Što je freemium?
Riječ freemium je kombinacija riječi “free” (besplatan) i “premium”. Freemium poslovni model nudi osnovnu uslugu besplatno, a naplaćuje dodatne značajke ili usluge.
Kada odlučite usvojiti freemium pristup, skidate teret edukacije s ramena vašeg prodajnog i marketinškog tima. Klijent je odgovoran za svoje istraživanje i izbro besplatne ili freemium opcije.
Freemium model kupnje teži smanjenju troška kupnje za klijente. Nuđenjem besplatne verzije svog proizvoda, on postaje dostupan ogromnom broju klijenata.
Kako dobiti freemium?
Implementacija ovog poslovnog modela je prilično jednostavna. Nakon uspjeha s vašim proizvodom ili uslugom, trebate postaviti ograničenja za besplatne korisnike. To će im omogućiti da odluče žele li uložiti u premium značajke.
Postoje tri vrste ograničenja koje možete koristiti, ali poduzeća obično implementiraju kombinaciju sva tri.
ograničena podrška – različit pristup korisničkoj podršci kroz razine
- limited features – offering additional or extended features for paid upgrades
kvote za korištenje – ograničavanje broja korisnika, kvote za pohranu itd.
Primjeri freemiuma
U stvarnom životu možete često vidjeti freemium proizvode. Velik broj softverskih i internet kompanija koje imaju široko tržište i nude neprestanu vrijednost za svoje klijente vrlo često koriste freemium poslovni model.
Pogledajmo nekoliko njih:
Zapier

Ova web aplikacija omogućava svojim klijentima povezivanje različitih digitalnih alata kroz sekvence automatiziranih okidača – “Zaps”. Na besplatnoj razini, njeni korisnici mogu kreirati 5 Zapova, što im pokazuje koliko moćna ova aplikacija može biti.
Ograničene premium značajke uključuju:
broj Zapova
- syncing interval – time at which the Zap checks for new data
broj korisnika – za velike organizacije Zapier potiče nadogradnju jer nude alate za suradnju i dijeljene mape
Zapier je odličan primjer freemium kompanije koja koristi visoko ciljani pristup za poboljšanje svog prihoda i ohrabrenje besplatnih korisnika da se nadograde na premium verziju.
Spotify

Jedna od najpoznatijih i najuspješnijih freemium aplikacija je Spotify. On omogućuje korisnicima prijenos glazbe sa njihovih računala ili telefona. Usvaja jednostavni freemium model kupnje jednostavno nudeći bolje iskustvo ako se korisnici prebace na premium verziju.
Premium verzija uključuje:
- improved sound quality
- offline playlists
prijenos bez prekida – korisnici ne moraju slušati reklame svakih nekoliko pjesama
Spotify Connect – omogućuje korisnicima povezivanje aplikacije sa svojim pametnim televizorima, zvučnicima, itd.
Mailchimp

Ovaj softver za email marketing omogućuje korisnicima prikupljanje email adresa njihovih pretplatnika, slanje automatiziranih novosti i još dosta toga. Možete se prijaviti besplatno, ali ako želite uspješnu email marketinšku kampanju, većina marketara će se odlučiti za premium verziju.
Među njegovim značajkama koje se plaćaju možete naći:
- Napredna segmentacija – omogućava vam ciljanje korisnika na temelju fleksibilnih i neograničenih uvjeta
- prilagođeni brending
- graditelj putovanja klijenta – slanje automatiziranih ciljanih poruka na temelju načina na koji vaši kupci komuniciraju s vašim poduzećem
- ciljanje na temelju ponašanja
- 24/7 email i chat podrška
Prednosti freemiuma
Ovaj model najbolje radi kao model za dobivanje klijenata, iako se može koristiti i za povećanje prihoda vaše kompanije. Vaše poduzeće može privući širu publiku korisnika. Možete izgraditi vezu s vašim klijentima bez traženja od njih da plaćaju vaše usluge, ako oni to ne žele.
Nadalje, korisnici mogu otkriti vaše proizvode iskustvom iz prve ruke i onda raširiti priču po svojim društvenim krugovima. To vam omogućuje povećanje vaše stope konverzije bez dodatnih troškova.
Dok klijenti koji plaćaju znače prihod, korištenjem besplatne verzije možete prikupiti podatke o klijentima i njihove informacije. Ovi podaci su vrijedni za analizu, što se može koristiti za prikazivanje ciljanih oglasa.
Freemium model je idealan za manje kompanije ili startupe. On pruža veliku količinu svijesti o brendu bez trošenja prevelikog dijela vašeg proračuna na marketing i prodaju.
Kako dobiti freemium korisnike
Postoji više načina za dobivanje freemium korisnika i svi oni ovise o potrebama i pristupu vaše kompanije. Kad smo to već rekli, postoji par savjeta koje možete iskoristiti kako bi pretvorili vaše obične korisnike u one koji plaćaju.
Kreirajte osjećaj hitnosti. Neka vaš korisnik zna da je besplatna razina ograničena, a ako želi uživati u vašoj usluzi, treba nadograditi razinu što je prije moguće. Besplatni vremenski period koji nudite se temelji na profilu vašeg standardnog kupca, ali najčešće korišteni su 7 dana, 14 dana (Dropbox) ili 30 dana (LiveAgent, Netflix, HubSpot).
Također možete koristiti email drip kampanje. Šaljite popratne emailove vašim klijentima tijekom besplatnog perioda kako bi ostali angažirani vašim proizvodom. To mogu biti jednostavne poruke “Hvala!” ili čak vodiči kako nadograditi na premium verziju.
Jedan od načina konverzije korisnika je taj da im ponudite popust ili promociju. Ne morate to nuditi samo većim potrošačima. Možete jednostavno poslati emailove većem broju korisnika s vremenski osjetljivim popustom ili poklonom ako se prijave za plan koji se plaća.
Što je monetizacija freemiuma?
Jednostavno rečeno, to je način na koji vaše poduzeće može zaraditi novac korištenjem freemium modela.
Ideja iza ovog oblika marketinga je dobivanje što je više moguće korisnika nuđenjem besplatne verzije proizvoda. Najvažniji dio je držati ih angažiranima i privučenima, tako da se odluče za premium verziju koja se plaća. Ovaj pristup često daje odličnu šansu za monetizaciju i održiv tijek prihoda.
Koji postotak freemium korisnika plaća?
Općenito bi trebali ciljati na skromnu freemium stopu konverzije od 2 do 5 posto korisnika. Neke kompanije, kao što je Spotify, imaju puno veću stopu konverzije od 46%.
Naravno, ove statistike umnogome ovise o različitim faktorima kao što su vaša baza korisnika, kupovina aplikacije i vrsta korisnika koju vaša aplikacija privlači.
Da budemo malo jasniji, 54% developera aplikacija koristi freemium model i 33% poduzeća zarađuje najviše od njega.
Optimizacija freemium stope konverzije
Saznati što motivira korisnike da postanu kupci koji plaćaju može biti nezgodan zadatak. Trebate zaroniti duboko u ono što tjera vaše klijente na nadogradnju i što ih motivira za nastavkom plaćanja cijene vaših usluga.
Imamo par savjeta koje možete iskoristiti za poboljšanje stope konverzije freemium korisnika:
1. Kreirajte odličan proizvod
Zapitajte se, koje bolne točke vaš proizvod rješava? Zašto bi klijenti platili za njega? I što ih motivira da ga nastave koristiti?
Koristeći LiveAgent helpdesk softver kao primjer, idemo odgovoriti na ova pitanja.
LiveAgent pruža lak pristup korisničkoj službi. Pomaže pojednostaviti interakcije s korisnicima putem različitih kanala, (email, društveni mediji itd).
Klijenti plaćaju premium značajke jer im one pomažu generirati više prihoda. S moćnim alatima kao što je automatizacija, napredno izvještavanje, tiketing softver i mnogi drugi, igra važnu ulogu u uspjehu mnogih poduzeća u vezi s njihovim klijentima.
Korisnici joj se vraćaju jer dobivaju pristup korisničkoj službi, što je odličan omjer uloženog i dobivenog.
2. Daje klijentima razlog za nadogradnju
Kreirajte razumna ograničenja za vašu besplatnu uslugu. Možete analizirati podatke vaše konkurencije kako bi shvatili što treba biti besplatno, a što ćete naplaćivati. Trik je u tome da klijenti nakon nadogradnje osjete razliku u vrijednosti.

3. Učinite nadogradnju što je moguće lakšom
Uklonite prepreke koje mogu omesti korisnike od nadogradnje na plaćenu verziju. Olakšajte uključivanje i ponudite dodatnu korisničku podršku tijekom procesa tranzicije.
4. Promovirajte premium verziju
Držite korisnike angažiranima. Često naglasite prednosti nadogradnje na plaćenu verziju. To možete uraditi putem ciljanih obavijesti ili popratnih mailova.
5. Zatražite povratne informacije
Pokažite svojim klijentima da cijenite njihovo mišljenje i ohrabrite ih da vam pošalju povratne informacije.
Može li freemium dovesti do gubitka prihoda?
U teoriji, da. To se može pojaviti ako je njihova stopa konverzije na verziju koja se plaća preniska. To znači da se većina korisnika drži osnovnih značajki, umjesto da nadograde na napredne značajke koje se plaćaju.
Možete pronaći načine poboljšanja vaše freemium stope konverzije u odjeljku iznad.
Razlika između besplatne verzije i freemiuma
Besplatna usluga nema paywall koji razdvaja njene značajke na besplatnu ograničenu verziju i plaćenu premium verziju.
S druge strane, freemium radi upravo to. On omogućuje pristup premium sadržaju za trošak pretplate koji korisnici moraju platiti.
Je li besplatna proba oblik freemiuma?
Iako postoje neke sličnosti, besplatna proba nije oblik freemiuma. Osnovna razlika je da besplatna proba traje određeni vremenski period (30-dnevne besplatne probe), dok u freemium modelu besplatni plan traje zauvijek. Nadalje besplatna proba omogućuje korištenje svih (ili bar većine) značajki koje sustav nudi. S druge strane, postoje različita ograničenja korištenja unutar besplatnog plana u freemium sustavu.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Pogledajte video o freemiumu.
Freemium i LiveAgent help desk softver su dvije sjajne metode pružanja izvrsne podrške klijentima. Freemium nudi osnovne usluge besplatno i ima ograničene značajke, ali idealan je za male tvrtke i timove za podršku koji nemaju resurse za ulaganje u puni paket help desk softvera. LiveAgent nudi sve značajke potpunog help desk programa, uključujući tiketing, ankete korisnika i bazu znanja. Ima različite cjenovne planove tako da tvrtke mogu odabrati značajke i usluge koje im trebaju. Oba rješenja su odlična za pružanje sveobuhvatne korisničke usluge i podrške.
Topics
- Freemium poslovni model
- Najvažniji uvjeti za uspjeh freemium modela
- Primjeri uspješnih tvrtki koje koriste freemium model
Video summary
U ovom videu Marketinški stručnjak objašnjava kada je primjereno koristiti freemium poslovni model za SaaS tvrtke. Ona ističe da je potrebno ispuniti četiri glavna uvjeta za uspješno korištenje freemium modela. Također navodi primjere nekih poznatih tvrtki koje su implementirale freemium model i ostvarile uspjeh.
Frequently asked questions
Što su freemium usluge?
Freemium model vam omogućuje da pretvorite potencijalne klijente u stvarne bez dodatnih troškova. U ovom modelu, najosnovnije značajke su besplatne, dok za ostale premium značajke klijenti moraju platiti pretplatu.
Kako dobiti freemium?
Trebate pažljivo skrojiti pristup prema vašoj kompaniji, kao i prema vašoj ciljnoj publici. Da pojednostavimo odgovor, trebate kreirati uspješan proizvod i postaviti paywall na neke od sofisticiranijih značajki. To će privući korisnike da se pretvore u mušterije.
Koji je primjer freemiuma?
Velik broj kompanija koristi freemium poslovni model. Neke od njih su Spotify, Trello, LinkedIn, WordPress, Mailchimp i Zapier.
Expert note
<p>Freemium poslovni model nudi osnovnu uslugu besplatno, a naplaćuje dodatne značajke ili usluge za povećanje prihoda. Ključno je pronaći ravnotežu između besplatnih i plaćenih značajki.</p>

Besplatni softver za upravljanje kupcima
Odjeli za marketing i prodaju trebaju usko surađivati i koristiti softver za upravljanje kupcima kako bi stekli znanje o klijentima i povećali prodaju. Važno je analizirati rezultate istraživanja tržišta i voditi računa o sigurnosnim zahtjevima zaštite podataka. Besplatni CRM programi mogu biti korisni, ali samo ako se pravilno koriste.
Besplatni softver za korisničku podršku
Alati za korisničku podršku omogućuju organiziranje i rješavanje problema u timu. Besplatni softveri pružaju tehničku podršku i omogućuju generiranje izvještaja.
Budite uz svoje klijente cijelo vrijeme
Postavite jedinstveno radno vrijeme i CRM polja za pohranu informacija o klijentima. LiveAgent nudi suradnju i podršku na daljinu.