

Kao i s većim brojem ostalih metrika, ovaj model ovisi o industriji i završnom proizvodu. Lijevak konverzije izgleda drugačije za svaki poslovni model. Stoga je važno ne uzimati ove izračune zdravo za gotovo.

Što troškovi konverzije uključuju?

Kada uzmete u obzir sve konverzije koje se događaju na vašoj web stranici, troškovi konverzije mogu uključivati različite faktore. Kako bi precizno izračunali vaše troškove, trebate imati pregled vaše inicijative plaćenog marketinga.

Općenito govoreći, svaki put kada morate platiti kako bi se posjetitelj konvertirao, ti troškovi se dodaju u ukupan zbroj vaših troškova konverzije. Oni mogu varirati, ali predstavljaju vaše napore plaćenog marketinga. Na primjer, ako koristite samo plaćene Google oglase, iznos koji ste potrošili na generiranje prometa je vaš ukupni trošak. Drugačije je ako koristite više plaćenih marketinških kanala. Ako segmentirate ovaj promet i podijelite ga s ukupnim brojem konverzija, dobit ćete vaš trošak po konverziji.

Loga društvenih medija

Ovo su svi mogući troškovi koji mogu biti uključeni u troškove konverzije:

  • Plaćeni oglasi na pretraživačima (Oglasi na Google, Bing i Yahoo pretraživačima)
  • Facebook plaćeni oglasi
  • Twitter plaćeni oglasi
  • Instagram plaćeni oglasi
  • YouTube plaćeni oglasi
  • LinkedIn plaćeni oglasi

Svi ti troškovi padaju u kategoriju troškova konverzije. Njihovo praćenje je ključno za vaš uspjeh jer vam pomaže doseći krajnji cilj marketara, a to je kreiranje najučinkovitije i cjenovno najefikasnije strategije oglašavanja.

Što nije uključeno u troškove konverzije?

Nikad ne zaboravite da plaćeni oglasi nisu jedini izvor prometa vaše web stranice. Ogroman dio prometa vaše web stranice je organski, što znači da ne morate plaćati kako bi izravno doveli potencijalnog klijenta na vašu web stranicu.

Da, možda ste platili SEO specijalista, stručnjaka za pisanje blogova i iskusnog marketara za društvene medije. Međutim, ti troškovi ne spadaju u troškove konverzije. Ovo ne spada u trošak konverzije:

  • Redizajniranje vaše web stranice u svrhu boljeg korisničkog iskustva
  • SEO za vaš sadržaj i web stranicu
  • Redovite blog objave
  • Gostujuće objave
  • Profili društvenih medija

  • Objave na forumu

Ove strategije mogu povećati promet vaše web stranice, ali pošto je on organski, ne spada u definiciju troškova konverzije.

Optimizacija troškova konverzije

Dostupan je širok raspon opcija za kontrolu troškova konverzije, kao što je postavljanje maksimalne cijene koju ste voljni platiti za ciljane ključne riječi ili optimizacija stope konverzije. Kod plaćenog oglašavanja također možete optimizirati troškove konverzije i smanjiti ih, a i dalje izvući najviše od vaše kampanje.

Najlakši način smanjenja troškova konverzije je poboljšanje vaše ocjene kvalitete. To je brojčana vrijednost kvalitete vašeg oglasa, ključne riječi i odredišne stranice.

  • Optimizirajte vaš marketing sadržaja i izaberite najrelevantnije ključne riječi – što je vaš oglas relevantniji ciljanim ključnim riječima, to će vaša ocjena kvalitete biti bolja

  • Napravite poboljšanja na vašoj odredišnoj stranici – koristite A/B testiranje kako bi izabrali najučinkovitiju odredišnu stranicu za vašu ciljanu publiku. A/B testiranje, CTA, prijedlozi vrijednosti i naslovi vam mogu pružiti vrijedne uvide

  • Poboljšajte vaše stope klikanja – poboljšajte primjerke vaših oglasa, precizirajte vaše CTA
LiveAgent-ovi CTA gumbi

Frequently asked questions

Što znači trošak konverzije?

To je zapravo trošak stjecanja klijenta. Trošak konverzije je zbroj svih troškova dobivanja stvarnog klijenta koji je dovršio željenu akciju (događaj konverzije).

Kako računate troškove konverzije?

Troškovi konverzije su ukupni trošak generiranja prometa. Ako koristite alate kao što je Google Analytics da pratite izvore prometa za vašu web stranicu, možete lako vidjeti koliko prometa generiraju plaćeni oglasi i koliko je tih posjetitelja završilo željenu akciju. Ako želite izračunati trošak po konverziji, morate podijeliti ukupan trošak generiranja prometa s ukupnim brojem konverzija u određenom vremenskom periodu.

Što troškovi konverzije uključuju?

Troškovi konverzije uključuju sve vaše troškove plaćenih oglasa. Bilo da koristite plaćeni marketing na društvenim medijima, plaćene oglase u pretraživaču, YouTube plaćene oglase ili bilo koju kombinaciju, sav novac koji potrošite na te kampanje se ubraja u završni iznos troškova konverzije.

Što nije uključeno u troškove konverzije?

Cjelokupan promet vaše web stranice se može podijeliti u dvije grupe - plaćeni i organski promet. Ne zaboravite da se i organski posjetitelji mogu konvertirati. Međutim, pošto niste platili nikakvoj trećoj strani da ih usmjeri na vašu web stranicu, organski promet ne spada u kategoriju troškova konverzije.

Kako smanjiti vaše troškove konverzije?

Možete smanjiti troškove konverzije poboljšanjem ocjene kvalitete vaših plaćenih oglasa i preciziranjem vaše strategije ciljanja. Najbolji način za poboljšanje ocjene kvalitete i smanjenje troškova je optimizacija teksta oglasa, ciljanje relevantnih ključnih riječi i korištenje A/B testova kako bi vaša odredišna stranica i oglasi bili relevantniji.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo