Softver kao usluga (SaaS)

Ako vam je koncept softvera kao usluge (SaaS) nov, došli ste na pravo mjesto. Razložit ćemo vam što je SaaS, što on može učiniti za vaše poslovanje i više.

Također ćemo pokriti najčešće primjere korištenja SaaS-a, kako radi, glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u, kao i cijene.

Što je softver kao usluga?

Softver kao usluga (SaaS) je koncept razvoja i pružanja usluga softverskih aplikacija od strane nezavisnih pružatelja softverskih usluga diljem interneta. Umjesto razvoja, instaliranja i održavanja softvera, ovaj koncept omogućava većem broju korisnika, privatnih i poslovnih, jednostavan pristup SaaS-u putem interneta.

On u potpunosti oslobađa korisnike od kompleksnog upravljanja hardverom i softverom. SaaS softverske aplikacije se također nazivaju i vlasnički softver, softver po zahtjevu ili hostani softver, kao i aplikacije temeljene na internetu.

SaaS aplikacije ne trebaju ništa više od poslužitelja pružatelja SaaS usluga kako bi se mogle pokrenuti. Pružatelj usluga je također zadužen za rješavanje pristupa aplikaciji, uključujući njenu izvedbu, dostupnost i sigurnost. Neke od najčešćih SaaS karakteristika uključuju:

  • arhitekturu za istovremeni pristup više korisnika
  • laku prilagodbu
  • bolji pristup
  • prilagodbu putem jednostavnog sučelja

Za što se koristi SaaS?

SaaS je koristan za klijente, pogotovo ako je riječ o modernim, e-commerce poduzećima koja obavljaju većinu posla putem interneta.

Glavna svrha SaaS aplikacija je ponuda nestandardnih rješenja koja su spremna za korištenje i s lakoćom ispunjavaju različite poslovne potrebe kao što su analiza, izračuni, pohrana i komunikacija.

Značajka za pregled analitike unutar softvera za korisničku službu - LiveAgent

SaaS nudi višestruke koristi i prednosti:

  • SaaS aplikacije se brzo postavljaju
  • cijeli koncept je prilično cjenovno isplativ
  • minimalna infrastruktura
  • SaaS može raditi bilo gdje, sve dok postoji internet konekcija
  • sigurnost i sigurnosno kopiranje
  • visoka stopa uvođenja
  • pristupačnost i skalabilnost
  • kompatibilnost

Pošto korisnik ne mora instalirati i pokretati SaaS aplikacije na vlastitim uređajima ili centrima podataka, može ulagati u druge stvari. Upravo zbog toga je SaaS savršen za poduzeća koja trebaju poboljšati:

  • upravljanje vezama s klijentima (CRM)

  • upravljanje sadržajem
  • upravljanje prodajama
  • upravljanje pristupom
  • upravljanje bazom podataka
  • financijsko upravljanje
  • upravljanje ljudskim resursima (HRM)
  • upravljanje popravkama programa
  • upravljanje projektima

Kako funkcionira softver kao usluga?

SaaS usluge rade putem clouda. Pružatelj cloud usluge će hostati aplikaciju i podatke povezane s njom koristeći vlastite resurse, mrežne usluge, baze podataka, poslužitelje i infrastrukturu. Neovisni dobavljač softvera (ISV) također može koristiti pružatelja usluga cloud aplikacije kako bi hostao aplikaciju u vlastitom podatkovnom centru.

Jedna od najvećih prednosti SaaS-a je da se korisnici ne moraju zamarati s postavljanjem softvera i njegovim održavanjem, a licence za softver nisu potrebne.

On daje klijentima mrežni pristup aplikaciji. Kada su nove funkcije i značajke postavljene, korisnici dobivaju pristup njima.

Primjeri softvera kao usluge

SaaS tržište raste i širi se na nova područja. Ono okuplja različite softverske proizvode i ponuđače. Od malih ponuđača s jednim proizvodom pa sve do dominantnih igrača na cloud teritoriju kao što su Google i AWS. Jedna od najboljih stvari o SaaS proizvodima je ta što su toliko raznoliki.

Variraju od IT alata za poslovnu analitiku i helpdesk softverskih rješenja do video streaming usluga. Postoje i SaaS rješenja za veću poslovnu primjenu, kao na primjer za naplatu, upravljanje vezama s klijentima, upravljanje prodajom i slično.

LiveAgent helpdesk stranica

Neki od najčešćih primjera SaaS proizvoda uključuju:

  • Salesforce
  • LiveAgent

  • Google Workspace aplikacije
  • Microsoft 365
  • HubSpot
  • Trello
  • Netflix
  • Zoom
  • Zendesk
  • DocuSign
  • Slack
  • Adobe Creative Cloud
  • Shopify
  • Mailchimp

Koje su glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u?

SaaS ima brojne prednosti, no naglasit ćemo one najvažnije.

  • SaaS vam omogućuje pristup sofisticiranim aplikacijama – ne traži od korisnika da kupi, instalira, održava ili ažurira bilo koji softver, međusoftver ili hardver. Poduzeća s ograničenim resursima mogu priuštiti i najsofisticiraniji poduzetnički softver, kao što je CRM i ERP.

  • Korisnici mogu platiti samo one značajke koje koriste – SaaS omogućuje korisnicima uštedu resursa automatskim skaliranjem na temelju razine korištenja.

  • Pristup besplatnom klijentskom softveru – korisnici samo trebaju web pretraživač za pokretanje većine SaaS aplikacija.

  • Laka mobilizacija radne snage – SaaS aplikacije trebaju samo internetsku vezu i uređaj na kojem mogu raditi. Dakle, savršeno su rješenje za kompanije koje trebaju često mobilizirati svoje zaposlenike bez brige o sigurnosnim problemima.

  • Pristup podacima aplikacije bilo gdje – pošto SaaS aplikacije pohranjuju podatke u cloudu, možete im pristupiti bilo gdje i bilo kad.

Što čini softver SaaS-om?

Neke od karakteristika SaaS-a su:

  • model s pristupom za više klijenata
  • automatsko pružanje usluga
  • jedinstvena prijava
  • naplata temeljena na pretplati
  • visoka dostupnost
  • elastična infrastruktura
  • sigurnost podataka
  • sigurnost aplikacija
  • ograničenje brzine/QoS
  • zapisi

Filter zapisa aktivnosti u help desk tiketing softveru - LiveAgent

Koliko SaaS košta?

Većina cjenovnih modela radi na bazi pretplate. Korisnici plaćaju cijenu pretplate ili mjesečnu naknadu. Ovo su neki od cjenovnih modela koji su temeljeni na pretplatničkom modelu:

  • besplatna ili podržana oglasima – besplatna usluga
  • fiksna stopa – godišnja ili mjesečna naknada
  • po korisniku – fiksna cijena pretplate za svakog korisnika
  • za više korisnika – jedan model pretplate za više korisnika
  • na temelju upotrebe ili plaćajte ono što koristite
  • na temelju značajki
  • freemium

Mogu li kreirati i prilagođavati softver kao uslugu?

SaaS je potreban za postizanje stabilnog rasta poduzeća. Evo kako možete kreirati vlastiti SaaS u 4 koraka.

1. Istražite tržište

Svjetsko SaaS tržište je prepuno pružatelja SaaS rješenja, što samo povećava vašu potrebu za razvojem nestandardnih rješenja- Započnite s istraživanjem tržišta kako bi razumjeli vašu ciljnu publiku, njihove glavne zahtjeve, osnovne značajke te vaše konkurente. Također morate razumjeti i njihove poslovne modele.

2. Kreirajte plan za vaš proizvod

Planiranje vašeg proizvoda treba uključivati funkcije i značajke vašeg SaaS rješenja i korisničku bazu koja će ga koristiti. Dodatno trebate razumjeti stalnu potrebu za takvim rješenjem.

Ako možete razumjeti što motivira vašu ciljnu publiku da koristi vaš proizvod, moći ćete kreirati rješenje koje će biti usmjereno na njihove određene bolne točke. Također trebate planirati strategiju cijena i marketinšku kampanju kako bi prikladno oglašavali svoj proizvod..

Plan projekta i revizija

3. Odredite vaše SaaS zahtjeve

Ovo su značajke koje vaš SaaS proizvod mora imati:

  • arhitektura za više korisnika
  • sigurnost aplikacije i podataka
  • frontend UI/UX dizajn
  • backend upravljanje podacima
  • integracije treće strane
  • korisničku analizu i nadzor

4. Izaberite tehnologije

Svako SaaS rješenje ima dva važna aspekta – frontend (ono što klijenti vide) i backend (ono u pozadini). Za frontend trebate alate kao što su CSS i HTML, kao i JavaScript (Vue.js, Angular, i React).

Za backend trebate sigurne, skalabilne i brze frameworke kao što je Ruby on Rails, .Net, Laravel ili Python. Također trebate misliti o poslužiteljima. Izaberite između:

  • vanjskih poslužitelja
  • fizičkih poslužitelja
  • remote poslužitelja

Improve your customer service

Create memorable customer experiences with LiveAgent that boost revenue.

Frequently asked questions

Što je softver kao usluga?

SaaS je rješenje koje omogućuje korisnicima da dobiju pristup aplikacijama temeljenima na cloudu putem interneta. Oni mogu koristiti takovu vrstu rješenja za povezivanje aplikacija u online okruženju.

Za što se SaaS koristi?

Može se koristiti za CRM, upravljanje sadržajem, upravljanje prodajom, upravljanje pristupom, upravljanje bazom podataka, upravljanje financijam, upravljanje HR-om, upravljanje popravcima programa (patch), upravljanje projektima i slično.

Kako funkcionira softver kao usluga?

SaaS modeli usluge rade putem clouda, olakšavajući korisniku da ne mora instalirati i upravljati infrastrukturom softvera. Ponuđač jednostavno omogućuje korisniku dobivanje mrežnog pristupa za SaaS aplikaciju.

Koji su primjeri softvera kao usluge?

Najbolji SaaS primjeri su rješenja kao što su Salesforce, Microsoft 365, HubSpot, LiveAgent, Zoom, Netflix, Mailchimp i drugi.

Koje su glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u?

Glavne prednosti SaaS-a uključuju pristupačnost, operativno upravljanje, cjenovnu pristupačnost, skalabilnost, analitiku i poboljšanu sigurnost.

Što čini softver SaaS-om?

Mogućnost korištenja od strane više klijenata u isto vrijeme, automatsko pružanje usluga, visoka razina dostupnosti, korištenje putem clouda, sigurnost podataka i aplikacije su glavne karakteristike SaaS softvera.

Što možete dobiti od SaaS-a?

SaaS rješenja nude različite modele pretplate, tako da možete odlučiti o količini usluge koja vam je potrebna na temelju vaših potreba.

Kako mogu kreirati softver kao uslugu?

U članku smo raspravljali o koracima koje trebate poduzeti. Kako bi pojednostavili proces, trebate istražiti tržište, plasirati svoj proizvod i njegove značajke te izabrati pravu tehnologiju i poslužitelje.

Nazad na Rječnik Kreirajte račun besplatno

Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.

×
Dogovorite jedan na jedan poziv i otkrijte koje pogodnosti LiveAgent može donijeti vašem poduzeću.

Dostupni smo na više datuma

Dogovorite demo