Što je lijevak konverzije?
Lijevci konverzije su putovanja koja klijenti poduzimaju online. Od pretrage za proizvodima i uslugama do obavljanja kupnje. Oni kompanijama daju sliku korisničkog iskustva. U originalu, izraz “lijevak konverzije” se koristio za e-commerce poduzeća, no u današnje vrijeme se može odnositi na bilo koje poduzeće.
Promatranje putovanja klijenata je postalo neophodno, jer pomaže razumjeti što klijentima nedostaje.
Kompanije također koriste vizualizacije marketinškog lijevka koje se fokusiraju na širu publiku i nastoje ju usmjeriti na put konverzije.
Što je stopa lijevka konverzije?
All successful businesses have high funnel conversion rates. They can track their customers accurately and use data to make informed decisions. You can improve a sales funnel in many different ways, but the goal is to find the most cost-effective one.
Trebate pronaći način za brzo pretvaranje posjetitelja u potencijalne klijente te potencijalnih klijenata u klijente. Drugim riječima, vaša stopa konverzije treba biti visoka. Što to znači? Stopa konverzije je broj potencijalnih klijenata koji se pretvore u klijente.
Najosnovnija metrika lijevka konverzije se računa dijeljenjem broja prodaja s brojem svih potencijalnih klijenata u vašem lijevku i množenjem dobivenog broja sa 100.
Konverzije:
Potencijalni klijenti X 100 = stopa konverzije lijevka %
Poboljšanje stope konverzije lijevka
Bit optimizacije lijevka konverzije je poboljšanje vaše stope konverzije. To je ključna metrika koja određuje koliko je dobar vaš lijevak i putovanje vaših klijenata. Zato timovi marketinga i prodaje naporno rade na poboljšanju stopa konverzije.
Postoji više načina na koji to možete izvesti, a lijevci se mogu prilično razlikovati. Određeni pristup neće imati iste rezultate cijelo vrijeme. Međutim, postoje neke opće radnje od kojih svaki lijevak konverzije može imati koristi:
- Poboljšanje organskog prometa (SEO)
- Korištenje društvenih dokaza za angažman klijenata
- Obavljanje različitih testova
- Rad na CTA i obrascima
- Learning about your target audience
- Obavljanje istraživanja tržišta
- Kreiranje osjećaja hitnosti
Faze marketinškog lijevka
Prije same kupnje, kvalificirani promet prolazi kroz više koraka unutar lijevka. Morate razumjeti sve korake kako bi odredili prave prakse i pomogli kretanju ljudi unutar lijevka.
Faza svjesnosti
Klijenti dolaze do prve faze lijevka putem marketinga. Tu marketari kreću s prikupljanjem informacija o potencijalnim klijentima i njihovom generiranju.
Faza zanimanja
U ovoj fazi, vaši potencijalni klijenti kreću učiti o vašim uslugama, proizvodima i brendu. Ovo je najidealnija faza za kreiranje odličnog odnosa s potencijalnim klijentima.
Faza razmatranja
Faza razmatranja je kada se vaši potencijalni klijenti pretvaraju u kvalificirane potencijalne klijente. Vaši marketinški timovi kreću s daljnjim tetošenjem kako bi ih konvertirali.
Faza namjere
Klijenti ulaze u ovu fazu kada su obavili akciju koja pokazuje njihovo zanimanje za određene proizvode ili usluge.
Faza procjene
Procjena je kada klijenti donose svoju konačnu odluku o kupnji proizvoda. U ovoj fazi, timovi za marketing i prodaju moraju naporno raditi kako bi ih uvjerili da kupe.
Faza kupnje
Konačna faza je kada klijent obavi kupnju.
Analiza lijevka konverzije
Analiza vašeg lijevka konverzije vam može pomoći shvatiti što trebate poboljšati. Može vam pomoći saznati postotak potencijalnih klijenata koji se kreću koracima lijevka, tako da možete prepoznati faze s lošom izvedbom i poboljšati proces konverzije.
Analizirajte sa vrha
Analyze all the four primary stages of the checkout process, including:
- odredišnu stranicu
- stranicu proizvoda
- kolica
- kupovinu
Analizirajte koji od koraka treba najviše poboljšanja kako bi bolje služio vašim klijentima.
Uđite u detalje problema
Kada otkrijete koja faza najviše ometa putovanje vaših klijenata, vrijeme je za daljnju analizu i određivanje uzroka. Na primjer, ako ljudi napuštaju kolica, to može značiti da je vaš proces kupovine previše složen.
Ili možda nemate preferiranu metodu plaćanja. Ako želite poraditi na zadržavanju vaših klijenata, poboljšajte fazu kupovine i uvjerite klijente da se vrate.
Kako napraviti lijevak konverzije
Kreiranje moćnog lijevka konverzije zahtijeva vremena i truda. Trebate imati strateški pristup, a istovremeno u svakoj fazi uzimati u obzir vaš poslovni model i poslovni cilj. Uvijek imajte na umu da je pozitivno korisničko iskustvo ključ uspjeha.
- kreirajte besprijekoran proces kupovine
- kreirajte odredišnu stranicu
- ponudite vrijednu uslugu ili proizvod
- prilagodite ciljeve konverzije
- koristite sadržaj za generiranje prometa
- analizirajte kako bi pronašli pukotine u vašem lijevku
- odradite optimizaciju stope konverzije
- dodajte dodatne ponude
- razmislite o kreiranju više lijevaka
Looking for the right tool for you?
LiveAgent offers plenty of useful features which can help you improve you conversions. Curious about all the opportunities?
Frequently asked questions
Što je lijevak konverzije?
To se odnosi na vizualno predstavljanje kupčevog putovanja. Kako se klijent pomiče bliže samom obavljanju kupnje, manje ih ostaje u lijevku.
Što je stopa lijevka konverzije?
Stopa konverzije lijevka je jedna od najjednostavnijih metrika za prodajni lijevak. Ona predstavlja postotak potencijalnih klijenata koji su konvertirani tijekom određenog vremenskog perioda. Podijelite broj konverzija s brojem potencijalnih klijenata i pomnožite dobiveno sa 100 kako bi dobili stopu konverzije lijevka.
Kako mogu poboljšati svoju stopu lijevka konverzije?
Postoji velik broj metoda koje marketari predlažu za poboljšanje stopa konverzije prodajnog lijevka. One uključuju kreiranje lijevaka pogonjenih podacima, personalizirane marketinške kampanje, kreiranje osjećaja hitnosti, korištenje socijalnih dokaza i još dosta toga.
Koje su faze marketinškog lijevka?
Faze marketinškog lijevka su:
- svjesnost
- zanimanje
- razmatranje
- namjera
- procjena
- kupnja
Kako analizirati lijevak konverzije?
Analiza lijevka konverzije je dugotrajan proces koji uključuje nadzor KPI-ja, analizu ponašanja korisnika, korištenje toplinskih mapa, obavljanje anketa, identifikaciju uskih grla za korake u lijevku, usporedba lijevka za dublju analizu i tako dalje.
Kako napraviti lijevak?
- kreirajte što jednostavniji proces kupnje
- kreirajte odredišnu stranicu
- ponudite vaše usluge ili proizvode
- prilagodite ciljeve konverzije
- generirajte promet korištenjem sadržaja
- analizirajte u kojem dijelu lijevka gubite potencijalne klijente
- optimizirajte stopu konverzije
- dodajte dodatne ponude
- razmislite o kreiranju više lijevaka